• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozy Dobra kolekcja = na 4

W

wajchowy

Gość
S1 tu pasuje. Model mam w skali HO. Challenger Imports a wykonawca Samhongsa (rok produkcji bodajze 1999). Jeszcze Key Imports to wczesniej robil na poczatku lat 90-tych ale bez pelnej otuliny. Byly tez modele wczesniejsze jeszcze z lat 60-tych (japonska Olympia dla GEM Models). Troche zabawkowych modeli zrobiono w skali O (Lionel, MTH) ale nic powazniejszego. W sumie to jest bardzo prosty model i latwo mozna by to zrobic w plastiku albo czesciowo w mosiadzu jak Broadway Brass-Hybrid. To nawet nie powinno byc drogie.
 

Załączniki

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
S1 tu pasuje. Model mam w skali HO. Challenger Imports a wykonawca Samhongsa (rok produkcji bodajze 1999). Jeszcze Key Imports to wczesniej robil na poczatku lat 90-tych ale bez pelnej otuliny. Byly tez modele wczesniejsze jeszcze z lat 60-tych (japonska Olympia dla GEM Models). Troche zabawkowych modeli zrobiono w skali O (Lionel, MTH) ale nic powazniejszego. W sumie to jest bardzo prosty model i latwo mozna by to zrobic w plastiku albo czesciowo w mosiadzu jak Broadway Brass-Hybrid. To nawet nie powinno byc drogie.
Porównaj tu je$li Masz takâ mozliwo$ç S1 z Big Boy'em. Niektórym tu kopary opadnâ.
 
W

wajchowy

Gość
Porównaj tu je$li Masz takâ mozliwo$ç S1 z Big Boy'em. Niektórym tu kopary opadnâ.
Dwie zupelnie rozne lokomotywy. Big Boy'a mozna porownywac z innymi podobnymi parowozami. Jezeli idzie o dlugosc S1 jest najdluzszym parowozem ale wlasnie przez ta dlugosc zadna kolej nie chciala takich parowozow. Byl niepraktyczny. Sam model wymaga bardzo duzych lukow. Z Big Boy'em nie ma takich problemow.
 
OP
OP
Beobachter

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.900 10 2
Z parowozami amerykańskimi Consolidation mieliśmy już okazję się spotkać. Taki właśnie, dość wiekowy egzemplarz Southern Pacific C 1 inaugurował wątek, a później poznaliśmy klasę 664 linii AT&SF oraz E-27b B&O.
Można w tym miejscu dodać, że Consolidation to najbardziej popularny w USA układ osi - na użytek krajowy zbudowano ich ok 23000 oraz ok 12000 na eksport.
Dużo takich parowozów eksploatowały także linie PRR - w sumie na ich użytek zbudowano ponad 4500 sztuk. W ostatnich seriach, pochodzących z drugiego dziesięciolecia XX wieku, zastosowano już parę przegrzaną. Oznaczone jako H10s lokomotywy minimalnie tylko różniły się od nieco wcześniejszych wersji H8 i H9 - głównie nieco większą średnicą cylindrów.
Pomijając typowy dla PRR rodzaj kotła (Belpaire) konstrukcja H10 była klasyczna dla szkoły amerykańskiej - ostoja belkowa, silnik bliźniaczy itd. Wspólnie z H8 i H9 były eksploatowane aż do końca wieku pary na liniach PRR, czyli do połowy lat 50-tych XX wieku, stanowiąc podstawowy typ parowozów towarowych. Jeden egzemplarz został zachowany w muzeum linii Pennsylvania.

Ważący dokładnie 500 gram model to produkt firmy MTH. Wprawdzie w porównaniu do oryginału producent nie ustrzegł się kilku błędów (więcej na ten temat TU ), ale i tak uważam go za jak najbardziej udany. Umieszczony w kotle silnik przekazuje napęd na drugą oś wiązaną. Oś 3 wyposażona jest w gumki trakcyjne. Wszystkie są odsprężynowane ( ! ). Bardzo dobry odbiór prądu jest realizowany z kół osi wiązanych oraz tendra.
W przeciwieństwie do wielu innych modeli parowozów USA łączenie (i rozłączanie) lokomotywy z tendrem nie nastręcza trudności. Parowóz jest wyposażony w kinematykę sprzęgu, co pozwala na pokonywanie łuków torów o relatywne niewielkim promieniu (~40 cm), a jednocześnie utrzymuje niewielki odstęp od tendra na odcinkach prostych. Cyfrowo sterowane oświetlenie obejmuje reflektory przedni i tylny oraz (oddzielnie włączane) światła pozycyjne przednie i oświetlenie kabiny. Jazda jest pewna, cicha (gdy wyłączymy głośniki) oraz płynna nawet przy bardzo małych prędkościach. Dla przeciwników generatora dymu (zsynchronizowany z obrotami kół) istnieje możliwość jego wyłączenia bez ingerencji w system sterowania cyfrowego (pod pokrywą wlewu wody w tendrze; tu można też drugim pokrętłem zmieniać głośność). Bardzo dobrze spisuje się też zdalnie sterowany sprzęg tendra (OK, wygląda trochę gorzej od standardowych, ale po prostu działa ). Oznakowanie jest czytelne (w powiększeniu nawet tabliczki producenta … choć ta odbiega jakością od najlepszych wzorców).
 

Załączniki

W

wajchowy

Gość
To teraz sprzedalem (dostalem dobra cene). P&LE 2-8-4 Berkshire. Model produkowany przez Boo-Rim dla Glacier Park Models. Piekny model ale chce kupic cos innego i pozbywam sie modeli zwiazanych z New York Central. Jestem fanem Pennsylvania Railroad a to tak troche jak w pilce. Kibicujesz Realowi to nie bedziesz lubil Barcelony.
Ta lokomotywa byla ostatnim parowozem wyprodukowanym w ALCO dla kolei amerykanskiej. Wyprodukowano tylko 10 sztuk w 1948 i juz w 1956 roku ich nie bylo.
 

Załączniki

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.992 140 0
W

wajchowy

Gość
W

wajchowy

Gość
Jeszcze w uzupelnieniu do lokomotywy T1 relacja z budowy 1 egzemplarza #6110. Pochodzi z miesiecznika Baldwina z grudnia 1942. Mam tych magazynow sporo. Byly pieknie wydawane na kredowym papierze. Do 43 roku bodajze byly to miesieczniki a pozniej juz tylko kwartalniki. Nie wiem kiedy firma przestala to wydawac ale ostatni numer mam z 1947 roku i pozniejszego nie widzialem. Te pozniejsze numery sa coraz ciensze
 

Załączniki

OP
OP
Beobachter

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.900 10 2
W ramach uzupełnień informacji o już prezentowanych lokomotywach kilka zdjęć modelu wielkiego holenderskiego tendrzaka serii 6300 .
Pomimo tego, że swego czasu mieszkałem w tym kraju, moja znajomość miejscowego języka jest raczej rudymentarna. Tak więc programowanie poszczególnych funkcji parowozu wykonałem przy pomocy tłumacza Google. A funkcji tych jest całkiem sporo (zdjęcia).
Przy okazji wyszło na jaw, że trzecia lampa czołowa to tylko dummy, bez funkcji.
Sam model porusza się bardzo płynnie, różnorodność realistycznych (jak sądzę) dźwięków sprawia dobre wrażenie, ale już pokonanie standardowych zwrotnic Fleischmann stanowi dużą przeszkodę. OK, moje zwrotnice nie są nowe - chyba trzeba będzie się powoli rozejrzeć za mniej wyeksploatowanymi torami …
 

Załączniki

OP
OP
Beobachter

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.900 10 2
W niniejszym wątku prezentowałem już włoskie parowozy serii 940 .
O ile opis oryginału i aktualnej wersji modelu Rivarossi był już wówczas umieszczony, o tyle zdjęcia znacznie starszego modelu (za wyjątkiem jednego) - nie. Korzystając z okazji pobytu w lokalizacji, w której ten starszy model przebywa pozwalam sonie niniejszym ten brak uzupełnić.
Naturalnie zaawansowany wiek parowozu jest widoczny - jakość wykonania i odzwierciedlenia szczegółów znacznie odbiega od dzisiejszych standardów (co dobrze widać na zdjęciach we wspomnianym powyżej wpisie).
Na codzień model „garażuje” w gablotce wśród stosów prospektów samochodowych z końca ubiegłego wieku :)
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Kolekcje 2
Kolekcje 0
Kolekcje 18
Kolekcje 3
Kolekcje 4

Podobne wątki