• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Drezyna K750 czyli Konsorcjum Budowy Drezyn Niebanalnych El Dupa

Z

Zv

Gość
#1
Po kilku owocnych w przemyślenia wycieczkach w gronie nawiedzonych konstruktorów-racjonalizatorów kolei wąskotorowych zawiązało się Konsorcjum Budowy Drezyn Niebanalnych El Dupa. (parafrazując Kazika :))
Będziemy budować drezynę na tor 750mm w oparciu o pomysł zauważony na starych zdjęciach z czasów II WŚ.

Drezyna Dkw.jpg
Nasza drezyna powstanie na ramie z profili 100x50, zastosujemy kompletny napęd z motocykla K750 - silnik, skrzynię, wał i odpowiednio przerobioną przekładnię główną. Całość na pozyskanych wąskotorowych zestawach kołowych z maźnicami, łożyskowanymi na łożyskach tocznych.
P5110316.JPG

Wstępna koncepcja wygląda tak:
Zależy nam na uzyskaniu klimatu ze zdjęcia :) Niemiaszki jak widać mają straszną frajdę.

Drezyna K750.jpg

Pojazd wymiarami jest dopasowany do przyczepy którą posiadamy, przeznaczony dla 3 może się uda dla 4 osób.
Jeśli wszystko się uda zabierzemy drezynkę w maju na wycieczkę do Rosji do Музей Тёсовской узкоколейной железной дороги. Póki co trwają prace koncepcyjne, gromadzenie różnego sprzętu. Wkrótce powstanie rama. Razem z @Paweł R planujemy wrzucać na bieżąco informacje i zdjęcia.
Będziemy wdzięczni za wszelkie konstruktywne uwagi, podpowiedzi w temacie budowy.
 

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
#2
Byliśmy wczoraj z Żabcią na kilku cmentarzach, narobiłem się przy odchwaszczania i usuwaniu skutków wichury, po powrocie mi się oczko przymknęło, a teraz przewracam się z boku na bok jak kotlet na patelni i myślę nad rozwiązaniami technologicznymi tej wiekopomnej konstrukcji, a jest o czym myśleć.

Może taki skrót KBDN-elD
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#3
Ja tez dumam. W dyferku z jednej strony trzeba dołożyć łożysko toczne, na szczęście materialu jest dość a teszta tak jak mówiliśmy. Kończę to rysować.
Jeszcze jak tak patrzę na rysunek to aż sie prosi pod tylnym siedzeniem lodóweczka 12v na browarki ☺ prądu bedzie dość.
A w temacie skrótów to powstało przecież na wyjeździe OWFA ☺
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#6
Koła z osiami jak pisałem już wcześniej mamy.
Te z OLX znam to na 600mm.
Szukam jeszcze klocków hamulcowych do kół o średnicy 350mm.
 
#7
Kupujecie zdezelowanego K-750 z All... wprost z Ukrainy? ;) A tak serio koszt porządnego remontu tego silnika jest spory, wypadałoby go rozebrać i solidnie poskładać, hm, do kupy :)
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#9
Kolego zjadłem na tym zęby. .. to moj 18 zaprzeģ. Robota przy tym to sama przyjemność .. z nick'u twego wnioskuję że wiesz o czym mówię ☺ Silnik do drezynki juz robię a skrzynia poskładana na nowych częściach.

20170815_134404.jpg
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#13
Ta drezynka na SHL'ce to na 600mm bliska germańskiej myśli. A to koncepcja sowiecka.. widzieliśmy taką na żywo na Ukrainie. Podbne do niemieckiej rozwazanie ten sam silnik ale to juz nie ten klimat.
gorky25-1.jpg