• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 DR 119 / DB 219 odwiedzające Polskę - numery

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#1
Staram się skompilować listę U-bootów DR 119 / DB 219 odwiedzające Polskę. Ktoś może pomóc?

Wedle stron:
http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/historic/DR119/verkehrsrot/pix.html
http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/historic/DR119/altrot/pix.html
119/219-ki można było spotkać na trzech trasach: z Angermuende do Szczecina, z Berlina do Kostrzynia oraz tranzytem przez Polskę z niemieckiego Zgorzelca do Żytawy (tzw. Neissentalbahn, czyli PLK 290).

Przykłady:
DB 219 015-5 - Szczecin-Angermuende z RB 5931 / 88140 dnia 07.07.2002 (też jeździła do Żytawy w 1996 r. jeszcze w starych barawach jak DR).
DB 219 043-7 - Angermuende-Szczecin z RB 5935 / 88144 dnia 15.07.2002.

DB 219 012-2 - Berlin-Lichtenberg-Kostrzyń, 15.VIII.1998.
DB 219 112-0 (górne światło nad kabiną) Kostrzyn-Berlin-Lichtenberg.
DB 219 152-6 w Kostrzyniu.

DB 219 038-7 na Neißetalbahn do Żytawy, IX.2002. Na tej linii jest kultowy p.o. (Hst.) Rosenthal, gdzie linia mniej więcej na odcinku 350 m znajduje się po stronie niemieckiej.
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#3
Inna ciekawa strona http://neissetalbahn.de wymienia szereg lokomotyw DR/DB odwiedzających Polskę na PLK 290 (plan linii: http://www.neissetalbahn.de/strecke.html):

219 024-7 http://neissetalbahn.de/1998-8.html http://neissetalbahn.de/1997-2.html
219 187-2 na kultowym Hp. Rosenthal http://neissetalbahn.de/1997-6.html
219 192-2 http://neissetalbahn.de/1996-2.html
219 107-0 http://neissetalbahn.de/1996-1.html
219 164-1 na kultowym Hp. Rosenthal http://neissetalbahn.de/1997-5.html
Nn. 219 w Krzewinie Zgorzeleckiej: http://neissetalbahn.de/1994-3.html
[DOUBLEPOST=1421258972,1421258243][/DOUBLEPOST]Zapomniałem jeszcze o 219 018-9 (źr. flickr):
219.018-9 Szczecin Glowny 12-03-02
by Tin Wis Vin, on Flickr
[DOUBLEPOST=1421259331][/DOUBLEPOST]Szczecin odwiedzały też w 2001 r.:
219 111-?
219 129-4
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#5
W Angermunde obsługując 1-wagonowy poc. do Szczecina (źr. flickr).

219.018-9 Angermunde 12-03-02
by Tin Wis Vin, on Flickr
[DOUBLEPOST=1421271753,1421271364][/DOUBLEPOST]Dzieło Mistrzów Brutzerów: w Żytawie, najpewniej przyjechał z Goerlitz przez PLK 290 (źr. flickr).

219 024 Zittau 03.04.93
by w. + h. brutzer, on Flickr
[DOUBLEPOST=1421272101][/DOUBLEPOST]I świetne ujęcie pod Szczecinem w 2002 r. (źr. flickr).

DB 219 015
by tcy77, on Flickr
[DOUBLEPOST=1421272840][/DOUBLEPOST]I jeszcze 219 141-9 w Kostrzyniu 1 VI 1999 r. (źr. flickr).

219 141-9 Kostrzyn (PKP) 01.06.1999
by ludmillafan132, on Flickr
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
#6
Dzieło Mistrzów Brutzerów: w Żytawie, najpewniej przyjechał z Goerlitz przez PLK 290
A skąd wiadomo, że nie np. z Drezna? Jeżeli z Goerlitz (czy Zgorzelca, skoro do Żytawy, a nie Zittau), to rzeczywiście przez Krzewinę Zgorzelecką i kawałek linii PKP (wtedy nie było jeszcze PLK).
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#8
A skąd wiadomo, że nie np. z Drezna? Jeżeli z Goerlitz (czy Zgorzelca, skoro do Żytawy, a nie Zittau), to rzeczywiście przez Krzewinę Zgorzelecką i kawałek linii PKP (wtedy nie było jeszcze PLK).
Diabli wiedzą. Ale proszę zapoznać się w postami wyżej, szczególnie z tym, który wymienia egz. nr 024 na linii Nysy Łużyckiej.
[DOUBLEPOST=1421310115][/DOUBLEPOST]
To moje zdjęcie :). Ale dlaczego "pod Szczecinem"? To jest w granicach miasta.
Miałem na myśli drogę do Szczecina Gł. A przy okazji, Kolega ma bardzo ciekawą galerię zdjęć kolejowych na flickrze. Polecam ją wszystkim forumowiczom!
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#9
Ciekawa umowa między Polską a Niemcami ws. ruchu kolejowego w okolicy Zgorzelca na dzisiejszej PLK 290.
Tytuł umowy: Umowa między Rządem PRL a Rządem NRD o wzajemnym uprzywilejowanym kolejowym ruchu tranzytowym na odcinkach linii kolejowych Hagenwerder - Krzewina Zgorzelecka - Hirschfelde - Zittau - Porajów
Data podpisania: 1959-09-23
Data wejścia w życie: 1959-12-31
Publikacja: ?
Dokumenty: tekst polski
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
#10
DB 219 038-7 na Neißetalbahn do Żytawy, IX.2002. Na tej linii jest kultowy p.o. (Hst.) Rosenthal, gdzie linia mniej więcej na odcinku 350 m znajduje się po stronie niemieckiej.
Z mapy na podanej przez kolegę yahya stronie wynika, że ten przystanek (dlaczego kultowy?) dawno nie istnieje (ehemaliger Hp Rosenthal) i faktycznie jak jechałem tą linią w roku bodajże 1988, nie zauważyłem tam śladów peronu (chociaż specjalnie się nie przyglądałem). Ciekawe, czy może ten przystanek został później odbudowany? Według mapy na tej stronie, odcinek w Niemczech ma 256 m (od km 24,674 do 24,930). Oznacza to także, iż polskie pociągi między Zawidowem a Turoszowem też jadą przez chwilę przez Niemcy, a niemieckie składy między Goerlitz a Zittau przekraczają granicę aż 4 razy. Swoją drogą ta dość ciekawa strona nie jest za bardzo na czasie - ostatnie "aktualności" pochodzą z 2008 roku.