Niby nic się nie dzieje, ale jednak coś się dzieje
Dziś byłem w EC Siekierki. Dzięki uprzejmości dyrektora zakładu pozwolono mi wejść na teren bocznicy, a opowiadał i oprowadzał mnie kierownik tej sekcji. Przede wszystkim wreszcie udało mi się zobaczyć jakie jest światło zezwalające na wjazd do bębna wywrotnicy Do następnego projektu zamówię nowy sygnalizator
Udało się również uchwycić wagony do przewozu biomasy. To te jasne w dalszym planie, platforma z otwartymi u góry kontenerami. Rozładowywane są z użyciem wózków widłowych. Natomiast biomasa to nic innego jak trociny oraz wszelkie skrawki pozostałe po obróbce drewna zarówno w tartakach jak i przy wycince. Mogłem również przyjrzeć się bliżej pracy "konia", który pojedynczo wpycha wagony do bębna wywrotnicy.
Po skończonej pracy "koń" udaje się do "stajni"
Być może ciekawostką będzie informacja, że na bocznicy pojawiają się wagony trzyosiowe 601W, które są uznane za najbardziej ekonomiczne bo mieszczą najwięcej węgla czyli w jednym cyklu wywrotnicy wyładowywanego jest więcej paliwa.
Na stałe na bocznicy operują 3-4 lokomotywy. Najczęściej Tamary, ale zdarzają się Stonki i Gagariny, jednak są mniej ekonomiczne w jeśli chodzi o zużywane paliwo w stosunku do wykonywanej pracy. Bocznica ma własne zaplecze z lokomotywownią.
Zdjęć jest więcej, ale poproszono mnie bym niektórych nie udostępniał.
Dziś byłem w EC Siekierki. Dzięki uprzejmości dyrektora zakładu pozwolono mi wejść na teren bocznicy, a opowiadał i oprowadzał mnie kierownik tej sekcji. Przede wszystkim wreszcie udało mi się zobaczyć jakie jest światło zezwalające na wjazd do bębna wywrotnicy Do następnego projektu zamówię nowy sygnalizator
Udało się również uchwycić wagony do przewozu biomasy. To te jasne w dalszym planie, platforma z otwartymi u góry kontenerami. Rozładowywane są z użyciem wózków widłowych. Natomiast biomasa to nic innego jak trociny oraz wszelkie skrawki pozostałe po obróbce drewna zarówno w tartakach jak i przy wycince. Mogłem również przyjrzeć się bliżej pracy "konia", który pojedynczo wpycha wagony do bębna wywrotnicy.
Po skończonej pracy "koń" udaje się do "stajni"
Być może ciekawostką będzie informacja, że na bocznicy pojawiają się wagony trzyosiowe 601W, które są uznane za najbardziej ekonomiczne bo mieszczą najwięcej węgla czyli w jednym cyklu wywrotnicy wyładowywanego jest więcej paliwa.
Na stałe na bocznicy operują 3-4 lokomotywy. Najczęściej Tamary, ale zdarzają się Stonki i Gagariny, jednak są mniej ekonomiczne w jeśli chodzi o zużywane paliwo w stosunku do wykonywanej pracy. Bocznica ma własne zaplecze z lokomotywownią.
Zdjęć jest więcej, ale poproszono mnie bym niektórych nie udostępniał.