• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja nt. przyszłych modeli PKP

404W

Znany użytkownik
@Prezes TS
Panie Tadeuszu, nie pisałem tego złośliwie, po prostu chodzi o to, że te lokomotywy zniknęły dość szybko ze szlaków PKP na początku lat 90-tych i zostało ich troszkę tylko na południu kraju. Czyli taka egzotyka dla obecnego pokolenia miłośników kolei, jak SN61.
Mnie tam cieszy to, że ten model powstanie, tylko dla równowagi niech będzie coś ze spaliniaków.
Ja cały czas czekam na SU46.
Co do wagonów, jak pisał @Kriz8 to skoro Piko ma polski wózek, to Gags, cała rodzina węglarek 4-oś.
Coś konkretnego te lokomotywy muszą ciągnąć na haku.
Skoro dyskusja, to można poklepać w klawiaturę.
Też się nie zgadzam. ET21 były w całym kraju; SN61 nie. Zniknęły na początku 90tych, ale za to po długiej służbie - i to nie w całym kraju. Natomiast kiedy zniknęły SN61, i to w dodatku definitywnie. ET21 przeżyły trzecią młodość w różnych firmach. Kolejna sprawa to zapewne cena modelu.
SU46 tak, ale mżna się zastanowić, czy ktoś statystyczny kto już ma SU45 będzie kupował też SU46?
Rodziny 401K, 401W jak najbardziej. Do tego jeszcze 3/4/10/11W i 408S [wolałbym może nawet CWL, ale …]. No i jeszcze szutrówki 41WS, ale to też ...
 
Też się nie zgadzam. ET21 były w całym kraju; SN61 nie. Zniknęły na początku 90tych, ale za to po długiej służbie - i to nie w całym kraju. Natomiast kiedy zniknęły SN61, i to w dodatku definitywnie. ET21 przeżyły trzecią młodość w różnych firmach. Kolejna sprawa to zapewne cena modelu.
SU46 tak, ale mżna się zastanowić, czy ktoś statystyczny kto już ma SU45 będzie kupował też SU46?
Rodziny 401K, 401W jak najbardziej. Do tego jeszcze 3/4/10/11W i 408S [wolałbym może nawet CWL, ale …]. No i jeszcze szutrówki 41WS, ale to też ...
Mam 3 sztuki SU45.
SU46?
Mam od MTB i z największą przyjemnością przygarnę kolejne 3 :) PIKO ( Granatową PKP Cargo, zielono-zieloną i czerwoną PKP Cargo)
 
Szczerze...??? Jako, że niema chyba ograniczeń skali/wielkości w tej dyskusji to powiem to tak...
W N'ce mogli by wydać ( Piko, Fleischman, ...- ktokolwiek z potentatów ) wszystko co w PKP ganiało i gania do teraz...
Byki, Sputniki, 7ki ( i pochodne) Stonki,...( bla, bla, bla)
Powód?Bardzo prosty... im więcej naklepią tym model może być bardziej przystępny cenowo...

Pozdrawiam,
 
W przypadku EP09 może być jeden problem - nie występuje duża ilość malowań, a to ma znaczenie przy sprzedaży. Przy naszym rynku prędzej "zejdzie" model w różnych wariantach, ale... sam mam nadzieję, że PIKO jednak go wyda ;)
Ja nie, ale dzięki różnym imprezom typu Parowozjada lub przejazdy retro chętnie bym przygarnął kilka ;)
Nie liczyć malowań PKP Cargo , INTERCITY to były pierwsze chyba żółte prototypowe a motem musztardowo brązowe i ze dwa warianty pomarańczowego w latach 90 . Oprócz tego były przydzielone do dwóch lokomotywowni ; Kraków Prokocim- nad przydziałem było wymalowane godło . Na niektórych Warszawskich były syrenki np 043
 

MichałK

Znany użytkownik
No, parę malowań było: klasyczne żółto-orzechowe, granatowe ("denaturat"), biało-czerwone z granatowym paskiem (PKP Cargo), obecne IC, o prototypowych dwóch maszynach w jasnożółtym kolorze nie wspominając. No i mnogość oklejeń okazjonalnych, jak na Euro 2012.
No właśnie PIKO i Roco wydało nam Husarza. Szkoda, że nie było do tej pory oklein Euro 2012, tylko ta brzydka różowa landryna Roco:eek:
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
W tym roku aż się prosiło wydać jako nowość jesienną model lokomotywy w okleinie "Niepodległa":

- źródło: zbiory własne
- autor: @Remaj12
- opis: 24. lipca 2018 roku - Poznań Główny - 15:45 - "Husarz" EU44-001 w okolicznościowej okleinie "niepodległa" z pociągiem EC/EIC 45 relacji Berlin Hauptbahnhof - Warszawa Wschodnia podczas postoju pod poznańskim "chlebakiem".

20180724_154659.jpg 20180724_155011.jpg
20180724_154719.jpg 20180724_154800.jpg 20180724_154832.jpg

Jako ciekawostka jeszcze dwa zdjęcia. Na jednym widać ramkę z datą ostatniej naprawy oraz ślad po przedniej ramce - można by się pokusić o delikatny ślad na modelu - kolorem o odcień innym niż ten, którym pomalowana jest rama na modelu zaznaczyć poprzednią ramkę i datę naprawy.

20180724_154808.jpg

Druga sprawa to "wychodzące" spod okleiny "kropeczki" i "literki" z oryginalnego malowania/okleiny firmowych barw PKP Intercity. Odwzorowanie tego na modelu - naniesienie wpierw właściwych naszym "Husarzom" barw, a następnie zamalowanie okolicznościową okleiną to byłby już hiperrealizm. Niestety podnosiłby koszty wykonania modelu, a efekt? Może byłby nie zauważalny. To tylko jako ciekawostka.

20180724_154719.jpg 20180724_154724.jpg 20180724_154744.jpg
 
Złoty okres modeli trakcji elektryczno-spalinowej :
ST44 Roco , SM/SP42 Piko , SP/SU45 Piko , za chwilę ST44 Piko i za pół roku SU46 Piko . . .
Nieubłaganie dobiega końca ...
Z wielkich serii jest jeszcze w odwodzie ST43 , może jeszcze "Trumna" SM31 ...

" I co dalej Kapitanie ? "
 

CoCu

Znany użytkownik
I dalej nastąpi koniec tego hobby. Wszyscy nagle uznają że przyszłość nie ma już żadnego sensu. Nikt już nie będzie wystawiał makiet, a przez to nastąpi koniec imprez modelarskich. Upadną wszyscy producenci z braku pomysłu co dalej. Forum stanie się zbędne, bo będą tylko się udzielać zdołowani byli modelarze i kolekcjonerzy. Nikt nie zdoła sprzedaż żadnego modelu, bo po co cos kupować, skoro nic więcej już nie powstanie nowego? Nasz koniec jest bliski. Czas przesiadać się na szkutnictwo, motoryzację, czy lotnictwo. Oj biada nam, biada!
 
Złoty okres modeli trakcji elektryczno-spalinowej :
ST44 Roco , SM/SP42 Piko , SP/SU45 Piko , za chwilę ST44 Piko i za pół roku SU46 Piko . . .
Nieubłaganie dobiega końca ...
Z wielkich serii jest jeszcze w odwodzie ST43 , może jeszcze "Trumna" SM31 ...

" I co dalej Kapitanie ? "
Widzę ST43 które pojawią się również w Rumunii oraz SM48 które zaleją także rynek wschodni. Na SM30, SM31 oraz SP32 nie liczę.
SU46 mimo krótkiej serii była wyjątkowo podatna na różne schematy malowań i nie jestem zdziwiony wyborem modelu.
Jeśli chodzi o mnie to piko ma mnie na 4 sztuki SU46 co zapowiadałem od dawna, że jeśli zrobią to biorę żółte i zielone czoło, czerwień i granat. A z granatem będę sobie robił podsyły i zwroty z eszelonów z udziałem bohunów z najnowszego zestawu startowego

No i chyba wszyscy czekamy aż Piko się obudzi z SU42?
Do listy życzeń dorzucam SN61. Wiele schematów malowania i ciekawa alternatywa dla krótkoperonowych makiet a bonanzę albo ryflaka zawsze można podpiąć.
 
Ostatnio edytowane:
" I co dalej Kapitanie ? "
- dalej, to po gigantomanii* . . .
( * = mam na myśli modele lokomotyw dużych mocy )
chyba wreszcie czas byłby na coś mniejszego, filigranowego . . .
zdecydowanie : SM30 !,

Jeśli już o typowo polskich to też SM03, ba - może urocze w swej słabości Ls40 (była też jako SM02) . . . - ech, się rozmarzyłem.

Ze swej strony pomijam tutaj niedoszłe SM31, czyli 401D a później już tylko przemysłowe 401Da, (nieco inna) oraz SM25.

Aaaa, została jeszcze SM15, ta to i w wersji radzieckiej/rosyjskiej miałaby pewnie wzięcie.

No mielibyśmy PKP w "diselizacji" złatwione, skoro taka teraz moda w PIKO na polskie lokomotywy,
i CHWAŁA IM ZA TO !!!

A tak cichutko, to czekamy na polskie parowozy . . . albo może właśnie trzeba by głośno ?

PS. o SM31, tym "kredensie", nie wspomniałem, bo jest ale dla grubszego portfela, niestety . . .
 

Podobne wątki