• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja nt. przyszłych modeli PKP

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Nijak, poza 4 osiami. Nie są nawet podobne do eksploatowanych przez PKP całkowicie stalowych wagonów Gags budowy rumuńskiej
Bez przesady, moim zdaniem NRD-owskie Gagsy są dość podobne do tych rumuńskich, główną, widoczną różnicą jest inne rozmieszczenie drzwi (na środku) i brak obniżenia dolnej krawędzi pudła pod drzwiami. Z tego powodu w sumie te rumuńskie są bardziej podobne do naszych, poza oczywiście poszyciem pudła. To, co na szybko znalazłem w sieci - wersja NRD (w modelu Brawy):
http://forum.e-train.fr/album_mod/upload/grandes/a47529a3e6132816a94d63472aec9c0f.jpg
i oryginał rumuński (nie znalazłem zdjęcia wersji PKP, ale była bardzo podobna, poza wózkami):
https://www.ttnut.com/gallery/image.php?image_id=214

Natomiast zupełnie inne są stare wagony typu Bromberg, których modele produkowało Piko i Roco. Te rzeczywiście, poza faktem, że też są wagonami krytymi i mają cztery osie, nie mają za wiele wspólnego z naszymi Gagsami.
 

J1974H0

Znany użytkownik
No fakt. Bo trzeba potężnego umysłu aby powiązać Gagusia z Gagarinem... Ba. Może nawet dwóch twgich umysłów.
I po co te złośliwości? Czaję, że ogólnie przyjęło się mówić na ST44 "Gagarin". Ale po kiego grzyba brnąć dalej i rozdrabniać "Gagarina" do "Gagusia"? A potem dziwić się, że można pomyśleć o wagonie Gags - tymbardziej, że nie każdy musi być na bieżąco, co akurat ma w planach PIKO... I nic bym nie pisał, gdyby nie "dwa tęgie umysły"...
 
Na Facebooku w odpowiedzi na post jednego z użytkowników PIKO Polska odpowiedziało, co następuje:

ET21 od PIKO..png


Nie chciałbym się tu "wywnętrzniać" za bardzo, ale to chyba moje największe marzenie z dziedziny modelarstwa. Nie wiemy wprawdzie jeszcze, kiedy pojawi się w produkcji, ale skoro jest potwierdzenie, ośmieliłem się założyć wątek. A może ktoś zna więcej szczegółów i wolno mu się z nami podzielić? ;)
 

DRACULA

Aktywny użytkownik
W pierwszej połowie b.r. Piko otrzymało wstępną dokumentację-propozycję ET21 , opracowaną przez znanego profesjonalistę .
Była to odpowiedź na oficjalne pytanie Piko dotyczące dalszej produkcji lokomotyw PKP.
Dla mnie ET21 jest elektrowozem numerem 1 na Świecie . W IV ep. mógłbym mieć ze 3-4 szt. :love:
Choć przyznam się że znawcą tematyki ET21 absolutnie nie jestem .
Po prostu sześciosiowa kanciasto-zaoblona bryła ET21 ma "ciężar optyczny, powagę i industrialny klimat" !
... ET21 ze sznurem 30 węglarek dwuosiowych o drewnianym i blaszanym poszyciu z realistycznie usypanym prawdziwym węglem .... :rolleyes:
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Aktywny użytkownik
Skoro Piko ma swojego profesjonalistę, to niech opracuje SP32, czy EP09 inne serie lokomotyw np. parowozy.
Uściślam.... chodzi o znanego POLSKIEGO profesjonalistę w dziedzinie dokumentacji taboru i trakcji .

Przy okazji czy Piko wspominało coś kiedykolwiek o produkcji SU46? Jak dla mnie piękna maszyna, w sam raz na przykład do zapowiadanych oliwkowych 111/112A.
SU46 Piko ma już całkowicie rozrysowany do produkcji - info od "znanego profesjonalisty".
 
Dla mnie ET21 jest elektrowozem numerem 1 na Świecie . W IV ep. mógłbym mieć ze 3-4 szt. :love:
Po prostu sześciosiowa kanciasto-zaoblona bryła ET21 ma "ciężar optyczny, powagę i industrialny klimat" !
Ja mam podobnie. ;)

"Ja chcem" taką z Kryniczanki.
Ja z "zakopianki". Ale najważniejsze, że w ogóle jest. ;)

Spróbuję popytać PIKO o więcej szczegółów, może się czegoś dowiem... ;)
 

Podobne wątki