Drodzy Forumowicze,
Chciałbym podzielić się z Wami planem mojej makiety oraz prosić o opinie, porady i konstruktywne uwagi
Na początek garść „technikalii”:
• Skala: H0
• System torowy: PIKO A-Gleis
• Sterowanie pociągami: DCC
• Sterowanie makietą: analogowe
• Rozmiar stołu: 2,5 x 1,0 (niestety bez możliwości modyfikacji)
Po przejrzeniu i modyfikacji dziesiątek planów z Internetu postawiłem na schemat z ulotki FLEISCHMANN, którą zdobyłem lata temu. Całość przeniosłem do SCARM na systemie torowym PIKO A-Gleis.
Pierwowzór – ulotka Fleischmann:
Wersja 1 – tory odcinkowe:
Wersja 2 – tory odcinkowe zastąpione w większości Flex’ami (pozostawiłem łuki R2, które po prostu mam i chcę je wykorzystać):
Ogólnie projekt mi się podoba i spełniłby moje oczekiwania (średniej wielkości, ciekawa stacja; możliwość manewrów; trochę miejsca na szeroko pojęty krajobraz). Niemniej na samym początku mam dwie wątpliwości:
• Kąt nachylenia podjazdu na górną stację – zrobiłem tak jak w oryginale (20cm nad poziomem stołu) co jest dość stromym (7,0%) podjazdem vs. ogólnie przyjęte 2,5%
• Realizować wariant 1 na torach odcinkowych czy wariant 2 na flex’ach – osobiście bardziej skłaniam się ku flex’om.
Dajcie proszę znać co sądzicie o tej adaptacji oraz jak podejść do moich wątpliwości.
Dzięki!
Chciałbym podzielić się z Wami planem mojej makiety oraz prosić o opinie, porady i konstruktywne uwagi
Na początek garść „technikalii”:
• Skala: H0
• System torowy: PIKO A-Gleis
• Sterowanie pociągami: DCC
• Sterowanie makietą: analogowe
• Rozmiar stołu: 2,5 x 1,0 (niestety bez możliwości modyfikacji)
Po przejrzeniu i modyfikacji dziesiątek planów z Internetu postawiłem na schemat z ulotki FLEISCHMANN, którą zdobyłem lata temu. Całość przeniosłem do SCARM na systemie torowym PIKO A-Gleis.
Pierwowzór – ulotka Fleischmann:
Wersja 1 – tory odcinkowe:
Wersja 2 – tory odcinkowe zastąpione w większości Flex’ami (pozostawiłem łuki R2, które po prostu mam i chcę je wykorzystać):
Ogólnie projekt mi się podoba i spełniłby moje oczekiwania (średniej wielkości, ciekawa stacja; możliwość manewrów; trochę miejsca na szeroko pojęty krajobraz). Niemniej na samym początku mam dwie wątpliwości:
• Kąt nachylenia podjazdu na górną stację – zrobiłem tak jak w oryginale (20cm nad poziomem stołu) co jest dość stromym (7,0%) podjazdem vs. ogólnie przyjęte 2,5%
• Realizować wariant 1 na torach odcinkowych czy wariant 2 na flex’ach – osobiście bardziej skłaniam się ku flex’om.
Dajcie proszę znać co sądzicie o tej adaptacji oraz jak podejść do moich wątpliwości.
Dzięki!