• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dla wielbicieli kolejowych podróży do Zakopanego

Reakcje
0 0 0
#1
Jak donosi serwis "Rynek Kolejowy" cytuję "19 grudnia PLK podpisała umowę z formą Halcrow na wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Jej wybudowanie skróci m.in. podróż z Krakowa Głównego do Zakopanego o 15 minut."
Termin realizacji prac projektowych to 31 października. Szkoda, że nie napisali czy w 2012 roku czy później
Co prawda, jeśli ta budowa znajdzie się w realizacji to nieco zdezorganizuje dojazdy do Nowej Huty, ale i tak się cieszę.
Wielu ta wiadomość ucieszy, jakkolwiek czas realizacji nie jest znany :roll:
 

Załączniki

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.501 33 3
#2
A to ciekawe. Popatrzyłem w GoogleEarth - jest tam cały kwartał budynków (chyba mieszkalnych) do wyburzenia...
Ale konieczność 'przepinania' lokomotywy jest beznadziejna. Tak się dzieje (a raczej działo, bo kursy już chyba definitywnie zawieszono?) na trasie z Lublina do Zamościa - zmiana czoła pociągu następuje dwukrotnie (w Rejowcu i w Zawadzie). W efekcie wszyscy jadą do Zamościa busami, a nie pociągiem.
 
OP
OP
M
Reakcje
0 0 0
#4
Te budynki, które widać w GoGle maps to pozostałości po Okręgowych Warsztatach Samochodowych (taka spółdzielnie produkująca części samochodowe) - przy Hetmańskiej - w rozsypce, oraz kolonia parterowych baraków wykorzystywanych przez różne większe i mniejsze firmy z wjazdem ul. Powstańców Wielkopolskich - ten obszar od dawna traktowany był jako rezerwa terenowa pod taką inwestycję. Utrudnieniem będzie budowa estakady przechodzącej nad krzyżującymi się ulicami Wielicką, Powstańców Wielkopolskich, Śląskich i Obrońców Lwowa - to będzie kłopotliwe dla krakowian - i to bardzo. No cóż - piękne rodzi się w bólach!!
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
970 82 11
#5
Bardzo proszę niech mi ktoś wytłumaczy jaka jest opłacalność robienia paroletniego zamieszania
i bałaganu dla "zyskania" 15 minut w rozkładzie jazdy.
 
Reakcje
1 1 0
#6
stare tory napisał(a):
Bardzo proszę niech mi ktoś wytłumaczy jaka jest opłacalność robienia paroletniego zamieszania
i bałaganu dla "zyskania" 15 minut w rozkładzie jazdy.
Służę Panu.
Łącznica ta będzie także ważnym elementem sieci krakowskiej kolei aglomeracyjnej, ułatwiając połączenie Krakowa Głównego choćby ze Skawiną. A na tym dysansie te 15 minut tracone dotąd w Płaszowie to bardzo dużo...

Edit: Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na widoczną na zielonym Wzgórzu Lasoty wielokątną sylwetkę tzw. wieży maksymilańskiej, czyli Fortu Św. Benedykta. Oprócz Krakowa, istnieją jeszcze tylko dwie takie - w Linzu i w Weronie.
W Krakowie była i druga, ale zburzono ją budując kompleks osrodka TV na Krzemionkach (kilka centymetrów w lewo od Benedykta na zdjęciu).

T.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
970 82 11
#7
OK teraz wszystko jasne :) .Co do "Edit" : o ile "rozwałkę" drugiej wiezy w celu zbudowania ośrodka TV można jakoś wytłumaczyć (był też projekt właczenia wieży w kompleks ośrodka TV)
to zburzenie fortu Krakus(wokół Kopca) w celu pozyskania cegły! było już totalną głupotą i aktem wandalizmu.
 

Podobne wątki