• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Moduł-Diorama Wiadukt Kempola

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.805 214 0
#1
Jakiś czas temu odkupiłem od Naszego forumowego kolegi, nie dokończoną dioramę z wiaduktem. Nadszedł czas, abym ćwicząc moje umiejętności dokończył jego dzieło.
Po zakończeniu będzie mi służyć do prezentacji zarówno modeli kolejowych jak i samochodowych.

Stan na dzień dzisiejszy jak na zdjęciach poniżej, jestem otwarty na wszelkie sugestie.

20170509_203550.jpg
20170509_203608.jpg
20170509_203612.jpg
20170509_203627.jpg
20170509_203653.jpg
20170509_203715.jpg
20170509_204126.jpg
20170509_204221.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.192 39 0
#2
Zacznij od decyzji czy diorama będzie z mostem czy z wiaduktem - teraz to sprawa jeszcze otwarta ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#4
Trochę dziwnie wyglądają te skarpy, wystające do środka "doliny" bardziej, niż przyczółki wiaduktu. Rozumiem, że to ma być nasyp kolejowy z przerwą na drogę - jeżeli tak, to nasyp powinien kończyć się wcześniej, a najwęższe miejsce jest zwykle między przyczółkami. Jeżeli przejazd po torem może być węższy, to buduje się krótszy wiadukt - każdy metr długości przęsła to dodatkowy koszt.
 
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.805 214 0
#5
Trochę dziwnie wyglądają te skarpy, wystające do środka "doliny" bardziej, niż przyczółki wiaduktu. Rozumiem, że to ma być nasyp kolejowy z przerwą na drogę - jeżeli tak, to nasyp powinien kończyć się wcześniej, a najwęższe miejsce jest zwykle między przyczółkami. Jeżeli przejazd po torem może być węższy, to buduje się krótszy wiadukt - każdy metr długości przęsła to dodatkowy koszt.
Tak jak wcześniej pisałem w takim stanie to dostalem. Każda uwaga pozwalająca mi na urealnienie tego projektu mile widziana.
Dziękuję i za tę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#6
Jasne, przecież nie pisałem tego w formie wymówki. Proponuję po prostu skrócić trochę te skarpy.
 
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.805 214 0
#7
Wiem, nie ma problemu. Odbieram to jako dobrą radę i tak będę robił.
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
Reakcje
371 26 4
#8
Możesz je obciąć odrobinę dalej niż filary i zabezpieczyć murem, ale wtedy musiałbyś jakoś usprawiedliwić taki manewr.
Na przykład potrzebą zmieszczenia w świetle wiaduktu drogi i jakiegoś strumienia czy rowu, może toru, nawet niekoniecznie wąskotorowego.
 
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.805 214 0
#9
Wąski tor ciekawa propozycja, trzeba przemyśleć.
Dzięki
 
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.805 214 0
#11
Z wiaduktem kempola też trochę ruszyłem do przodu.
Zgodzie z sugestiami kolegów:
Skarpy zostały skrócone;
Przyczółki oddalone od siebie, tak aby powstała widoczna dylatacja.
Wiadukt będzie nad drogą z bruku z chodnikiem z jednej strony, zastanawiam się jeszcze nad barierą drogową z drugiej.
20170831_184251.jpg
20170831_184240.jpg
20170915_152842.jpg
20170915_151337.jpg
 

zepfot

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
443 0 1
#17
Wydaje mi się że jak dojdzie jeszcze jakiś filtr na całe przyczółki plus cieniowanie w rogach oraz lekko rozjaśnić na narożnikch , no i oczywiście jak dojdzie zieleń . To będzie wyglądało bardzo dobrze.
 
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.805 214 0
#18
Nie przesadziłeś nieco z wielkością tych kamieni? Wyglądają mocno nieproporcjonalnie w stosunku do reszty i moim zdaniem psują fajny efekt.
Trochę sztucznie to wygląda
Poniżej załączam na szybko zdjęcie z mapy Google, przyczółków mostu nad ulicą Jana Jeziorańskiego w Warszawie oraz kilku wiaduktów nad autostradą A40 w Niemczech (jestem tu akurat przypadkiem). Wyglądają bardzo podobnie tym bardziej, że moje są jeszcze w trakcie malowania, dokładnie jak pisze Adam:

Wydaje mi się że jak dojdzie jeszcze jakiś filtr na całe przyczółki plus cieniowanie w rogach oraz lekko rozjaśnić na narożnikch , no i oczywiście jak dojdzie zieleń . To będzie wyglądało bardzo dobrze.
wiadukt 1.jpg
wiadukt 2.jpg
wiadukt 3.jpg
wiadukt 4.jpg
 

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
#19
Kamienie są OK, wymagają dopracowania. Wg mnie najbardziej razi kąt nachylania skarp w płaszczyźnie boku przyczółków. Powinien mieć co najmniej 45st.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 4
Buduję makietę 2
Buduję makietę 226
Buduję makietę 9
Buduję makietę 29

Podobne wątki