• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja nt. przyszłych modeli PKP

Wyrwiząb

Aktywny użytkownik
KKMK
Na Facebooku w odpowiedzi na post jednego z użytkowników PIKO Polska odpowiedziało, co następuje:

Zobacz załącznik 593295
;)
Tak, to odpowiedź na moje pytanie. Uwielbiam te elektrowozy, miałem wielokrotnie przyjemność prowadzić nimi pociągi. Jestem zainteresowany IV i V epoką, bardzo lubię lokomotywy z żółtym czołem. Co to lamp, to już ET22 było akceptowalne, może przy ET21 pójdą za ciosem i będzie jeszcze lepiej. Niech ten model kosztuje 800-900, to nie ma przecież znaczenia, ale niech będzie ładniej jak w przypadku siódemki
 
Mnie cieszy perspektywa posiadania ET21 i SU46 , każda lokomotywa znana mi z dzieciństwa jest dla mnie rarytasem . Wiem ,że to nie "Koncert Życzeń" , ale najbardziej ucieszyłby mnie model ST43 , najczęściej obok ST44 oglądana przez mnie lokomotywa w moich okolicach .
 
Moje propozycje to takie:
- EP09;
- SP32;
- SU46;
- ST43;
- SP47;
- SM31;
- ET41 ale pudło nie ryflowane ( czyli jak siódemki typu 4E);
- SM30;
- SM03;
- EN57;
- parowozy ( Pt47, Pt31, Ol49, Tkt48, Ty2, Ty3, Ty4, Ty45, Ty5);
- SN61 Ganz;
- wagony y-greki kuszetki;
- wagony barowe WARS
 
Moje propozycje to takie:
- EP09;
- SP32;
- SU46;
- ST43;
- SP47;
- SM31;
- ET41 ale pudło nie ryflowane ( czyli jak siódemki typu 4E);
- SM30;
- SM03;
- EN57;
- parowozy ( Pt47, Pt31, Ol49, Tkt48, Ty2, Ty3, Ty4, Ty45, Ty5);
- SN61 Ganz;
- wagony y-greki kuszetki;
- wagony barowe WARS
Marzenia ściętej głowy - Polski Parowóz mi się najbardziej marrzy - Ol49 lub Pt47
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Kuszetki i bar mają takie samo pudło, jak 2 klasa, więc łatwo jest zrobić takie wersje, jak się już ma dwójkę. Pocztowy ma inne pudło i trzeba mieć nową formę, ewentualnie wymienne elementy bocznych i czołowych ścian, czyli praktycznie wszystko.
 

Piotr M.

Moderator For Techniki Mod. i Prawdziwa kolej
Zespół forum
Moim zdaniem jedynym modelem lokomotywy który będzie "czarnym koniem" tego rankingu będzie EP09.
Pojawia się nowy tabor, starego co raz mniej. Mniej też ludzi którzy pamiętają "stary" tabor, a przybywa miłośników tego co widzą dziś przy peronach.
Więc logiczne by było produkowanie Vectronów Siemensa które jeżdżą w Polsce i Niemczech, a nielogiczne robienie formy dla lokomotywy np. SM30 które nie były tak popularne jak powiedzmy SM42 i nie są już tak powszechne. Poza tym ile można, a ile jeszcze będzie można, klepnąć wersji Vectrona, Dragona, czy innego tam szajsu.
Przykład na poparcie tej tezy? Ile osób pamięta parowozy w planowym ruchu? Ergo, Kiedy wydano ostatnio jakiś parowóz PKP?
 
Spalinowozy takie jak SP32, czy SM31 może i pamiętane ale nigdy nie będą miały takiego miejsca w sercach miłośników jak parowozy. Vectrony i inne takie lokomotywy w stylu "okien wystawowych w sklepie" produkuje już kilka firm. Każda poważna firma co jakiś czas wydaje nową wersje parowozu, lub np. znanych elektrowozów. Przykładem jest szwajcarski "Krokodyl". To właśnie parowozy takie jak Pt47, TKt48, czy Ol49 są pamiętane przez odwiedzających Polskę, nawet Amerykanie z którymi rozmawiałem właśnie po to jeżdżą do Polski. A to że młode generacje nie przeżyły okresu ich normalnej pracy ma mało z prawdziwym pięknem kolei. Ja pamiętam ten okres a wcale taki stary nie jestem:niepewny:
 
W przypadku EP09 może być jeden problem - nie występuje duża ilość malowań, a to ma znaczenie przy sprzedaży. Przy naszym rynku prędzej "zejdzie" model w różnych wariantach, ale... sam mam nadzieję, że PIKO jednak go wyda ;)
Ile osób pamięta parowozy w planowym ruchu?
Ja nie, ale dzięki różnym imprezom typu Parowozjada lub przejazdy retro chętnie bym przygarnął kilka ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
W przypadku EP09 może być jeden problem - nie występuje duża ilość malowań
No, parę malowań było: klasyczne żółto-orzechowe, granatowe ("denaturat"), biało-czerwone z granatowym paskiem (PKP Cargo), obecne IC, o prototypowych dwóch maszynach w jasnożółtym kolorze nie wspominając. No i mnogość oklejeń okazjonalnych, jak na Euro 2012.
 

mikl

Znany użytkownik
W przypadku EP09 może być jeden problem - nie występuje duża ilość malowań, a to ma znaczenie przy sprzedaży. Przy naszym rynku prędzej "zejdzie" model w różnych wariantach, ale... sam mam nadzieję, że PIKO jednak go wyda ;)
Ja nie, ale dzięki różnym imprezom typu Parowozjada lub przejazdy retro chętnie bym przygarnął kilka ;)
Pozwolę się nie zgodzić z tą opinią. Dla mnie EP09 to idealne rozwiązanie właśnie z powodu że jest ich ograniczoną ilość ( zaś malowań ma sporo). Taka lokomotywa się wpisuje w zestawy malowań IC, zarówno z wagonami Acme jak i Robo. Do tego malowanie "papuga" jak i kremowo zielone i bordowe. Plus zawsze można wypuścić np wszystkie w malowaniu na EURO2012 jako edycja limitowana.
 

SBB460

Nowy użytkownik
No, parę malowań było: klasyczne żółto-orzechowe, granatowe ("denaturat"), biało-czerwone z granatowym paskiem (PKP Cargo), obecne IC, o prototypowych dwóch maszynach w jasnożółtym kolorze nie wspominając. No i mnogość oklejeń okazjonalnych, jak na Euro 2012.
Poza tym różnice w budowie pudeł oraz różne typy reflektorów oraz pantografów (czasami dwa różne :) )
 

Podobne wątki