• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja nt. modeli wagonów 406R

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
263 0 0
#1
Zawsze można sobie kupić wersję z UMF. Tam nie ma tego - skoro komuś to strasznie przeszkadza. Niezaprzeczalnie - jeśli chodzi o 406R to teraz (w porównaniu z jeszcze niedawnymi czasami) - jest z czego wybierać. Kto marudzi ten kiep.
Niestety, dla mnie osobiście modele UMF okazały się pewnym rozczarowaniem. Modele są naprawdę ładne i dobrze wykonane, filigranowe detale mogą zachwycić, ale w tej nomen omen beczce miodu jest łyżka dziegciu, która (przynajmniej mi (choć wiem, że duża część modelarzy nie zwraca na to uwagi) odebrała całą radość. Chodzi o kardynalne i szkolne wręcz błędy w oznaczeniach, które nie powinny się zdarzyć w małoseryjnej produkcji z manufaktury (przykładowo, na modelu z datą rewizji z 1984 oznaczenia serii było z lat 1968-1974 (.Uahs (RRyh) ), zamiast "Centralna DOKP" (czyli nowym podziale administracyjnym PKP dokonanym w 1975 roku) wagony oznaczone były DOKP Warszawa. I nie takie błędy były na każdym wagonie, który zamówiłem i otrzymałem. Oczywiście, jestem stanie to poprawić, tylko czy o to chodzi? Pod tym względem ROBO bije konkurencję na głowę, bo oznaczenia nie dość że czytelne, to jeszcze zrobione na podstawie rzetelnej i szczegółowej dokumentacji (zobaczymy jak będzie z PIKO).
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
#2
Mam pytanko do Szanownych ljubowników VI epoki .
Jak zinterpretować oznaczenia zapowiadanego przez Piko zestawu 3 cystern Zaes z logo DEC natomiast na tablicy ... PL - GATXP ... ?

Jest to moment w VI epoce w którym cysterny są już własnością GATX ale mają jeszcze nie usunięte logo poprzedniego właściciela DEC ... ?
Czy dobrze rozumiem ?

Wg.info od PMR K.Koj. - Ta kombinacja oznaczeń została wykonana w projekcie na wyraźne życzenie Piko które chciało zrobić te cysterny z logo DEC ale koniecznie w VI epoce. Zresztą zgodne z dokumentacją zdjęciową jak widzimy na stronie Piko.
https://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=25589&vw_name=detail
Człowiek by łyknął te DEC'e wyjątkowo w V epoce ! z sentymentu ( tyle razy oglądane na Mydlnikach i na wiadukcie na tle wzgórza cmentarza Podgórskiego w Krakowie ) a tu kuźwa ! GATX ! w VI epoce ! :mad:

A może ktoś będzie przekonwerterowywał z VI na V te DEC'e na kalkomaniach ? Podpiąłbym się / zlecił / dołożył / zakupił kalkomanie ...
 
Ostatnio edytowane:

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
#3
Niestety, dla mnie osobiście modele UMF okazały się pewnym rozczarowaniem. Modele są naprawdę ładne i dobrze wykonane, filigranowe detale mogą zachwycić, ale w tej nomen omen beczce miodu jest łyżka dziegciu, która (przynajmniej mi (choć wiem, że duża część modelarzy nie zwraca na to uwagi) odebrała całą radość. Chodzi o kardynalne i szkolne wręcz błędy w oznaczeniach, które nie powinny się zdarzyć w małoseryjnej produkcji z manufaktury (przykładowo, na modelu z datą rewizji z 1984 oznaczenia serii było z lat 1968-1974 (.Uahs (RRyh) ), zamiast "Centralna DOKP" (czyli nowym podziale administracyjnym PKP dokonanym w 1975 roku) wagony oznaczone były DOKP Warszawa. I nie takie błędy były na każdym wagonie, który zamówiłem i otrzymałem. Oczywiście, jestem stanie to poprawić, tylko czy o to chodzi? Pod tym względem ROBO bije konkurencję na głowę, bo oznaczenia nie dość że czytelne, to jeszcze zrobione na podstawie rzetelnej i szczegółowej dokumentacji (zobaczymy jak będzie z PIKO).
My błędy w oznaczeniach (dotyczy tylko IVep) poprawimy i będzie git a konkurencja dalej będzie robić u chińczyka bułowate modele z masą błędów w cenie 220zł. Prawie takiej jak nasza ;)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#4
My błędy w oznaczeniach (dotyczy tylko IVep) poprawimy i będzie git a konkurencja dalej będzie robić u chińczyka bułowate modele z masą błędów w cenie 220zł. Prawie takiej jak nasza ;)
No Widzisz jak to jest. Zamiast "Swój do swojego po swoje", to zachłanność i łakomstwo zrobiły swoje. I jeszcze na Swojego nacierają jak na wroga.
 

14D40

Ostrzeżony
Producent
Reakcje
304 10 1
#5
Bo madrale z umf zabolalo ze na rynek nacieraja produkty z wtrysku co zapewne spowoduje znaczny spadek sprzedazy jego blaszakow. Skoro podjales temat bledow w modelach Robo to wymien je wszystkie i wskaz przynajmniej 5 mocnych argumentow ktore powinny przemowic za kupnem twoich a nie Roberta. Wybaczcie brak polskich znakow ale pisze z tel.
 
Ostatnio edytowane:

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.297 23 0
#6
Mam pytanko do Szanownych ljubowników VI epoki .
Jak zinterpretować oznaczenia zapowiadanego przez Piko zestawu 3 cystern Zaes z logo DEC natomiast na tablicy ... PL - GATXP ... ?

Jest to moment w VI epoce w którym cysterny są już własnością GATX ale mają jeszcze nie usunięte logo poprzedniego właściciela DEC ... ?
Czy dobrze rozumiem ?
Rejestracje GATX zamiast PKP są już od ładnych paru lat na cysternach ex DEC, natomiast jeszcze w ubiegłym roku widywałem wagony, na których zachowało się logo "dec" (patrz fotki, wykonane w maju i wrześniu 2017r.), więc nie ma tu mowy o momencie, bo taki stan rzeczy trwał kilka lat.

ALA_2018_08a.jpg


ALA_2018_08b.jpg


Chyba gdzieś już ktoś to pokazywał. Oznaczenie na modelu Falns, czyli, że z założenia ma on udawać 441V (Falns), którym nie jest. Zresztą sam zobacz (załącznik). Link do źródła zdjęcia oryginału: http://www.ekk-wagon.pl/Oferta/Nowewagony/Wagon441V/tabid/181/language/pl-PL/Default.aspx
Czyli kolejne "coś podobnego" ale to nie to... Roco - quo vadis?
No i jest to ten sam model, który już wcześniej był kilkukrotnie wydawany z polskim opisem, przez Roco, a jeszcze wcześniej przez Fleischmanna! Więc skąd to zdziwienie?
 
Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
#7
Bo madrale z umf zabolalo ze na rynek nacieraja produkty z wtrysku co zapewne spowoduje znaczny spadek sprzedazy jego blaszakow. Skoro podjales temat bledow w modelach Robo to wymien je wszystkie i wskaz przynajmniej 5 mocnych argumentow ktore powinny przemowic za kupnem twoich a nie Roberta. Wybaczcie brak polskich znakow ale pisze z tel.
Akurat o to się nie musisz martwić, bo UMF sprzedaje te swoje wagony od kilku lat, a poza tym ma taką ofertę, że może się obejść bez produkcji 406R, bo … Bardziej powinieneś się martwić jak Robo sobie poradzi konkurując z Piko, bo to jest jedna półka. Jeśli jednak podejmie mądre decyzje to sobie poradzi, jeśli nie to nie. I tyle o obawach.
 

14D40

Ostrzeżony
Producent
Reakcje
304 10 1
#8
Ale kolego 404W ja sie nie martwie, zle zrozumiales intencje mojej wypowiedzi. Ja tylko skomentowalem to ze umf ktore samo dalo tylka w kwestii oznaczen o czym wspomnial nam kolega luc1979, naskakuje na Robo ze tam duzo bledow.. A jak wiemy cysterny Robo sa bardzo poprawnie i zgodnie oznaczone. Czekam zatem az umf wymieni tutaj wszystkie bledy w modelach cystern Robo bo jestem baaardzo ciekawy, czekam z niecierpliwoscia. Ze strony umf kiepsko wyglada taki marketing polegajacy na przekonywaniu na sile do swojego produktu, a oznaczenia sie poprawi i bedzie git. Jak to bedzie git?? A co z modelami ktore sa juz u ludzi? Beda sciagane od kazdego z klientow i beda mialy poprawiane oznaczenia?? Nie cierpie jak ktos promuje sie w ten sposob, dobry produkt powinien obronic sie sam i nie trzeba mu w tym pomagac opluwajac konkurencje.
 
Ostatnio edytowane:

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.245 103 84
#9
No generalnie UMF powinno sciagnac modele do poprawki. Tylko co z takimi co je juz ktos popatynowal?

Z drugiej strony: poprawiac gotowy model? Brrrrr... Nie zycze najgorszemu wrogowi ;)
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
#10
Byłoby idealnie gdyby ktoś nie zaangażowany w rozgrywki między producentami, wziął do łapki modele o których piszecie i rzetelnie ,bezstronnie je opisał, uwzględniając wszystkie wady i zalety, na razie to przypomina kłótnię przekupek na rynku Barlickiego w Łodzi w latach osiemdziesiątych.

I zamiast słowa "git" które ludziom w moim wieku kojarzy się z gwarą młodocianych przestępców z subkultury tzw."gitowców" można użyć kilku innych bardziej pasujących do sytuacji, ale to już drobnostka.
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
#12
Bo madrale z umf zabolalo ze na rynek nacieraja produkty z wtrysku co zapewne spowoduje znaczny spadek sprzedazy jego blaszakow. Skoro podjales temat bledow w modelach Robo to wymien je wszystkie i wskaz przynajmniej 5 mocnych argumentow ktore powinny przemowic za kupnem twoich a nie Roberta. Wybaczcie brak polskich znakow ale pisze z tel.
Przykro mi ale nie mam zamiaru komentować ani błędów w modelach PIKO ani ROBO. Proszę Cię 14D40 abyś zajął się swoimi sprawami, np. SM48 czy tam reflektorami a nie pisaniem na forum zaczepnych postów.

PS. Obaj producenci mają szpary w zbiornikach przy pasach. Oryginały tego nie mają i można to było lepiej wykonać.
PS2. Każdy kto zamówił cysternę obarczoną błędem mógł ją wysłać do nas na poprawkę. Nikt tego nie zrobił. Bez problemu poprawilibyśmy błędy. Ponad to posiadały je może 3-4 wagony. Większość jednak zamawia DEC i DEC CPN. Jak sam napisał kolega Luc1979 "Modele są naprawdę ładne i dobrze wykonane, filigranowe detale mogą zachwycić".
PS3. Nasze modele nie są idealne, ten się nie myli kto nic nie robi.
PS4. Modele UMF patynuje jedynie FRED.
 
Ostatnio edytowane:

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.612 177 14
#13
Przykro mi ale nie mam zamiaru komentować ani błędów w modelach PIKO ani ROBO. Proszę Cię 14D40 abyś zajął się swoimi sprawami, np. SM48 czy tam reflektorami a nie pisaniem na forum zaczepnych postów.

PS. Obaj producenci mają szpary w zbiornikach przy pasach. Oryginały tego nie mają i można to było lepiej wykonać.
PS2. Każdy kto zamówił cysternę obarczoną błędem mógł ją wysłać do nas na poprawkę. Nikt tego nie zrobił. Bez problemu poprawilibyśmy błędy. Ponad to posiadały je może 3-4 wagony. Większość jednak zamawia DEC i DEC CPN. Jak sam napisał kolega Luc1979 "Modele są naprawdę ładne i dobrze wykonane, filigranowe detale mogą zachwycić".
PS3. Nasze modele nie są idealne, ten się nie myli kto nic nie robi.
PS4. Modele UMF patynuje jedynie FRED.

No i wszystko jasne.... można zamknąć dyskusję.
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#15
Przykro mi ale nie mam zamiaru komentować ani błędów w modelach PIKO ani ROBO. Proszę Cię 14D40 abyś zajął się swoimi sprawami, np. SM48 czy tam reflektorami a nie pisaniem na forum zaczepnych postów.

PS. Obaj producenci mają szpary w zbiornikach przy pasach. Oryginały tego nie mają i można to było lepiej wykonać.
PS2. Każdy kto zamówił cysternę obarczoną błędem mógł ją wysłać do nas na poprawkę. Nikt tego nie zrobił. Bez problemu poprawilibyśmy błędy. Ponad to posiadały je może 3-4 wagony. Większość jednak zamawia DEC i DEC CPN. Jak sam napisał kolega Luc1979 "Modele są naprawdę ładne i dobrze wykonane, filigranowe detale mogą zachwycić".
PS3. Nasze modele nie są idealne, ten się nie myli kto nic nie robi.
PS4. Modele UMF patynuje jedynie FRED.
"Błędy",to się Kolego poprawia (naprawia)przed wysłaniem modelu (produktu) do klienta.Nie po.Narażając go na dodatkowe koszty i stres dziecka.Jak dla mnie jest to niedopuszczale.(n):(.Ciekawe jak tak wykonany model przeszedł tzw."kontrolę wewnętrzną"?:niepewny:
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
#16
Jak juz pisałem problem dotyczy dosłownie 3-4 wagonów. Nie byliśmy świadomi tych niuansów a cześć powstała przez wielkość produkcji. Przypominam, ze mamy wiele różnych malowań a tylko w jednym sa bledy. Wagonow zrobilismy juz ponad 300. Jak to.o nas swiadczy? Sam sobie odpowiedz.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#17
"Błędy",to się Kolego poprawia (naprawia)przed wysłaniem modelu (produktu) do klienta.Nie po.Narażając go na dodatkowe koszty i stres dziecka.Jak dla mnie jest to niedopuszczale.(n):(.Ciekawe jak tak wykonany model przeszedł tzw."kontrolę wewnętrzną"?:niepewny:
Każdy ma swoją rację ale trochę czepiliście się jak gdyby UMF świadomie wysyłał wagony błędnie oznakowane. Myślę, że oni wysyłali je myśląc, że jest OK. Błędy wyszły potem jak np. było z EU07 SM 400 czy 424, nie pamiętam, w każdym razie przydział był nie ten. Ważne że firma chce to poprawiać bez problemu. Tak to się można zawsze czegoś czepić, a poza tym nie bądźcie jak dzieci we mgle bo przed zakupem można przecież poprosić o zdjęcia modelu i sobie samemu obejrzeć czy nam pasuje, ewentualnie dopytać o wszystko (a nawet poprosić o szczegół wykonania oznaczeń wedle życzenia klienta, w końcu to manufaktura). Gdyby klient potem zrozumiał że wagon ma błędy a firma powiedziała by mu po zakupie 'spadaj gościu', to wtedy byłoby nie OK.... ale jak widać jest inaczej. Jak pisał Pan Konrad z UMF, ten nie robi błędów kto nic nie robi.
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
#18
Jakbyśmy byli świadomi tych błędów to przecież umyślnie byśmy ich nie popełnili bo po co?
Wagony przez te błędy nie wyglądają gorzej i gorzej nie jeżdżą.
 

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
#19
Coraz bliżej beczek od Piko i już się zaczęła nagonka na Robo i tym razem też UMF się dostało.
Za jakiś czas będą Y-ki od Piko i też pewnie się zacznie, że jednak Robo były fe itd. O 07 od SM już nie wspominam jak to było.
Weźcie wy się ku...wa ogarnijcie! Macie model od trzech producentów i możecie sobie wybrać, nie podoba się od jednego to kupujesz od drugiego, nikt nikogo nie zmusza.
Ja przebieram i wybrzydzam do woli, i nie mam wielu modeli jakie wyszły bo w jednym to, w drugim tamto i jakoś z tym żyje. Mam krytyczne uwagi do różnych firm, ale nie wylewam na nie żali tu na forum ogólnym, jak coś to krótka recenzja z moimi uwagami, a w rozmowie prywatnej mogę po nich jechać do woli nie robiąc ogólnego smrodu.
 

Piotr Czarzasty

Nowy użytkownik
Reakcje
29 5 0
#20
"Aaa… mądrego to i przyjemnie posłuchać" jak powiedział w Kochaj albo rzuć Kazimierz Pawlak. Adtendite a falsis prophetis. Wielki szacun za wpis dla ed250.
 

Podobne wątki