Ogólnie kryzys zaczął pożerać Polskę (wszystkie działy przemysłu) już 1945 roku. (zaraz przejdę do kolei):
Przed II wojną światową w Szczecinie działała huta żelaza wraz z walcownią. Węgiel płynął do huty Odrą ze śląska, a ruda żelaza statkami ze Szwecji. Walcownia istniejąca przy hucie produkowała blachy, których głównym odbiorcą byłą stocznia szczecińska ( upadła), wtedy jeszcze pod nazwą Vulkan. W 1945 Rosjanie wywieźli na wschód walcownię, i w PRL - u efekt był taki, że surówka z huty jechała koleją do śląskich walcowni, gdzie z tego robili blachy, a te blachy wracały potem do Szczecina, do stoczni. O ile PRL to działało, to po 1990: Huta upadła, stocznia ostatnio też.
Wracając do meritum:
Teraz bankrutuje HCP w Poznaniu, ponieważ nie ma zamówień na silniki okrętowe. Trzeba się cofnąć o lata wstecz i powiedzieć, że to w HCP wyprodukowano lokomotywy spalinowe jak SP45, SU46 i 2 egzemplarze SP47. Więc czemu nie mogli tego robić dalej? Oto kolejne decyzje I sekretarka PZPR.
Firmy krajowe dopiero teraz zaczynają produkować nowy tabor, lecz jest są to głównie nowe EZT i szynobusy. Do tego dochodzi E-cośtam Dragon towarowy.
Reszta to tylko modernizacje.
Przed II wojną światową w Szczecinie działała huta żelaza wraz z walcownią. Węgiel płynął do huty Odrą ze śląska, a ruda żelaza statkami ze Szwecji. Walcownia istniejąca przy hucie produkowała blachy, których głównym odbiorcą byłą stocznia szczecińska ( upadła), wtedy jeszcze pod nazwą Vulkan. W 1945 Rosjanie wywieźli na wschód walcownię, i w PRL - u efekt był taki, że surówka z huty jechała koleją do śląskich walcowni, gdzie z tego robili blachy, a te blachy wracały potem do Szczecina, do stoczni. O ile PRL to działało, to po 1990: Huta upadła, stocznia ostatnio też.
Wracając do meritum:
Teraz bankrutuje HCP w Poznaniu, ponieważ nie ma zamówień na silniki okrętowe. Trzeba się cofnąć o lata wstecz i powiedzieć, że to w HCP wyprodukowano lokomotywy spalinowe jak SP45, SU46 i 2 egzemplarze SP47. Więc czemu nie mogli tego robić dalej? Oto kolejne decyzje I sekretarka PZPR.
Firmy krajowe dopiero teraz zaczynają produkować nowy tabor, lecz jest są to głównie nowe EZT i szynobusy. Do tego dochodzi E-cośtam Dragon towarowy.
Reszta to tylko modernizacje.