• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dobra koło Limanowej reaktywacja

OP
OP
P

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#41
Ciekma kątu nie ma co sprawdzać bo przecież to dopiero 6 skrzynek wiazdowych na stację z profilami nienormowanymi. Dalej będzie równia stacyjna i za nią kolejna głowica. Nie myślałem o łączeniu tego oddzielnie, ale może dorobię do końca dwutorowego przejściówkę na 2M i wykorzystam jako fragment szlaku.

TrinonH0 do czego się mam przykładać ?? Rendery z Rhino są ok, bo używałem innego renderera. Gdybym puścił z domyślnego, to też miałbym taki efekt.

Domyślam się, że o cenę semaforów by WM-Model pytać go osobiście.
 
OP
OP
P

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#43
Nie chciałem na początku go pokazywać bo i tak już większość myśli, że nie podołam z takim ogromem prac. Na tym co jest pokazane na pierwszej stronie się makieta nie skończy. Wybrałem tę stację z powodu jej położenia i walorów wizualnych, a najważniejszym jest właśnie wiadukt koło stacji i bezsensem było by zrobić całą stację i nie mieć tych kilku skrzynek więcej.
W załączniku projekt wiaduktu.

Misiek napisał(a):
Zielak napisał(a):
Zawsze wszyscy zaczynają od planowania
tylko, że nie zawsze "wszyscy" przechodzą do etapu wykonania projektu "w realu"
Misiek żeby nie było, że żyję tylko w kompie i na forum to wlepiam fotki starej skrzynki na której testuję teraz różne patenty. Skrzynka ta miała docelowo wejść w skład całej stacji, ale niestety brak wiedzy i zbyt duża ilość błędów popełnionych spowodowała że ją przekreśliłem.

http://i7.photobucket.com/albums/y273/pyro4u/th_PIC00062.jpg

Tutaj srzynka z kartonówką
http://i7.photobucket.com/albums/y273/pyro4u/th_PIC00515a.jpg


Pozdrawiam.
 

Załączniki

OP
OP
P

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#44
Niestety na tej skrzynce już nic nie przybędzie, bo tak jak pisałem wcześniej za dużo błędów na niej popełniłem. Najważniejszy to chyba to, że jako płyty po torem użyłem sklejki 6mm. Powstało w ten sposób piękne pudło rezonansowe.
 

M.Smoczkiewicz

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#45
Podklej od spodu najtańszą wykładzinę dywanową - na butaprenie lub kleju akrylowym -będzie dobrze - :idea: . Kabelki i tak do nie przykleisz, napędy i tak zamocujesz :smile:
 
OP
OP
P

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#46
Próbowałem już wielu rzeczy. Styropian, wykładzina pianki. Nie da rady konstrukcja jest do d.... i nic już nie poradzę. Poza tym jest strasznie ciężka bo skrzynka z płyty wiórowej 16mm
 
OP
OP
P

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#48
Taką akurat miałem pod ręką. rozwaliłem starą szafę i dechy były ok, ale po poskręcaniu już nie było tak wesoło. Teraz mam moduł na którym testuje pomysły, fotografuje kartoniaki i nowe modele.
 
OP
OP
P

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#49
Witam po bardzo długiej przerwie w temacie. Wiele się zmieniło od tamtego czasu ale powoli wychodzę na prostą. Po drodze zaliczyłem zmiane stanu cywilnego, zmianę miejsca zamieszkania i remont swojego M. Czasu na modelarstwo było niewiele, ale nie było też tak, że nie robiłem nic. W wolnych chwilach patynowałem swój tabor, żeby w miarę ujednolicić wygląd wszystkich wagonów.

Co do samej makiety, to załatwiłem sobie mapy geodezyjne stacji dobra i okolic. Wrzuciłem ją do kompa i praktycznie plan makiety wywrócił się do góry nogami.
Poprawek było tak wiele, że zrezygnowałem z dalszych prac nad tamtym projektem i zacząłem od nowa w oparciu o te mapę.

Można by stwierdzić że teraz będzie to "prawie" wierna orginałowi makieta jeżeli chodzi o przebieg szlaku i ukształtowanie terenu.

Wiele razy już słyszałem od kolegów, że nie zrobię tej stacji, ale mimo to nadal inwestuję w torowisko i materiały więc prace idą do przodu. Wprawdzie nie przekłada się to na razie w ilość skręconych skrzynek, ale jest wszystko na najlepszej drodze do rozpoczęcia prac stolarskich w najbliższym czasie.

Pozdrawiam.
 
OP
OP
P

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#50
Witam.
Jak pisałem wcześniej, przygotowałem sobie porządną bazę pod budowę. Zakupiłem mapę geodezyjną, wrzuciłem do kompa i na podstawie tego zacząłem projektować od nowa skrzynki.
http://i7.photobucket.com/albums/y273/pyro4u/dobra%20k%20limanowej/th_dobra-Ukad.jpg
Na mapie naniosłem drogi, warstwice terenu, potoki (rzeczki). Później na to wszystko naniosłem skrzynki i zacząłem modelowanie terenu.

Pozdrawiam.
 
OP
OP
P

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#52

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.474 33 0
#53
Podziwiam cię kolego. Projekt bardzo ambitny. 28 skrzynek :!: (tyle sie doliczyłem) Ja już po 13 mam dość ;) No ale co tam będę kibicował i podpatrywał jak prace idą do przodu ;) Pomysł fajny ;)
 
OP
OP
P

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#55
Podział chcę zrobić na skrzynce pomiędzy wiaduktem, a semaforem wiazdowym.
Z drugiej strony to jeszcze się zastanawiam bo od strony skrzydlnej nie bardzo jest gdzie :devil:.
Ewentualnie podzielę to na dwie części. (btw. to kwestia dorobienia skrzynki przejściowej).
Długość całkowita, to w lini prostej 25m, dlatego chcę podzielić ją na mniejsze kawałki, bo nie sądzę że zmieści się w całości na imprezach.

Pozdrawiam.
 

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
6 1 0
#57
O ile dobrze sobie przypominam to Niemcy podczas wojny rozbudowali stację aby mogła przyjmować dłuższe transporty.

Może wrócić do jeszcze wcześniejszych czasów gdy na stacji była lokomotywownia i obrotnica. Słyszałem wiele historii na ten temat, niestety żadnych konkretów :cry:

Mojemu kumplowi udało się dotrzeć do starej przedwojennej mapy ale nie jestem pewien na ile można na niej polegać, oraz jak widać nie jest zbyt dokładna.

Widać tam budynek który może oznacza lokomotywownie, ale to tylko przypuszczenia.

Jak byłeś w urzędzie czy nie było starych map. Może one coś wyjaśnią.

Pozdrawiam,
Marek
 

Załączniki

OP
OP
P

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#59
Na stacji przed wojną była wieża wodna, szopa na 3-4 maszyny austriackiej serii 54 do obsługi trakcji podwójnej na odcinku Dobra - Mszana Dolna. Obiekty te rozebrano po wojnie. Obrotnicy w Dobrej nigdy nie było. Parowozy nawracały w Mszanie bo tam była obrotnica.
Ja buduję tę stację w 3 epoce. Raz ze względu na dostępność taboru, a dwa na urok tej stacji w tamtym okresie. Później już była tylko degradacja z likwidacją torów włącznie, aż do zamknięcia stacji.

Nie martw się Tomku powoli ale do skutku. Myślę, że do następnej imprezy w Rybniku część szlaku już będzie gotowa.

Pozdrawiam.
 

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
6 1 0
#60
pyro napisał(a):
Na stacji przed wojną była wieża wodna, szopa na 3-4 maszyny austriackiej serii 54 do obsługi trakcji podwójnej na odcinku Dobra - Mszana Dolna. Obiekty te rozebrano po wojnie. Obrotnicy w Dobrej nigdy nie było. Parowozy nawracały w Mszanie bo tam była obrotnica. ....
Czy masz może jakieś rysunki, mapy, przekazy ustne co do układu torów z czasów przed wojennych?

Chętnie dowiedziałbym się jak ta stacja wyglądała w tym okresie.

Pozdrawiam,
Marek
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 15
Buduję makietę 27

Podobne wątki