• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja nt. przyszłych modeli PKP

Pach

Użytkownik
Z widocznych elementów na zewnątrz lokomotywy to w sumie tylko odbiorniki sygnału torowego systemu LS - anteny w kształcie walca zamontowane po wewnętrznej stronie zgarniaczy. W kabinie natomiast jest powtarzacz sygnałów. Znajduje się w lewej części panelu z manometrami. Jest też czeski radiotelefon VO67 ze słuchawką i zewnętrznym głośnikiem zamontowanym przy środkowym słupku szyb czołowych :) Nie jestem pewien czy antena radiotelefonu jest typowo polska czy jakiś czeski wynalazek...
027 jest specyficzna jeszcze z jednego względu - posiada jedną sprężarkę śrubową z chłodnicą w przedziale maszynowym. Dlatego jest dodatkowa żaluzja obok tych od wentylatorów oporów rozruchowych. Po lewej stronie patrząc na pudło. Widać na zdjęciu zresztą :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Czy wszystkie EP09 są tak wyposażone i mają dopuszczenie do ruchu po czeskiej sieci, czy tylko wyznaczone egzemplarze? A skoro już o tym mówimy, to czy EU07 dopuszczone do ruchu w Czechach też mają takie elementy, widoczne z zewnątrz?
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
To co ja wiem. Wszystkie dziewiątki po modernizacji, nawet ta 046 pozostawiona w starych barwach i okleinie niepodległa posiadają dwie sprężarki śrubowe. Przed modernizacja to znaczy jak posiadały wszystkie okrągłe reflektory miały jedna sprężarkę.
Jeśli sienie mylę to za wyjątkiem dziewiątki 046 mają dopuszczenie do jazdy do Czech.
 

Pach

Użytkownik
Nie wszystkie. Nie wiem ile dokładnie ale te, które mają dopuszczenie są zmodernizowane (w sumie tylko kabiny) i posiadają czeskie urządzenia bezpieczeństwa (dla wspomnianego systemu LS, czyli MIREL). EP09 jeżdżące po kraju mają stare kabiny. EU07 dopuszczone do ruchu w Czechach również posiadają wyżej wymienione urządzenia.
 

Pach

Użytkownik
To co ja wiem. Wszystkie dziewiątki po modernizacji, nawet ta 046 pozostawiona w starych barwach i okleinie niepodległa posiadają dwie sprężarki śrubowe. Przed modernizacja to znaczy jak posiadały wszystkie okrągłe reflektory miały jedna sprężarkę.
Jeśli sienie mylę to za wyjątkiem dziewiątki 046 mają dopuszczenie do jazdy do Czech.
Trzy egzemplarze posiadają jedną sprężarkę. Nie są to sprężarki fabrycznie montowane w tych lokomotywach, tylko nowszej generacji. Bodajże Knorr. Więcej niż jedna nie ma dopuszczenia :) Jak się dowiem to napiszę jak Was to ciekawi :)
 
Kiedy będą te pudernice ...
Ooooo ! Wypraszam sobie slang ....
To terminy i pojęcia skodyfikowane przez prof.Maseczkę !
Elitarna "mowa miłości do prawdziwej klasycznej kolei " :cool:



* neo-korpo-kolej ,
* korpo-anty-kolej ,
* spektrum wagonów ,
* architektura konstrukcji ,
* ażurowa konstrukcja ,

* gomuła ( model o topornym wykonaniu )
* kultury węglowe,

* misterium pary ,
* pióropusz ( ciągnący się 100 - 200 m obłok pary nad pociągiem )
* architektura horroru ( budownictwo kolejowe z czerwonej cegły )
* wampi ( atrakcyjna dziewczyna/kobieta rozumiejąca fascynację koleją )
* główna wampi ( żona,narzeczona , partnerka rozumiejąca fascynację koleją )
* truchło ( stary wagon )
* trumna ( 2 oś.wagon samowyładowczy np. 202V-Fls PKP . Otmm70/Ed090 DB )
* trumna z wiekiem ( 2 oś.wagon samowyładowczy z uchylnym wiekiem np. Tdgs-z930 DB/DBAG )
* sarkofag ( 4 oś.wagon samowyładowczy otwarty np. Eads-y[5970] DR Facns 133 DBAG , z uchylnym wiekiem np.R552S-Tads PL , Tadgs 959 DB , z kołpakami-otworami ładunkowymi np. Uaoos-y 948 DB )
* szmaciak ( wagon ze szmacianą zsuwaną plandeką )
* wieprze z nad Jeziora Genezaret ( Schwenkdachwagen KKt70/Tad964/Tal964 DB/DBAG ) :eek:
* nadżerka ( wagon z ogniskami rdzy )
* wyżerka ( wagon z ubytkami w poszyciu/konstrukcji )
* odessana truskawka ( spłowiała powłoka lakiernicza : czerwień tlenkowa- na wagonie )
* blademico ( spłowiały ST44 i inne lokomotywy PKP elektryczne,elektryczno-spalinowe i spalinowe spłowiałe ale tylko w malowaniach PKP )
...itd ect
I ostatnio :

* patynizacja industrialna ... ;)


Wracając do wałbrzyskiej cysterny 406R ...

Cytat : "Do roku 1961 cztery wałbrzyskie koksownie („VICTORIA”, „Bolesław Chrobry”, „Biały Kamień” i „Mieszko”) były samodzielnymi przedsiębiorstwami. W lipcu 1961 r. połączono je tworząc przedsiębiorstwo Zakłady Koksownicze „Wałbrzych”. W maju 1999 roku Przedsiębiorstwo Państwowe Zakłady Koksownicze „Wałbrzych” zostały przekształcone w Jednoosobową Spółkę Skarbu Państwa- Zakłady Koksownicze „Wałbrzych” S.A. W styczniu 2007 roku Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki zmieniło jej nazwę na Wałbrzyskie Zakłady Koksownicze „Victoria” S.A.

Z tego jasno wynika że rewizja będzie między 1999 a 2006/7 r .
Nacz.Arch. wspominał dziś że to będzie okres przejściowy Va/Vb ...
Ale nie miał w momencie rozmowy pod ręką dokumentacji tego wagonu Piko.
To jest klimat industrialny... Ach te Gruszki
 

14D40

Znany użytkownik
W ZNTK Rybnik też mają Dziewiątki :) . Mam kontakt z tymi maszynami na co dzień, więc i model będzie dopracowany.

Dodatkowo w starym dobrym malowaniu PKP Cargo... ehh gdzie te czasy :) ? Trąbeczki będą nowe, no i oczywiście lustrzane lampy PKP :) . Kabiny w opracowaniu.

Pozdrowienia
 

Załączniki

J1974H0

Znany użytkownik
Bo to był żarcik jednego z kolegów. Za to będzie można taki model zamówić u nas. Na wystawie w Sosnowcu będzie można zobaczyć prototyp.
OK... niech będzie, że 'wiem ale nie powiem'.... będzie to będzie.... nie wnikam. Nie wiem po co gadać te 'wieści', skoro się nie chce zdradzić nawet z jakiej firmy (pytania wyżej - bez odpowiedzi)... to chyba lepiej wcale nie gadać? CO? Bo za chwilę powstanie cała strona zgaduj-zgadula...
 

Podobne wątki