• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

DIORAMA kolejowo-samochodowa 1/43

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#3
Faktycznie proporcje długości podkładów i odstępów między nimi do szerokości toru wskazują na wąskotorówkę, a nie na tor normalny. A co to za sygnalizator ze wskaźnikiem W 1 na ostatnim zdjęciu po prawej stronie? I czy nie stoi on za blisko toru?
 
OP
OP
Paweł 1-87
#4
Te tory są normalnotorowe, na zdjęciu tak się wydaje że to wąskotorówka.
Ten pierwszy tor przy parkingu będzie nieczynny. Ten sygnalizator to tarcza ostrzegawcza jednokomorowa.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#5
Dalej się upieram, że wygląda to jak wąskotorówka, przede wszystkim chodzi o za duże odstępy między podkładami. Ta To stoi moim zdaniem za blisko toru, a jeśli chodzi o parking, to nawet, jeżeli ten tor ma być nieczynny, jest to chyba za blisko (czy parking budowano już po zamknięciu toru?) Tak czy tak, trzeba by było to jakoś zaznaczyć, np. zasypując podkłady na równo (żeby samochód nie ugrzązł w tłuczniu), no i jakoś odgrodzić ten teren od czynnego toru. Inaczej będzie duże ryzyko, że manewrujące samochody wejdą w skrajnię toru.
 

Baldwin

Znany użytkownik
#7
Jest to jak najbardziej typowa skala O.
Pewnie bardziej rozpowszechniona w Anglii i Francji i jeszcze paru innych krajach.
U Niemców to raczej w 1:45 ale widziałem makiety i w tej skali.
Jakie wymiary ma ta diorama, czy będą tam samochody czy planujesz tam postawić jakiś tabor.
 
#11
Ja też wybudowałem dioramkę w skali 1/45 w pomieszczeniu 4X5 mogę podesłać Tobie fotki. Mam pytanie z czego wykonałeś lampy
pozdr
 

Baldwin

Znany użytkownik
#12
W ,,Parowoziku" kupiłem do swojej dioramy tory od zerówki firmy Lenz.
Wiem, że właściciel też coś planuje w tej skali, a wiadomo dobry materiał na tory to podstawa.
Poprzednio próbowałem wykonać rozjazd z Roco Alpin Line ,ale te cholery nie dają się lutować.
To tak na marginesie jeśli chodzi o materiał do budowy w tej skali, bo widzę, iż trochę osób zaczyna się interesować trochę większym taborem.
A może zamiast dioram ,moduł ;)
 
OP
OP
Paweł 1-87
#13
Bardzo chętnie zobaczę Twoją dioramę. Oświetlenie uliczne wykonałem z styroduru, to dojść czasochłonna praca. Miałem zamiar wybudować większą dioramę, ale niestety brakuje miejsca.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#14
Wydaje mi się, że wysięgniki tych latarń są trochę rachityczne. Nie lepsze byłyby z nieco grubszej rurki?
 
D

Dariusz

Gość
#17
Andrzej Harassek napisał(a):
A tak właściwie czy "0" to nie jest 1:43,5? Przecież H0 to połowa 0, a 87/2=43,5.
Nie. Skala O to 1:45 w Europie i 1:48 w USA (norma NMRA obejmuje zarowno normalnotorowe O jak i waskotorowe On2, On3, On30), W modelarstwie kolejowym 1:43 nie istnieje. Ponoc tylko Anglicy jedynie uzywaja jeszcze 1:43,5 wiec praktycznie to jest to samo ale wlasciwa skala O na kontynencie europejskim jest 1:45 i tak jest unormowana przez NEM. Wiec nie jest prawda, ze to tylko Niemcy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#18
Fakt, Dariusz ma rację, z tym, że 1:43,5 też jest w NEM uwzględniona. Przy wielkości 0 jest następująca uwaga: "In einigen Ländern wird auch der Maßstab 1:43,5 angewendet" czyli "W niektórych krajach jest także stosowana skala 1:43,5" (NEM 010).
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Relacje H0/H0m/H0e/H0f 21
Relacje H0/H0m/H0e/H0f 13
Relacje H0/H0m/H0e/H0f 106
Relacje H0/H0m/H0e/H0f 1089
Relacje H0/H0m/H0e/H0f 49

Podobne wątki