• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja nt. przyszłych modeli PKP

maniek2820

Znany użytkownik
Jeśli chodzi o zarobki to jest jak jest . Nie zawsze ci co mają poważną pasję w tym wypadku modelarstwo kolejowe zarabiają tyle by czasem cos wyskrobac na model . Do tego zaleznie od sytuacji osobistej i życiowej .Kwestia priorytetów tez swoje robi . Zreszta ci co na coś ciekawego sa uwrażliwieni nieraz nie marzą nawet o wielu sprawach . A inni żyją weekendem w centrum handlowym i meczykiem w tv i nie myslą o czymś innym
Jeśli chodzi o cenę model
Nie rozumiem, dlaczego Kolega michu88 wlicza w cenę modelu dekoder, zwłaszcza tak drogi. 450 zł to cena dekodera dźwiękowego (cena ESU LokSound 4.0 to ok. 100-110 euro). Myślę, że cena 3-członowego ezt w wersji analogowej (bez dekodera) mogłaby się zamknąć w kwocie 1100-1200 złotych, bo z kolei kalkulacja kolegi old-jawa wydaje mi się trochę zbyt optymistyczna. Wagony końcowe zespołu trakcyjnego są jednak nieco bardziej skomplikowane niż zwykłe wagony osobowe.
tu dla formalności dodam że na trasach łączących większe ośrodki EN57 jeździły po dwa zespoły trakcyjne. O trzecim wspominam dla formalności . A ciężko sobie wyobrazić że producent wypuści przy tycgh cenach drugi komplet z tej samej lokomotywowni bez napedu . Elektrowozy EP09 EP05 w malowaniach z epok IV i Va zapewniły by towarzystwo wielu wagonom z naszych kolekcji . Plus jeszcze paru tym które może wyjdą.
Kwestia aby jeszcze to co jest czyli EU07 /EP08 czy planowane ET22 wyszło w ciekawych malowaniach . Parowóz wyższa szkoła ale pomażyć można
 
O ja pitole.... Historyja zatacza koło. Taka dyskusja już była parę razy tutej. Koło takie jak na wózeczku tocznym Ty2 (od ROCO!). Malutkie takie...
 

J1974H0

Znany użytkownik
Mówiłem, że ten temat to jeden wielki "koncert życzeń"... i indywidualnych marzeń. Nadaje się do "gadki-szmatki, a nie działu Tabor, gdzie winny znajdować się informacje na temat realnych modeli... a nie modeli w sferze marzeń i życzeń. Temat dobry dla żądnych wylewania swoich trosk w formie pisemnej. Można spodziewać się szybkiego rozrostu do niebotycznych rozmiarów, nie brakuje bowiem autorów, temat dobrze się rozwija. Jak zauważył kolega 'Piotr M' nawet już ceny się nawet pojawiają :) Dla mnie nawet śmieszne to jest....
Producent jeszcze nie wie o modelu, a my już mamy jego cenę :gwizd:
Poczekajmy dwa, trzy dni i już pojawią się warianty malowania i rewizje:LOL:
A jak reflektory? Będą odpowiednie, czy Kamil będzie przerabiać?
:rolleyes:
:D
Leci taki program na TVN24 w niedzielę "Kawa na ławę".... takie mam skojarzenie z tym tematem. Gadają dużo, tylko nic z tego nie wynika. Jedni tak, drudzy siak.... (czasem nawet się kłócą) - a co ma być, to i tak będzie. Słowem: pisząc tu, wpływ na to macie żaden (a'propos planów wydawniczych - choćby Roco).... ale może się mylę i właśnie nad tematem przy swoim służbowym laptopie siedzi prezes Roco/Fleischmann klikając zaciekle w "tłumacz google".... :rolleyes:
Zupełnie jak przy świątecznym stole :)
...oj tak, a gdy się pojawi realny model, to potem przełączają się z trybu życzeń, na tryb narzekania (patrz ET22 i barierki, światła.... itd...).... i tak w koło Macieju.

Życzenia,
Model,
Narzekanie,
Życzenia....
 
Ostatnio edytowane:

SzymonZ

Aktywny użytkownik
Zawsze można nie czytać. Innych wątków jest w dziale dużo.

Ja jestem zdania, że skoro autorów tutaj dużo, czytających pewnie też, to znaczy, że wątek ciekawy. Nie wszystkich interesują niuanse i poematy nt. którym schodkiem o średnicy 3 milimetrów się rózni ten sam wagon DR od PKP. Dla każdego coś miłego, a poza tym - więcej luzu.

EP09 na pierwszym miejscu, bo to by był model do ciągania większości składow IC, EIC i EC od Intercity. "Husarze" są rzadsze, a 07 ciągaja raczej mniej "elitarne" pociągi, gdzie 160 km/h nie potrzeba.

Aha... ja bym jeszcze dodał do zestawienia ET42, ET40 i wznowienie ST43, tego sprzed kilku lat, bo to był ładny model.
 

SzymonZ

Aktywny użytkownik
SU46 tez bym bral. Moze wyjdzie - jak PIKO juz zrobilo 45 to za 2-3 lata wypuszcza i 46, chyba ze im sie business plan posypie odpukac.

Swoja droga ja bym chcial zeby ktos inny poza PIKO (oni tez) zaczal robic te loki - ktos z troszke wyzszej polki jak ACME czy ROCO - w koncu robia Czeskie to mogli by Polskie.
 

J1974H0

Znany użytkownik
SU46 tez bym bral. Moze wyjdzie - jak PIKO juz zrobilo 45 to za 2-3 lata wypuszcza i 46, chyba ze im sie business plan posypie odpukac.
Naprawdę miałeś w ręku plany PIKO i wiesz, że mają robić 46-kę? Jeśli nie, to czemu odnosisz się do ich business planu, pisząc że "chyba, że im się business plan posypie" ? Jak dla mnie to bajdokleta jesteś forumowy i tyle.
 
Ostatnio edytowane:

SzymonZ

Aktywny użytkownik
Temu, ze jak na dloni widac, ze najpierw sprawdzili rynek SP42 - zobaczyli ze rynek jest cholernie wyposzczony.
Przyszedl SK Model i zainwestowal w jakiejs wspolpracy z PIKO w 07 - potem niestety ktos wyoutowal SK Model (niezasluzenie bo to oni zaryzykowali).

A poniewaz poszlo to Herr Bryl juz sam doszedl do wniosku ze zapomniana Polska ze swoja PKP to dobry rynek i to wyposzczony do przesady.

Jesem pewien ze po SM42, EU07, SP45 teraz ET22 poleca dalej - i bardzo dobrze!

Jedynie jakby ktorys kolejny model nie wypalil ze sprzedaza to zwolnia tempa.

Oby tylko z modelu na model poprawiali jakosc.

Podejrzewam ze jednak Po ET22 bedzie: albo spalinowka (na zasadzie raz to raz to) albo jednak EP09.
 

J1974H0

Znany użytkownik
Tak myślałem że nie miałeś w ręku business planu PIKO, tylko tak sobie o tym bajdoklecisz.... Kulę magiczną masz i w nią patrzysz, czy co :LOL: ? Dobra, bawcie się dalej w te życzenia. Widać nic lepszego nie macie do roboty. Typowa korespondencja w tym temacie jaką prowadzisz kolego to: "jestem pewien, podejrzewam, że".... tyle, że to są tylko twoje przypuszczenia.
Oby tylko z modelu na model poprawiali jakosc.
Jakość PIKO (dla mnie - począwszy od SP42-064) zawsze była wysoka, a jeśli chodzi o "poprawianie", to ja osobiście uważam, że np. reflektory w SU45 są jednak lepsze niż w EU07, więc widać iż biorą sobie coś tam do serca. Nie wiem, co kolega chciałby jeszcze poprawiać w modelu wielkoseryjnym za te pieniądze, ale znając wymagania kolegi to zapewne to, by wielkoseryjny wyglądał jak z manufaktury.
 
Ostatnio edytowane:

old_jawa

Aktywny użytkownik
Temu, ze jak na dloni widac, ze najpierw sprawdzili rynek SP42 - zobaczyli ze rynek jest cholernie wyposzczony.
Przyszedl SK Model i zainwestowal w jakiejs wspolpracy z PIKO w 07
Z tego co wiem, to SK Model wziął na siebie całe ryzyko zamawiając SM/SP42 u PIKO a nie oni.
Podejrzewam ze jednak Po ET22 bedzie: albo spalinowka (na zasadzie raz to raz to) albo jednak EP09.
Dla fanów teorii spiskowych: SM w zapowiedziach po EU07, SU45 i ET22 miało SU46. Kolejnym modelem od PIKO będzie SU46?:D
 

ffox

Administrator
Zespół forum
SK Model zapowiadało produkcję ET22 oraz SU45.
Piko jak widać podążyło w tym kierunku.
Na dalsze projekty możemy tylko czekać.
Możliwe, że oni sami jeszcze nie wiedzą co będzie następne (o ile będzie).
 

Piotr M.

Znany użytkownik
Nie wiem, co kolega chciałby jeszcze poprawiać w modelu wielkoseryjnym za te pieniądze, ale znając wymagania kolegi to zapewne to, by wielkoseryjny wyglądał jak z manufaktury.
Nazwę na bardziej germańską, kończącą się na -modelle, i dla polepszenia odbioru i jakości modeli zaczynającą się na... S.
Bo to chyba główna bolączka naszego kolegi
Ale nie jestem tego pewien bo wróżę z fusów...
 

FENIX

Znany użytkownik
W temacie parowozów ,to należy zauważyć ,ze ceny wielkoseryjnych modeli pną się w górę , Na przykładzie nowego BR42 spodziewanego niebawem z wytwórni Trix ,gdzie sprzedaż jest obliczona na kilkanaście tysięcy sztuk !!! (bliżej 20.000 niż 10.000) , a w związku z tym niska marża cenowa, to cena nie jest niska , oscyluje wokół 450 euro (1800 złotych), a przecież mamy do czynienia z firmą , której ceny były ,,zjadliwe'' w porównaniu np. z Brawą . Analogiczny model Trixa nowej generacji , może i bardziej złożony z racji na wielkość z super napędem i szwajcarskim motorem w kotle BR39(Pt1) jeszcze 2 lata temu kosztował circa 280 euro (1200 zł). A pamiętacie jak zalegały Br93 Roco po 620 zł ? u polskich przedstawicieli tejże firmy ?
 

EC45

Znany użytkownik
....Nie wiem, co kolega chciałby jeszcze poprawiać w modelu wielkoseryjnym za te pieniądze...
Myślę, że jest to zwrot klucz (za te pieniądze). Ten zwrot pojawiał się już bardzo wiele razy....i chyba wszyscy krytycy modeli Piko w końcu muszą zrozumieć (w tym ja !!!), że modele Piko są w rzeczy samej produktami budżetowymi. Te wszystkie zastrzeżenia jakie mamy (zwolennicy modeli firmy o germańskiej nazwie) nie mają tak naprawdę racji bytu, bo ten model jest odzwierciedleniem profilu modeli firmy Piko. Nie można mieć do nich pretensji, że ich modele nie są tak szczegółowe i filigranowe jak właśnie modeli od SM. Firma Piko robi modele na pewnym poziomie (jakość wykonania sama w sobie jest na wysokim poziomie), wcale nie niskim, ale ich założeniem jest także ( a może i przede wszystkim) przystępność cenowa. Po prostu celują w pewien target. Firma ta (ogromna) nie zmieni swojego profilu nagle z powodu rozpoczęcia produkcji polskich modeli.

A zatem oświadczam, iż dotarły do mnie pewne rzeczy i fakty i już nie będę płodził negatywnych opinii na temat modeli Piko (żeby była jasność - mam ich sporo i zamierzam kupić inne, choć fakt jest taki, że głównie dlatego, że nie ma konkurencji ze strony firm oferujących modele z wyższego segmentu). Oczywiście super, że te modele są !!!.

Z drugiej strony apeluję do najzagorzalszych krytyków firmy, o nazwie sugerującej pochodzenie z kraju w którym narodził się narodowy socjalizm. Nie miejcie również pretensji do takich jak ja. Tych którzy skłonni by byli zapłacić 200-300 zł więcej za model który jest bardziej szczegółowy i bardziej filigranowy.

I jeszcze słowo do @Piotr M. Proszę aby kolega wziął przykład ze swoich kolegów obsługujących to forum i przestał prowokować swoimi wpisami. Wpisy kolegi są zdecydowanie najsłabsze spośród "szefów tego forum", a w dodatku zbyt często są prowokacyjne.
 
Policzmy więc. Jeśli Kolega ma na myśli EN57, a zakładam, że tak jest, musimy policzyć trzy człony plus dekoder. Wagon środkowy byłby zapewne czymś w stylu lokomotywy, a więc w nim znajdowałby się silnik, płytka, dekoder itp. Cena za sam taki wagon wyniosłaby ok 700 zł (bez dekodera). Wagony pierwszy i trzeci musiałyby zostać połączone elektroniczną złączką czymś w rodzaju połączeń członów w ICE3 od Piko, tak by można było podłączyć światła i oświetlenie wewnętrzne. Koszt ok 300 pln za sztukę. Dekoder ok 450 zł. Ogólnie koszt końcowy EN57 to około 1750 zł. Wszystko liczę po cenach na dzień dzisiejszy od Piko.
Oby Kolega miał rację!?
To i tak cena jak za model (jako taki)wysoka.:(
 

EC45

Znany użytkownik
Jak już marzymy, to ja zanim w ogóle Piko zaczęło robić nasze lokomotywy miałem taką listę :

1. EU07
2. ET22
3. EP09
4. EN57

Więc połowa mojego "must have" już w zasadzie jest :).
 

J1974H0

Znany użytkownik
A zatem oświadczam, iż dotarły do mnie pewne rzeczy i fakty i już nie będę płodził negatywnych opinii na temat modeli Piko (żeby była jasność - mam ich sporo i zamierzam kupić inne, choć fakt jest taki, że głównie dlatego, że nie ma konkurencji ze strony firm oferujących modele z wyższego segmentu). Oczywiście super, że te modele są !!!.

Z drugiej strony apeluję do najzagorzalszych krytyków firmy, o nazwie sugerującej pochodzenie z kraju w którym narodził się narodowy socjalizm. Nie miejcie również pretensji do takich jak ja. Tych którzy skłonni by byli zapłacić 200-300 zł więcej za model który jest bardziej szczegółowy i bardziej filigranowy.
Nie rozumiem po jaki gwint pisząc o firmie modelarskiej używasz nawiązań do III rzeszy hitlera (narodowy socjalizm) ??? Piszesz do Piotra M. że używa prowokacyjnych wpisów, a sam prowokujesz....
I jeszcze słowo do @Piotr M. Proszę aby kolega wziął przykład ze swoich kolegów obsługujących to forum i przestał prowokować swoimi wpisami. Wpisy kolegi są zdecydowanie najsłabsze spośród "szefów tego forum", a w dodatku zbyt często są prowokacyjne.
EC45, sorry, ale podaruj sobie już te wywody na temat tego, że coś tam zrozumiałeś. Ile ty masz lat? Chyba nie 10?

A co do modeli PIKO - niesamowite, że dopiero teraz na to wpadłeś, że modele wielkoseryjne takie jak PIKO to modele budżetowe jak to określiłeś, "nie tak szczegółowe i filigranowe jak modele SM".
Dla mnie osobiście modele PIKO w pełni zaspokajają potrzebę posiadania taboru PKP. Są ładnie wykonane, dostępne (fizycznie i cenowo) i funkcjonalne podczas używania ich w zabawie na makiecie. Mi więcej nie potrzeba.

Jak dla mnie to coraz bardziej ośmieszasz się tymi twoimi coraz głębiej zakrojonymi wywodami-analizami na temat oczywistych oczywistości.
Chyba przestanę na jakiś czas czytać to forum, bo przez takich gości jak ty już mi łeb paruje. Po prostu męczę się. Mało merytoryki, a sam skowyt, usprawiedliwienia samego siebie, obietnice poprawy - kuźwa, jak w przedszkolu.

W dziale o taborze kolegi Telewizora 11 niejaki Jack Sparrow, którego konto usunięto dał do czadu, tutaj ty dajesz i kilku innych..... nie wiem jak inni, ale ja wymiękam. Jakaś plaga oszołomów.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki