Czołem braci fascynatów kolei tej wielkiej i małej.
Tak się składa, że pomiędzy Świętami a Nowym Rokiem miałem trochę wolnego czasu oraz drzwi od starej rozebranej szafki. Tak sobie pomyślałem, że czas + stare drzwi + zainteresowania kolejowo-modelarskie = miło spędzony czas. Efektem tego wzoru jest mała diorama z zabudowaniami stacyjnymi. Architekturę wykonałem z tektury, papieru oraz drewna. Materiały te inspirują mnie i dają wiele możliwości. Budynek stacji powstał po przejrzeniu przeze mnie masy zdjęć pruskich dworców kolejowych Śląska, Pomorza i Wielkopolski. Zainspirował mnie budynek dworcowy stacji Kalisz Pomorski Miasto. Dworce według tego samego projektu (czasami w lustrzanym odbiciu, dobudowie pomieszczeń administracyjnych) powstawały na liniach lokalnych Pomorza (Gałczewo, Chełmoniec). Budynek nie jest dokładna kopią tylko inspiracją. Drewniany magazyn początkowo miał towarzyszyć innej stacji w klimatach Galicji. Zrobiłem go wzorując się na schematach architektonicznych wydawanych dla kolei lokalnych Imperium Habsburgów. Do dzisiaj takie stoją w Czechach czy obecnej Zachodniej Ukrainie i południowej Małopolsce. Myślę jednak, że uniwersalizm architektoniczny i idea budynków powstała w kręgu kultury technicznej niemieckie powoduje, że budynek stacji i magazynu się nie gryzie. Perony, chodnik, nawierzchnia placu przed dworcem z trylinki oraz betonowe moduły płotu to 100% polskiej myśli planowania przestrzennego. Trylinka i chodnik to mój handmade. Płot i perony to produkt jednego z modelarskich sklepów, nie pamiętam teraz czy ze Śląska czy Kujaw. Zieleń: drzewka i trawa (mata) to gotowiec. Krzaki i inna zielenina to mój produkt. Zmielone gąbki i jakieś tam malowane waty perlażowe i włosię z pędzla obsypane zielonym sortymentem.
Tak się składa, że pomiędzy Świętami a Nowym Rokiem miałem trochę wolnego czasu oraz drzwi od starej rozebranej szafki. Tak sobie pomyślałem, że czas + stare drzwi + zainteresowania kolejowo-modelarskie = miło spędzony czas. Efektem tego wzoru jest mała diorama z zabudowaniami stacyjnymi. Architekturę wykonałem z tektury, papieru oraz drewna. Materiały te inspirują mnie i dają wiele możliwości. Budynek stacji powstał po przejrzeniu przeze mnie masy zdjęć pruskich dworców kolejowych Śląska, Pomorza i Wielkopolski. Zainspirował mnie budynek dworcowy stacji Kalisz Pomorski Miasto. Dworce według tego samego projektu (czasami w lustrzanym odbiciu, dobudowie pomieszczeń administracyjnych) powstawały na liniach lokalnych Pomorza (Gałczewo, Chełmoniec). Budynek nie jest dokładna kopią tylko inspiracją. Drewniany magazyn początkowo miał towarzyszyć innej stacji w klimatach Galicji. Zrobiłem go wzorując się na schematach architektonicznych wydawanych dla kolei lokalnych Imperium Habsburgów. Do dzisiaj takie stoją w Czechach czy obecnej Zachodniej Ukrainie i południowej Małopolsce. Myślę jednak, że uniwersalizm architektoniczny i idea budynków powstała w kręgu kultury technicznej niemieckie powoduje, że budynek stacji i magazynu się nie gryzie. Perony, chodnik, nawierzchnia placu przed dworcem z trylinki oraz betonowe moduły płotu to 100% polskiej myśli planowania przestrzennego. Trylinka i chodnik to mój handmade. Płot i perony to produkt jednego z modelarskich sklepów, nie pamiętam teraz czy ze Śląska czy Kujaw. Zieleń: drzewka i trawa (mata) to gotowiec. Krzaki i inna zielenina to mój produkt. Zmielone gąbki i jakieś tam malowane waty perlażowe i włosię z pędzla obsypane zielonym sortymentem.
Załączniki
-
271,7 KB Wyświetleń: 256
-
258,6 KB Wyświetleń: 269
-
352,3 KB Wyświetleń: 257
-
254,8 KB Wyświetleń: 259
-
271 KB Wyświetleń: 245
-
270 KB Wyświetleń: 234
-
298,2 KB Wyświetleń: 237
-
287 KB Wyświetleń: 227
-
258,6 KB Wyświetleń: 218
-
293,2 KB Wyświetleń: 194
-
268,4 KB Wyświetleń: 198
-
245 KB Wyświetleń: 173
- 9
- 1
- 7
- Pokaż wszystkie