• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Deutsche Bundesbahn 1949-1993 - modele i 1:1

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
Według Wikipedii na stan DB została oddana 19.10.1956r (a według dokumentu który znalazłem w sieci był to nawet 10.10.1956). Czy jest jakaś niemiecka strona z bazą lokomotyw aby można było ustalić kolejne daty napraw ?

Ciekawe czy te rozbieżności da się jakość wytłumaczyć. Bo chyba PIKO mając tak łatwy dostęp do informacji nie dawało by dat z czapy ?
 
Ostatnio edytowane:

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
Dzięki za link. Niestety nie ma kolejnej daty wskazanej. Ale raczej do 1960 roku dotrwała myślę bez naprawy.
Jak widać jest na pewno rozbieżność pomiędzy datą produkcji, a odbioru (przez DB? przez sam zakład?). Problem w tym, że na stronie jest podana data odbioru 19 październik, a na modelu jest 18 październik. Żeby było ciekawiej to w sieci znalazłem zdjęcie modelu w skali 0 z datą 11 październik :eek:.
I bądź tu mądry...:niepewny:
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
Wracając jeszcze do wagony restauracyjnego firmy Lilliput, ale nie tylko do niego. Posiadam 3 wagony DSG. Posiadają one pewne różnice w wyglądzie. Chodzi mi konkretnie o napis w pasie nadokiennym oraz kolor poziomych listw (kremowe lub złote) Czy ktoś się orientuje kiedy następowały zmiany w tym zakresie? W załączniku zdjęcie wagonów z datami rewizji

r.jpg
 

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
10.408 47 0
Kilka modeli ostatnio pojawiło się u mnie.
Br141 model Piko, kryty to Exact Train. Model rewelacyjny, niebawem dwa kolejne powinny dojechać do mnie. Zestaw to Roco, są bo są i w zasadzie tyle można o nich napisać. Jak dojdzie patyna i staną za dwiema Br151 powinno być w miarę w porządku.
20201219_122653.jpg
20201219_122747.jpg
20201219_122848.jpg
20201219_123003.jpg
20201219_123910.jpg
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.225 25 2
Bardzo fajne modele! Mam bardzo podobny model 141 - też niebieski, też srebrny dach i pojedyncze lampy, tylko w oznaczeniu jeszcze E41 i Märklin.
58EE2D25-1208-4952-8AB7-A07B4C2F2D4A.jpeg
Do 141 dołożyć 2 Silberlingi i będzie namiastka lokalnego pociągu lat 70tych.
 
Ostatnio edytowane:

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
Drodzy koledzy. Czy ktoś mnie poratuje informacją, w jaki sposób zamontować dekoder funkcyjny w "Silberlingach" BRAWY? Po ściągnięciu budy na obu końcach są przewody (króciutkie) które uniemożliwiają swobodne manewry. Wydaje się, że należy odpiąć sam dach, ale jak to zrobić w takich warunkach?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Szanowni koledzy, jako że uwielbiam wagony towarowe kryte w barwach prywatnych firm (3 i 4 epoka DB) zainteresowałem się wagonami jakie proponuje w najnowszym katalogu firma Lilliput. Są to wagony serii Hbbks (np. Lilliput L230160).
Czy ktoś byłby uprzejmy napisać coś o tym typie wagonów, jaką była ich przybliżona liczba egzemplarzy no i przede wszystkim czy akurat takie jak proponuje Lilliput wersje malowania faktycznie istniały (znalazłem w necie inne, ale akurat nie te). Z góry dziękuję z wszelkie informacje.
Gdzieś mi ten wpis Kolegi umknął mojej uwadze. Być może z powodu braku obrazka, który jednak bardziej przyciąga uwagę.
Rzeczone modele to zestaw wagonów krytych budowy specjalnej do przewozu ładunków o bardzo małym ciężarze właściwym. Wykonane w skali N.
$_59.jpeg

Tego malowania nie widziałem na zdjęciach w skali 1:1 ale to nie znaczy że takich wagonów nie było. Modele wagonów tego typu w skali H0 produkowały od wielu lat firmy Fleischmann i Lima. Także ukazał się model Fleischmanna w malowaniu Dunlop ale w kolorze srebrnym.
Ja natomiast najbardziej kojarzę te wagony w malowaniu G+H ISOVER najpierw je spotkałem w katalogach modeli a potem na początku lat 2000-nych w skali 1:1 kiedy zaczęły przyjeżdżać do fabryki Isovera w Gliwicach. Nawet wielokrotnie podstawiałem te wagony na tą bocznicę i je stamtąd odbierałem. Przewożono w nich wełnę mineralną. Wagony te były produkowane przez firmę Talbot w dwóch zasadniczych odmianach różniących się długością, pojemnością i kształtem dolnej krawędzi pudła. Była jeszcze mało liczna pododmiana z nieznacznie obniżonym dachem. To mnie skłoniło do zakupu modeli. Najpierw Lima 303569 z serii Hobby Line już z mechanizmem kkk a potem udało się nabyć model Fleischmanna 5378-92 jako reedycję produkowanego przez wiele lat modelu 5378 z tym że już wyposażony w kkk.
20201228_140709~2-1.jpg
20201228_140716~2-1.jpg
20201228_140606~2-1.jpg

Z tego co widziałem to Liliput wykonał modele wagonów obydwu odmian ale w skali N. Jest zapowiadany zestaw 2 wagonów w nowym malowaniu Isover.
Diaorg-G-H-ISOVER-Wagen-022-0-815-8-in.jpg
gh-isover-43-80-232-452841.jpg
106933_0.jpeg