• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Do czego sluzy wewnetrzna szyna na mostach?

Atrus

Nowy użytkownik
#1
Hej!

Zawsze mnie to intrygowalo,nawet dziewczyna kiedys mnie o to pytala. Ale nigdy nie uzyskalem odpowiedzi. Do czego to sluzy.

http://fotoforum.gazeta.pl/photo/6/rf/lb/aq5r/l7DdOwPncKolpwm8lX.jpg
 

koleś

Nowy użytkownik
#8
te dwa tory po środku służą do tego jeśli pociąg się wykolei na moście to żeby nie spadł do wody tylko został na nim.Jeśli koło ześliżnie się z szyny to wpada w szparę pomiędzy dwoma szymani i nie ma możliwośći skręcenia
 

PawelMa

Nowy użytkownik
#12
Takie ustrojstwo nosi nazwę "odbojnica" lub "szyna odbojnicowa". Przepis ID-1 (D1) wyjaśnia to tak:


Konstrukcje zabezpieczające przed skutkami wykolejenia taboru (odbojnice) należy stosować, gdy:
1) długość toru na moście, wiadukcie lub przejściu pod torami jest większa od 20,0 m,
2) długość toru ułożonego na mostownicach na moście, wiadukcie lub przejściu pod torami wynosi od 6,0 m do 20,0 m i równocześnie występuje jeden z poniższych warunków:
a) tor na obiekcie jest usytuowany w łuku poziomym o promieniu mniejszym niż 350 m lub na krzywej przejściowej tego łuku,
b) obiekt sąsiaduje bezpośrednio z nasypem o wysokości większej od 4,0 m,
c) obiekt zlokalizowany jest w obrębie stacji,
3) pod obiektami inżynieryjnymi, których podpory znajdują się w odległości mniejszej niż
2,5 od osi toru.
 

Podobne wątki