• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Dolnośląskie klimaty

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.271 58 3

DAREK W

Użytkownik
Reakcje
56 1 2
Witam ,to i ja podłączę się do kolegi ze zdjęciami z dolnego śląska, oto co dzisiaj złapałem a chodzę tam 2 razy w tygodniu i nie zwróciłem na to uwagi a historia leży koło i wkoło Nas . pozdrawiam z Jeleniej Góry.
 

Załączniki

DAREK W

Użytkownik
Reakcje
56 1 2
Ale na zdjęciu które podesłałeś jest zdjęcie wiaduktu z Polanicy Zdroju... ;)
No , na pewno byłem dzisiaj w J.G . Ale wieczorkiem kto wie jak w wierszu idę spać we własnym łóżku a budzę się gdzie indziej .Ale na serio to wjazd do JG na trasie zachodniej . 1 min od stacji J.Góra dworzec główny . zaraz koło kościoła garnizonowego . widać ten dom ze ścieżki a ja na niego dopiero dzisiaj zwróciłem uwagę są też słupy elektryfikacji powycinane przy szlaku przez A.R. naszych oswobodzicieli.
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
200 29 1
powycinane przy szlaku przez A.R. naszych oswobodzicieli.
Oswobodziciele, wystarczy zobaczyć na linie kolejowe czynne w 1945 a dziś czy w latach 90. Dopiero dużo ciekawych klimatów zostało wyzwolonych po 1990 jak chociaż stacja Lubsko czy ilość bocznic na terenie Wrocławia, Wałbrzycha. Wspomnę chociaż tory od stacji Szklarska Poręba do granicy. Chyba podczas remontu zniknęła cała oryginalna nawierzchnia stalowa wraz ze słupami https://szklarska-poreba.polska-org.pl/6435124,foto.html?idEntity=548176 .
 
Ostatnio edytowane:

DAREK W

Użytkownik
Reakcje
56 1 2
WITAM .
Tak zgadzam się z tobą mieszkałem 15 lat w SZ.Porębie Biała Dolina nie raz chodziłem tamtym starym szlakiem w kierunku kamieniołomów rozmawiałem z ludzmi starszego pokolenia co zasiedlali te tereny opowiadali jak A,R wycinała wszystko co stalowe jako trafiejne , wszystko na wschód ale to nie było zabieranie mienia tylko dewastacja zniszczenie aby nic nie zostawić jak na wojnie tylko spalona ziemia po nich zostawała , przed 39 kto wie ile jechał pociąg z J.Góry do W-wia ??? a ile czasu teraz to tak... tylko i nie wiem jak następne pokolenie powie o nas wtedy była historia czy teraz jest histeria, oj przepraszam historia .podeślę zaraz parę fotek szlaku SZ.P. Huta .
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
200 29 1
co stalowe jako trafiejne , wszystko na wschód ale to nie było zabieranie mienia tylko dewastacja zniszczenie a
tak nie do końca się zgodzę, faktycznie Wrocław czy Warszawa to była spalona ziemia, ale Jelenia Góra to był raj na ziemi, nic prawie nie zniszczone, nawet tramwaje jeździły. Znam nawet taki przekaz ustny, że ktoś przyjechał do rodziny czy znajomych na terenie Dolnego Sląską w latach 70. Mimo tylu lat po wojnie mieszkańcy czerpali wodę ze studni która wykopali po wojnie. Osoba która przyjechała, poszła do piwnicy wkręciła bezpieczniki i woda wypłynęła z kranów. Jak teraz wygladaja zakłady w Lubaniu? Tak wyglądał w 1948 https://polska-org.pl/4531471,foto.html?idEntity=510675
 

route

Aktywny użytkownik
Reakcje
407 2 0
przed 39 kto wie ile jechał pociąg z J.Góry do W-wia ???
Rozkłady są po niemiecku i dotyczą obecnej linii 274

Maj 1914
http://www.deutsches-kursbuch.de/1914/100_hoch.htm
maj1914.jpg


15 maja do 7 października 1939 r.
http://www.deutsches-kursbuch.de/1_136.htm
Z Wrocławia do Jeleniej Góry
WroclawJeleniejGora_rozklad_274_15maja_7pazdziernika_1939.jpg


Z Jeleniej Góry do Wrocławia
http://www.deutsches-kursbuch.de/1_137.htm
JeleniejGoraWroclaw_rozklad_274_15maja_7pazdziernika_1939.jpg


Legenda miast:
Breslau - Wrocław
Konigszelt - Jaworzyna Śląska
Nieder Salzbrunn - Wałbrzych Szczawienko
(Waldenburg–)Altwasser - Wałbrzych Miasto
(Waldenburg-)Dittersbach - Wałbrzych Gł
Fellhammer - Boguszów Gorce Wschód
Ruhbank - Sędzisław
Merzdorf - Marciszów
Hirschberg - Jelenia Góra
 

DAREK W

Użytkownik
Reakcje
56 1 2
tak nie do końca się zgodzę, faktycznie Wrocław czy Warszawa to była spalona ziemia, ale Jelenia Góra to był raj na ziemi, nic prawie nie zniszczone, nawet tramwaje jeździły. Znam nawet taki przekaz ustny, że ktoś przyjechał do rodziny czy znajomych na terenie Dolnego Sląską w latach 70. Mimo tylu lat po wojnie mieszkańcy czerpali wodę ze studni która wykopali po wojnie. Osoba która przyjechała, poszła do piwnicy wkręciła bezpieczniki i woda wypłynęła z kranów. Jak teraz wygladaja zakłady w Lubaniu? Tak wyglądał w 1948 https://polska-org.pl/4531471,foto.html?idEntity=510675
Nie do końca historia układała się jak piszesz .http://wiekdwudziesty.pl/armia-czer...chodzie-na-przykladzie-ziemi-jeleniogorskiej/
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
tak nie do końca się zgodzę, faktycznie Wrocław czy Warszawa to była spalona ziemia, ale Jelenia Góra to był raj na ziemi, nic prawie nie zniszczone, nawet tramwaje jeździły.
Owszem był to raj, dopuki Sowieci tam nie wpadli. Jako rodzony dolnoślązak sam bardzo jestem zafascynowany tamtejszymi konstrukcjami kolejowymi. Moją największą uwagę przyciągały właśnie puste maszty po elektryfikacji na odcinku pomiędzy Lubaniem i Jelenią Górą (trasę z Lubania do Zgorzelca zaliczyłem znacznie później). Tylko raz ktoś dorosły odważył się w jednym zdaniu powiedzieć mi co się stało z elektryfikacją-Rosjanie wywieźli. W 1986r. w "Sygnałach" które kupowałem regularnie za prośbą o pieniądze, pojawił się artykuł opisujący nowo wydawaną książkę;
20200509_205941.jpg

Pamiętam że autor wspomniał właśnie brak rozdziału o dolnośląskiej elektryfikacji przedwojennej-tak wtedy trzymane były takie tajemnice. Oczywiście teraz rozumiem że gdyby autorzy zdecydowali by się opisać fakty, wywalono by ich w najlepszym wypadku z pracy. Zdjęcie okładki to właśnie książka z własnej kolekcji, którą otrzymałem w latach 2000 od znajomego i potwierdzam ten brak fascynującej części naszej historii. Całą historię mogłem dowiedzieć się dopiero w dobie internetu, jednak i tu nadal pozostało kilka białych plam.
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
200 29 1
Owszem był to raj, dopuki Sowieci tam nie wpadli. Jako rodzony dolnoślązak sam bardzo jestem zafascynowany tamtejszymi konstrukcjami kolejowymi.
Fakt jest, musieli odrobić straty. A kto zlikwidował kolej do Walimia? Tez elektryczna była. Książki nie czytałem o niej. Nie tylko Rosjanie szabrowali te tereny, wystarczy zobaczyć, że w Warszawie były Wrocławskie tramwaje czy dzieła sztuki wywiezione ze Śląska.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Puk, puk, dopóki wszyscy się nie nauczą pisać to słowo...
A kto zlikwidował kolej do Walimia?
No, to raczej już nie Rosjanie. Funkcjonowała jako elektryczna do końca lat 1950., a potem już z trakcją parową. Tabor unikatowy, system zasilania też, więc nawet trudno się bardzo dziwić, niestety. Dobrze, że chociaż elektrowóz ocalał. Kilka wagonów też przetrwało jako złom jeszcze do lat 1980., ale o ile wiem, niestety, nie zostały zachowane.
 

Podobne wątki