• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Deutsche Bundesbahn 1949-1993 - modele i 1:1

Marcin R

Użytkownik
Reakcje
9 0 0
Witam. Czy ma ktoś model parowozu serii 10 001/002 DB? Jak się prezentuje i sprawuje ten model firmy Roco?. Zawsze mi się podobały te maszyny chociaż wyprodukowano tylko dwa egzemplarze i miały krótki żywot około 10lat w eksploatacji.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
Szanowne koleżanki, Szanowni koledzy.
Jestem zdecydowany na zakup lokomotyw serii 220/221 DB. Po rozeznaniu tematu postawiłem na model Piko który wydaje się teraz numerem 2 po modelu ESU.
Mam tylko pytanko. Czy modele PIKO z najnowszych wydań tej lokomotywy posiadają silnik 3 czy 5 biegunowy ?
 
Ostatnio edytowane:

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.226 25 2
W opisie na ich stronie i TUTAJ piszą, że 5-biegunowy. Bardzo ładnie zrobione lokomotywy.
ESU posiada metalową budę i trochę fajerwerków, które robią wrażenie i nikt inny ich nie oferuje, ale PIKO to napewno bardzo dobry wybór.
Również Märklin/Trix wydał w zeszłym roku nową konstrukcję V200 DB. Tak naprawdę to nowa jest elektronika, oświetlenie również w kabinach i części maszynowej oraz silnik centralnie z napędem na wszystkie osie. Mam jednà taką, ale nie powala - przede wszystkim napęd jest za głośny.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
Dzięki:). Nie mogłem na oficjalnych stronach odszukać tej informacji.
A jak już trafiłem na posiadacza...jak byś miał przyrównać jazdę na najniższych prędkościach to jest to bardziej EU07 czy SU45?
Może ktoś zdradzi czy na ZIMO czy na dekoderach ESU te modele lepiej się poruszają?
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.226 25 2
Mam je z dekoderami ESU i jeżdżą płynnie od najniższych predkości. Z Zimo nie testowałem, ale zasadniczo Zimo w Piko bardzo dobrze pracuje.
Moje skromne co nieco :)
185E8532-A099-41BC-8276-2C445A4BC680.jpeg
 
Ostatnio edytowane:

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
Jeśli mogę pomóc w niemieckim:
"Język niemiecki zna kilka określeń na "wózki jezdne", można sie nieco pogubić :) Nie chciałbym tu wprowadzać zamieszania językowego bo sam nie bardzo wiem jak to poprawnie nazywać ...."
No więc z tymi określeniami w języku niemieckim jest tak: Fahrwerk, to układ jezdny, tak jak to napisał Jacek. Obejmuje to określenie ramę, napęd, przekładnie, a jak to jest parowóz,- to i wiązary. Wózek, czy to lokomotywy, czy wagonu, to Drehgestell.
Tak więc, na przykład układ jezdny elektrowozu E 94 ma dwa wózki (Fahrwerk des Loks E94 hat zwei Drehgestelle).
Wózki mogą być na przykład dwuosiowe (zweiachsige Drehgestelle), albo trzyosiowe ( dreiachsige…) itd.
 

Danzig

Ostrzeżony
Reakcje
372 2 1
Szanowne koleżanki, Szanowni koledzy.
Jestem zdecydowany na zakup lokomotyw serii 220/221 DB. Po rozeznaniu tematu postawiłem na model Piko który wydaje się teraz numerem 2 po modelu ESU.
Mam tylko pytanko. Czy modele PIKO z najnowszych wydań tej lokomotywy posiadają silnik 3 czy 5 biegunowy ?
Cześć. Mam kilka modeli tej lokomotywy. Jeżeli chodzi o jeżdżenie po makiecie to polecam starszy wypust Roco i nowe Piko. Roco zdigitalizowałem mimo braku gniazda. Silnik Bühlera jest tak ogromny że pociągnie z 60-70 wagonów. Model oczywiście trochę mniej bogaty w detale, ale dużo solidniejszy niż dzisiejsze chińskie Roco, na które od samego patrzenia płakać się chcę ze wstydu.... Model Piko ma już gniazdo, jest solidnie wykonany, bardzo ładnie jeździ. Trix miał podobno jakiś problem z wymiarami. Nie mam tego modelu dlatego się nie wypowiadam. Ale starsze Roco i nowe Piko mogę szczerze polecić. Gdybyś szukał opinii na temat innych niemieckich modeli to pisz śmiało. Pzdr. Paweł
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Jeszcze co do lokomotyw z rodziny V200 to gdy rozważamy zakup modelu Roco lub Piko to ja preferuję Roco w przypadku V200.0/220 , a Piko w przypadku V200.1/221.

Roco V200.0/220 chociaż dużo starsze to ma kilka plusów w stosunku do Piko. Przede wszystkim ładniejsze koła co w tej serii jest bardzo widoczne, lepszy silnik i napęd oraz osobno montowane detale na czolownicy. Chociaż modele Piko są sprzedawane w kilku odmianach które się różnią detalami jak wielkość klapy na czole albo odsprezynowanie drugiego stopnia na wózkach. Tutaj duży zysk dla tych co lubią różne odmiany tej samej lokomotywy.

W przypadku serii V200.1/221 model Roco choć znacznie nowszy to mnie nie przekonuje. Wykonanie żaluzji w ścianach bocznych sprawia wrażenie zbyt mało przestrzennych dlatego pomimo pewnych uproszczeń i gorszego silnika model Piko robi lepsze wrażenie.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
Przy pomocy kolegi z forum zakupiłem taki wagon towarowy Oppeln firmy Brawa w skali 0. Kolega Jacek765 w pierwszym poście napisał że kolej DB powstała w sierpniu 1948 roku. Zakupiony wagon posiada datę rewizji 9.02 1952 rok, na boku posiada informację o przynależności do strefy okupacyjnej angielsko=amerykańskiej oraz skrót DR. Czy jest możliwe 4 lata po utworzeniu kolei DB takie oznakowanie wagonu?.
Zdjęcie0067.jpg
Zdjęcie0072.jpg
Zdjęcie0077.jpg
 

Danzig

Ostrzeżony
Reakcje
372 2 1
Tak, jest możliwe. BRD czyli Bundesrepublik Deutschland zostało powołane 24 maja 1949 roku i dopiero kilka lat później uporano się ze zmianą oznaczenia taboru. Trwało to w niektórych przypadkach do początku lat 60-tych dlatego też jest to możliwe.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Ja na początku tego wątku podałem że DB powołano do życia w sierpniu 1949 roku. A nie 1948 go. Ale pozostałe fakty mogły mieć miejsce tak jak napisał Kolega Danzig.
Natomiast co do samego modelu nie mam pewności czy data rewizji dla tego oznaczenia jest prawidłowa. No chyba że nowe numery i oznaczenia nadawano przy okazji większych napraw okresowych.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
Kolego Jacku, mój błąd, zamiast 1949 napisałem 1948 za co przepraszam, ale jest pytanie, czy firma Brawa by się tak pomyliła w opisie tego wagonu?, na ramie data następnej rewizji jest zaznaczona czerwoną farbą i jej zakres to daty 9.05 1953 - 9.11.1953. Teraz mam jeszcze taką kwestię, według wyjaśnień kolegi Danzig mogę ten wagon umieścić w składzie z 1957 roku, oczywiście pomijając datę rewizji.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
Napisz kolego DieselPower jaką ma datę rewizji Twój wagon, to będzie ważna informacja.
No proszę, byłem przekonany że ma rewizję z lat 40-tych. Jednak 50-te.
Tu mam pytanie. Moja wersja wagonu jest z budką. Czy wagon w wersji bez budki też istniał w tym malowaniu?
A tak poza tym, to czytałem na niemieckiej "obrotnicy" że oznaczenia stref mogły spokojnie znajdować się na wagonach nawet do 1960 roku.
20190704_214004.jpg
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
Dziękuję kolego DieselPower za to zdjęcie. różnica w dacie rewizji Twojego wagonu a mojego to ok. 2,5 roku. Przypuszczam że Twój wagon może być produkcji wojennej i mógł wcześniej przechodzić naprawę główną, dlatego ma już oznaczenia DB, a ten mój jest już produkcji powojennej, [ brak budki ] ale to są tylko moje przypuszczenia. Co do Twojego pytania o to malowanie to przypuszczam że na pewno był bez budki w takim malowaniu. Firma Brawa wykonuje takie same modele w różnych skalach.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.592 25 2
Nawet po naprawach głównych wagony mogły mieć oznaczenia DR i strefę. Jest to najnormalniejsze oznaczenie nawet jeszcze w 1954 roku. Co do produkcji, to wagony te produkowano seryjnie od 1938 roku w liczbie 28077. Z budką było ich tylko 6150. I nie ma znaczenia czy był to wagon przedwojenny czy wojenny w przeciwieństwie do typu Bremen, które się różnią.
Co do Brawy i ich malowań niekoniecznie mogło być takie malowanie na wagonie typu Gmhs30 (Oppeln), bo wiele firm nie tylko Brawa maluje wagony wg zdjęć nie odpowiadających danemu oryginałowi.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.592 25 2
Coś mi się wydaje, że zdjęcie ALAK-a jest w jakiś nowiściach firmy M+D z około 1996 roku. Warto tam posprawdzać, gdyż wagony Klein Modellbahn i ich przedstawicielstwa na Niemcy czyli M+D (Model + Dioramabau) w nowościach dawali zdjęcia oryginałów. I MD w sonderseriach miało wiele ciekawych modeli pojedyńczych jak i w setach, czy to kolei DRG, DB i DR. Szkoda że ich już nie ma.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
Mnie się bardzo podobają wagony towarowe w malowaniach prywatnych firm. Kolekcjonuje takie wagony kolei niemieckich z epok 3 i 4. Jednak faktycznie BRAWA jak i inne firmy wypuszczają masę wagonów fikcyjnych. Ja aby kupić taki wagon muszę zobaczyć zdjęcie.
Co do ALAK-a to mój kupiłem na podstawie tego zdjęcia (znalezione w necie):
Grs-Wagen Oppeln 5088.jpg

Zachęcam do wklejania zdjęć innych wagonów w prywatnych malowaniach z epok 3 i 4 a może nawet i 2 :)