• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja nt. przyszłych modeli PKP

DRACULA

Znany użytkownik
Olejcie te koszmarnie drogie manufaktury z mixem fototrawionki i topornych elementów : odlewane wózki , toporne pudła np talbotów.
Gruboziarniste malowanie farbami-kitami samochodowymi.
Sam kupiłem swego czasu takie dwa cuda i odesłałem z powrotem. Patrzyć się na to nie dało mimo cienkości poręczy...


Postawcie na masowych producentów.
Piko potrafi zrobić wagon filigranowy na poziomie XXI w . I to cały zmontowany ! Bez elementów do samodzielnego montażu co jest zwykłym przerzucaniem kosztów montażu na klienta ...Przykładem "trumny z uchylnym wiekiem", "sarkofagi" i inne samowyładowcze DR/DB...
Tylko trzeba żądać JAKOŚCI ! Pisać , monitować PIKO Spielwaren GmbH. Lutherstraße 30 96515 Sonneberg Niemcy Tel. 0049 (0)3675 8972-42. Fax 0049 (0)3675 8972-50 info@piko.de.
Nawet pisać do samego ... :cool:
... i nie kupować jakby wyszedł gniot albo zbyt uproszczony model.


Skoro już fantazjujemy na temat wagonów których jeszcze nie ma nawet w nieoficjalnych zapowiedziach to ja sobie pozwolę zadać pytanie o kolejne edycje wagonów rodziny 111A/112A. Przede wszystkim interesuje mnie sprawa kuszetek. Czy ktoś ma jakieś przecieki ?
...... przecież to LOGICZNE że to tylko qvestyia CZASU !
 

old_jawa

Aktywny użytkownik
pozwolę zadać pytanie o kolejne edycje wagonów rodziny 111A/112A. Przede wszystkim interesuje mnie sprawa kuszetek. Czy ktoś ma jakieś przecieki ?
.... przecież to LOGICZNE że to tylko qvestyia CZASU !
Swego czasu, po wydaniu modelu wagonu 120A przez PIKO napisałem, że pewnie pojawią się w sprzedaży 111/112A - ale mało kto uwierzył, bo były jedne od Robo, inne od Heris'a (który notabene zmarnował szansę na szybki i dobry zysk nie wypuszczając kolejnych wypustów). Doczekamy się zapewne i kuszetek i barowych - a do przewozu rowerów też pewnie będą :) Nie po to PIKO zainwestowało, żeby teraz nie produkować ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Nijak, poza 4 osiami. Nie są nawet podobne do eksploatowanych przez PKP całkowicie stalowych wagonów Gags budowy rumuńskiej
Bez przesady, moim zdaniem NRD-owskie Gagsy są dość podobne do tych rumuńskich, główną, widoczną różnicą jest inne rozmieszczenie drzwi (na środku) i brak obniżenia dolnej krawędzi pudła pod drzwiami. Z tego powodu w sumie te rumuńskie są bardziej podobne do naszych, poza oczywiście poszyciem pudła. To, co na szybko znalazłem w sieci - wersja NRD (w modelu Brawy):
http://forum.e-train.fr/album_mod/upload/grandes/a47529a3e6132816a94d63472aec9c0f.jpg
i oryginał rumuński (nie znalazłem zdjęcia wersji PKP, ale była bardzo podobna, poza wózkami):
https://www.ttnut.com/gallery/image.php?image_id=214

Natomiast zupełnie inne są stare wagony typu Bromberg, których modele produkowało Piko i Roco. Te rzeczywiście, poza faktem, że też są wagonami krytymi i mają cztery osie, nie mają za wiele wspólnego z naszymi Gagsami.
 

J1974H0

Znany użytkownik
No fakt. Bo trzeba potężnego umysłu aby powiązać Gagusia z Gagarinem... Ba. Może nawet dwóch twgich umysłów.
I po co te złośliwości? Czaję, że ogólnie przyjęło się mówić na ST44 "Gagarin". Ale po kiego grzyba brnąć dalej i rozdrabniać "Gagarina" do "Gagusia"? A potem dziwić się, że można pomyśleć o wagonie Gags - tymbardziej, że nie każdy musi być na bieżąco, co akurat ma w planach PIKO... I nic bym nie pisał, gdyby nie "dwa tęgie umysły"...
 
Na Facebooku w odpowiedzi na post jednego z użytkowników PIKO Polska odpowiedziało, co następuje:

ET21 od PIKO..png


Nie chciałbym się tu "wywnętrzniać" za bardzo, ale to chyba moje największe marzenie z dziedziny modelarstwa. Nie wiemy wprawdzie jeszcze, kiedy pojawi się w produkcji, ale skoro jest potwierdzenie, ośmieliłem się założyć wątek. A może ktoś zna więcej szczegółów i wolno mu się z nami podzielić? ;)
 

DRACULA

Znany użytkownik
W pierwszej połowie b.r. Piko otrzymało wstępną dokumentację-propozycję ET21 , opracowaną przez znanego profesjonalistę .
Była to odpowiedź na oficjalne pytanie Piko dotyczące dalszej produkcji lokomotyw PKP.
Dla mnie ET21 jest elektrowozem numerem 1 na Świecie . W IV ep. mógłbym mieć ze 3-4 szt. :love:
Choć przyznam się że znawcą tematyki ET21 absolutnie nie jestem .
Po prostu sześciosiowa kanciasto-zaoblona bryła ET21 ma "ciężar optyczny, powagę i industrialny klimat" !
... ET21 ze sznurem 30 węglarek dwuosiowych o drewnianym i blaszanym poszyciu z realistycznie usypanym prawdziwym węglem .... :rolleyes:
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Skoro Piko ma swojego profesjonalistę, to niech opracuje SP32, czy EP09 inne serie lokomotyw np. parowozy.
Uściślam.... chodzi o znanego POLSKIEGO profesjonalistę w dziedzinie dokumentacji taboru i trakcji .

Przy okazji czy Piko wspominało coś kiedykolwiek o produkcji SU46? Jak dla mnie piękna maszyna, w sam raz na przykład do zapowiadanych oliwkowych 111/112A.
SU46 Piko ma już całkowicie rozrysowany do produkcji - info od "znanego profesjonalisty".
 

Podobne wątki