• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor DRG

Witos

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Po wielu latach nieobecnosci postanowilem wrucic do mojego dawnego kolejowego hobby, i po kilku miesiacach czytania i ogladania mysle o skoncentrowaniu mojego hobby na kolejach DRG. Z gury prepraszam za pytania o DRG w tak PKP zdominowanym forum, ale mam nadzieje ze jest kilku kolekcjoneruw / hobbystuw kturzy tagrze zbieraja DRG.

Moje pierwsze pytanie to jest co jest proponowane na poczatek zeby ruszyc na dzien dzisiejszy.

Moim pierwszym wyborem parowozu jest BR 76 ale nie musi, jestem otwarty do sugesti.
http://www.modellbahn-fokus.de/prod...0-003001-2933-0-de-1-2-2-0-0-1-0-0/index.html

Kazda opinia bedzie mi pomocna w moich poczatkowych krokach.

Dziekuje z gury.
 

norbis97

Znany użytkownik
Reakcje
304 6 1
#2
Witaj Witos , moim zdaniem proponowałbym ci złożenie eszelonu z lat 1941-43. Lokomotywą może być Ty2[ BR52], do tego jakieś platformy, wagony kryte. Drugą opcją jest skład osobowy. Zalezy to od twoich upodobań.
Pozdrawiam
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#5
Moje zauroczenie epoką II trwa w najlepsze. Obecnie czekam na kilka pruskich wagonów do lokalnego składziku oraz wagony do Orient Expressu dla mojej BR 18.4 od Fleischmanna. No i właśnie wykorzystując okres oczekiwania chciałbym zakupić coś da mojej BR-ki, co by nie jeździła samotnie po moim kółeczku. Pomyślałem, że zmontuje nie za długi pociąg przyspieszony (Eilzug) DRG.
Tu pojawia się pytanie. Czy tego typu lokomotywy wykorzystywane były w pociągach przyspieszonych czy tylko pospiesznych?
Niezależnie od tego proszę o pomoc w wyborze wagonów do tego składu. Winien on się składać z 3-4 wagonów (raczej bez wagonów innego typu jak np. bagażowe, pocztowe-no chyba że były nieodzownym elementem takich pociągów). Oczywiście taboru do tego nie brakuje - http://www.modellbahnshop-lippe.com...en-1-0-0-0-0-gatt-pl-h-0/produktsucheneu.html.
Jednak nie wiem całkowicie nic na ten temat dlatego prośba do Was koledzy o podpowiedzi realnych składów 3-4 wagonowych takich Eilzug-ów.
W podanym linku są wagony różnych producentów. Niektóre typy wagonów pokrywają się u różnych producentów, dlatego również prośba o odniesienie się do tego który z nich produkuje wagony najwierniej oddające rzeczywiste wagony. Mnie bardzo spodobały się wagony ESU z interesującego mnie okresu, ale nie wiem kompletnie czy są lepsze od Fleischmanna, Roco i innych.
Bardzo bym prosił kolegów o odniesienie się do następujących typów wagonów :
C4i-30 - Fleischmann 567706, 567703
C4i-36 - Roco 43032 , ESU - 36144, 36145, 73536, 73598
BC4i-30 - Fleischmann 567720
BC4i-37 - Roco 43032, ESU 36146, Brawa 46150

Ewentualnie na jeszcze inne typu które warto do Eilzug-a podpiąć.

Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.:kawa:
 

PIKOL

Ostrzeżony
Reakcje
0 0 0
#6
Ostatnio edytowane:

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#7
Zdecydowałem się, że zakupię wagony serii C4i-36 od ESU (nr kat. 36113 i 3614) w malowaniu "braungrun" (nowe wagony ESU tej serii posiadają już malowanie jasno-zielone które mi już mniej odpowiada). Prócz ESU produkował je zdaje się tylko Roco, ale te wagony są już niedostępne, a poza tym wydaje mi się, że ESU chyba lepsze.
No właśnie. Czy ktoś posiada wagony obu marek, lub chociaż tylko ESU (wskazanej wyżej serii) i mógłby co nieco na ten temat napisać ? Czy warto te ESU zakupić ? Zauważyłem też, że w wagonach ESU (i tylko tych) zamiast tych fartuchów na końcach wagonów (przejść międzywagonowych) są jakieś inne, takie jakby płotki. W wagonach tej serii Roco są fartuchy. Które rozwiązanie jest prawidłowe dla wagonów tej serii z tego okresu eksploatacji ?
 
B

bobby74

Gość
#8
Wagony od ESU są w Niemczech chwalone - przede wszystkim za nowoczesną budowę, porządne wykonanie i sporo detali. Nie potrafię odpowiedzieć w temacie prawidłowości odwzorowania. Zdarzały się sporadycznie problemy z wózkami, które haczyły o spód wagonu, ale problem wynikał albo z nieprawidłowego zmontowania wagonu (buda nieprawidłowo osadzona na podwoziu) lub z drobnych "farfocli" poprodukcyjnych niedostatecznie oczyszczonych na etapie produkcji - czyli wszystko do ogarnięcia.
Ciekawy link z zestawieniem taboru II epoki wydanego w H0 http://web.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/mb/e2mefidx.html jak również masa informacji o DRG.
I mój typ dla Ciebie - Karwendel-Express kursujący od 1926 roku między Monachium, a Garmisch-Partenkirchen i dalej aż do Insbrucka. W latach 30-tych linia między Monachium a Garmisch została zelektryfikowana i składy były ciągnięte przede wszystkim przez lokomotywę E44 DRG. Liliput wydał bardzo ładny zestaw swego czasu, a w czerwcu tego roku ma zostać wznowiony. Wygląda tak :)

image.jpeg
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#9
Dzięki, ale ja lubię DRG w wersji "braungrun" jeśli chodzi o wagony. Dlatego taki mój wybór. Muszę przeczesać kilka niemieckich forum i poczytać o wierności odwzorowania tych wagonów. Chyba nikt nie ma tych wagonów w posiadaniu...:(. A co do Liliputa to nie znam zupełnie tej marki. Gdyby chcieć umiejscowić na jakiejś półce to wspólnie z którym producentem by ją dzieliła ?
 
B

bobby74

Gość
#10
Nie mam pojęcia jaka półka, ale napewno na przyzwoitym poziomie. Mam ten zestaw z pierwszego wydania i nic nie mogę zarzucić. Mam też inne wagony Liliputa z aktualnej produkcji - moim zdaniem wysoka jakość.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#11
Liliput to zdecydowanie półka co najmniej średnia, jeżeli nie wyższa (oczywiście wśród masowej produkcji), porównywalna z Roco, Fleischmann, Trix. A propos Karwendel-Express, to linia z Ga-Pa do Insbrucka jest niesamowita, zjazd po półkach skalnych w dolinę robi ogromne wrażenie.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#14
No patrzcie, a ja myślałem, że Liliput to takie Piko...Ja jednak powrócę do tych wagonów od ESU z nadzieją, że ktoś coś o nich wie ?
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#16
A mógłby ktoś mi powiedzieć co oznaczają litery w oznaczeniach wagonów DRG takie jak "y", "s", "e" a w szczególności "i" , "ü" ?
 
B

bobby74

Gość
#17
Nie wiem jak z Twoim niemieckim, ale mój link powyżej to jakaś kompletna kopalnia wiedzy o DRG.
Tutaj jeszcze raz strona główna http://web.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/e2xd.html
Tutaj schemat oznaczeń wagonów DRG w 1921/22 roku http://web.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/fp/e2f_pwn1.html
A tutaj schemat jak wyżej ale obowiązujący w 1930 roku http://web.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/fp/e2f_pwn2.html
Wagon o oznaczeniu ü to wagon przejściowy z harmonijkami na czołach do przejścia do kolejnych wagonów. Dobrze przetłumaczyłem? :eek:
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#18
A o zestawie tych trzech wagonów może ktoś jest w stanie coś powiedzieć ? Chyba nawet te wagony będą bardziej pasować do mojej BR 18.4 (Fleischmann) z 1927 roku.

Fleischmann 567703 (C4i30)
Fleischmann 567706 (C4i30)
Fleischmann 567720 (BC4i30)
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#19
Panowie, planuję zakupić modele firmy ESU 36112, 36113, 36114 (wszystkie wagony klasa 3), 36115 (klasa 2/3). Mają one stanowić skład pociągu przyspieszonego. Ile takich wagonów minimum muszę posiadać, aby stworzyć pociąg tej kategorii z okresu 1937-1939 ?