• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Drezyna K750 czyli Konsorcjum Budowy Drezyn Niebanalnych El Dupa

Zvolack

Moderator
Zespół forum
FREMO Polska
H0e
#1
Po kilku owocnych w przemyślenia wycieczkach w gronie nawiedzonych konstruktorów-racjonalizatorów kolei wąskotorowych zawiązało się Konsorcjum Budowy Drezyn Niebanalnych El Dupa. (parafrazując Kazika :))
Będziemy budować drezynę na tor 750mm w oparciu o pomysł zauważony na starych zdjęciach z czasów II WŚ.

Drezyna Dkw.jpg
Nasza drezyna powstanie na ramie z profili 100x50, zastosujemy kompletny napęd z motocykla K750 - silnik, skrzynię, wał i odpowiednio przerobioną przekładnię główną. Całość na pozyskanych wąskotorowych zestawach kołowych z maźnicami, łożyskowanymi na łożyskach tocznych.
P5110316.JPG

Wstępna koncepcja wygląda tak:
Zależy nam na uzyskaniu klimatu ze zdjęcia :) Niemiaszki jak widać mają straszną frajdę.

Drezyna K750.jpg

Pojazd wymiarami jest dopasowany do przyczepy którą posiadamy, przeznaczony dla 3 może się uda dla 4 osób.
Jeśli wszystko się uda zabierzemy drezynkę w maju na wycieczkę do Rosji do Музей Тёсовской узкоколейной железной дороги. Póki co trwają prace koncepcyjne, gromadzenie różnego sprzętu. Wkrótce powstanie rama. Razem z @Paweł R planujemy wrzucać na bieżąco informacje i zdjęcia.
Będziemy wdzięczni za wszelkie konstruktywne uwagi, podpowiedzi w temacie budowy.
 

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
#2
Byliśmy wczoraj z Żabcią na kilku cmentarzach, narobiłem się przy odchwaszczania i usuwaniu skutków wichury, po powrocie mi się oczko przymknęło, a teraz przewracam się z boku na bok jak kotlet na patelni i myślę nad rozwiązaniami technologicznymi tej wiekopomnej konstrukcji, a jest o czym myśleć.

Może taki skrót KBDN-elD
 

Zvolack

Moderator
Zespół forum
FREMO Polska
H0e
#3
Ja tez dumam. W dyferku z jednej strony trzeba dołożyć łożysko toczne, na szczęście materialu jest dość a teszta tak jak mówiliśmy. Kończę to rysować.
Jeszcze jak tak patrzę na rysunek to aż sie prosi pod tylnym siedzeniem lodóweczka 12v na browarki ☺ prądu bedzie dość.
A w temacie skrótów to powstało przecież na wyjeździe OWFA ☺
 

Zvolack

Moderator
Zespół forum
FREMO Polska
H0e
#6
Koła z osiami jak pisałem już wcześniej mamy.
Te z OLX znam to na 600mm.
Szukam jeszcze klocków hamulcowych do kół o średnicy 350mm.
 
#7
Kupujecie zdezelowanego K-750 z All... wprost z Ukrainy? ;) A tak serio koszt porządnego remontu tego silnika jest spory, wypadałoby go rozebrać i solidnie poskładać, hm, do kupy :)
 

Zvolack

Moderator
Zespół forum
FREMO Polska
H0e
#9
Kolego zjadłem na tym zęby. .. to moj 18 zaprzeģ. Robota przy tym to sama przyjemność .. z nick'u twego wnioskuję że wiesz o czym mówię ☺ Silnik do drezynki juz robię a skrzynia poskładana na nowych częściach.

20170815_134404.jpg
 

Zvolack

Moderator
Zespół forum
FREMO Polska
H0e
#13
Ta drezynka na SHL'ce to na 600mm bliska germańskiej myśli. A to koncepcja sowiecka.. widzieliśmy taką na żywo na Ukrainie. Podbne do niemieckiej rozwazanie ten sam silnik ale to juz nie ten klimat.
gorky25-1.jpg