• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Deutsche Bundesbahn 1949-1993 - modele i 1:1

Danzig

Ostrzeżony
Reakcje
372 2 1
Chciałbym tylko wtrącić dwa grosze. Mianowicie nieprawdą jest że zostały tylko dwie lokomotywy serii E 50/BR150/BR151. Nie wiem ile ich obecnie jest w ruchu ale jest to mniej więcej 50 szt. Spotkać je można praktycznie na każdym głównym szlaku. Moja ex- firma miała 2 szt. Obecnie utrzymuje się dość mocno trend przywracania do życia starszych lokomotyw w tym wyżej opisanej. W samym zagłębiu Ruhry w barwach DB jeździ przynajmniej 20-25 szt.

Pozdrawiam, Paweł
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.595 25 2
To może warto dodać, ze zanim powstało te 5 prototypów E10 powstał za czasów DRG projekt nowej lokomotywy o prędkości 100 km/h znanej z modelu PIKO. A więc E46. I na bazie tego projektu rozpoczęto projektować E10.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Chciałbym tylko wtrącić dwa grosze. Mianowicie nieprawdą jest że zostały tylko dwie lokomotywy serii E 50/BR150/BR151. Nie wiem ile ich obecnie jest w ruchu ale jest to mniej więcej 50 szt. Spotkać je można praktycznie na każdym głównym szlaku. Moja ex- firma miała 2 szt. Obecnie utrzymuje się dość mocno trend przywracania do życia starszych lokomotyw w tym wyżej opisanej. W samym zagłębiu Ruhry w barwach DB jeździ przynajmniej 20-25 szt.

Pozdrawiam, Paweł
Kolega opisywal serie E50 i BR150, Ty masz na mysli pewnie BR151, to ich konstrukcyjne rozwiniecie i te faktycznie obecnie u prywaciarzy jezdza w ruchu towarowym.
 

Danzig

Ostrzeżony
Reakcje
372 2 1
Kolega opisywal serie E50 i BR150, Ty masz na mysli pewnie BR151, to ich konstrukcyjne rozwiniecie i te faktycznie obecnie u prywaciarzy jezdza w ruchu towarowym.
Tak, to fakt. Ale parę starych egzemplarzy jeszcze się buja. Jest taka firma TRI się nazywa. To prywaciarz, ale właściciel to kolejarz z krwi i kości. Większość maszyn które u nich jeżdżą to właśnie okazy już dzisiaj muzealne. Facet robi świetną robotę, inwestuje niemalże każdy grosz, ale trzeba przyznać że robi to naprawdę profesjonalnie. Obecnie zakupił BR 103 w barwach TEE i obecnie maszyna już stoi na warsztacie w Dessau. A swoją drogą ostatni numer Eisenbahn Journal jest w całości poświęcony historii E 10 ( BR 110 i pochodnych ). Jest taka fajna aplikacja nazywa się VGB ( należy do największego wydawcy prasy o tematyce kolejowej ).
Można tam ( niestety za opłatą ) zakupić w zasadzie każdy magazyn wydany w Niemczech od 1948 roku!! Jeden numer jest gratis ;)
Natomiast jeśli byłby ktoś zainteresowany a zna język niemiecki to mogę wrzucić kopię tego numeru.

Pozdrawiam, Paweł
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Widzę kolego że znasz wszystko, wiesz wszystko..... Tylko gratulować koledze
Wszystkiego to nie, ale czy sie myle z tą BR151? Że posiada ta firma wlasnie ją, a nie BR150? E50/BR150 to na ten moment to tylko w muzeum mozna zobaczyc, tez jako czynne, ale prowadzi tylko co najwyzej zondercugi:p
 

Danzig

Ostrzeżony
Reakcje
372 2 1
No fakt. Muszę się przyznać że aż zerknąłem do sieci, ale strona TRI jest w budowie a innych informacji nie znalazłem. Co się zaś tyczy E 50 to masz rację. Już tylko w muzeum ;)
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
No fakt. Muszę się przyznać że aż zerknąłem do sieci, ale strona TRI jest w budowie a innych informacji nie znalazłem. Co się zaś tyczy E 50 to masz rację. Już tylko w muzeum ;)
Dokładnie, a jeszcze bardziej to wg wiki, 150 091 oraz 150 186 znajdują się w DB Museum Koblenz.
 

Danzig

Ostrzeżony
Reakcje
372 2 1
Tak. A dokładnie w Koblenz Lützel. Fajnie to widać bo wszystkie eksponaty są odstawione na bocznicy przy głównym szlaku, i ilekroć tam przejeżdżam to zawsze zwalniam I "wypadam z okna " ;)
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.225 25 2
Wracając jeszcze na chwilę do BR 150 - mała parada na mojej półce.
Wszystkie modele to Piko. Pełen przegląd różnych wywietrzników, rodzajów lamp, z poręczą na czole i bez, z czołownicą i bez, tarcze zderzaków okrągłe i prostokątne oraz trzy odcienie zielonego (!) + beżowo-niebieski i verkehrsrot.
Czy te lokomotywy były również malowane na orientrot?
56D44D6B-A454-4FF6-84CF-85D65EFFDFB5.jpeg 7A7E98BF-4255-478B-8C52-573F981F3223.jpeg
 

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
10.408 47 0
Do mojej zielonej kusi mnie żeby dokupić 150 062-8 i dać je w podwójnej trakcji. Powiedz czy jej malatura jest tak samo dobra jak zielonej? Nie ma jakiś niedomalowań i prześwitów jasnego spod tego niebieskiego?
 

Danzig

Ostrzeżony
Reakcje
372 2 1
Wracając do BR103 to do dziś w ruchu są trzy: 113,245 w malowaniu rot-beige i 222 w malowaniu RailAdventure Luxon. Nr 245 ma przegląd do stycznia 2021r.
Lokomotywy 113, 245 możemy spotkać w korytarzu Monachium-Norymberga i Frankfurt-Monachium (jedzie przez Heidelberg).
Lokomotywę Rail Adventure możemy spotkać często w Mannheim i Kasel z nowymi lokomotywami Bombardiera.

Lista lokomotyw zachowanych:
E03 001,002, 003
BR103 101-oreintrot,
220 Touristik,
233 verkehrsrot,
pozostałe rot-beige: 132,136,167,184,197,224,226,235

Lokomotywa z numerem 103 132-7 została ostatnio zakupiona przez Prezesa TRI Tobiasa Richtera. Lokomotywę odkupił od muzeum DB. Obecnie lokomotywa jest już w warsztacie w Dessau. Poniżej wzmianka na ten temat z Modell Eisenbahner.
 

Załączniki

Danzig

Ostrzeżony
Reakcje
372 2 1
To akurat są pewnie radiotelefony. Ale zaskakujące jest, że zachowano oryginalne wnętrze i wyposażenie kabin. Kiedy widziałem zdjęcia tych lokomotyw z zewnątrz, to myślałem, że do środka nawsadzano komputerów i innych bajerów jak to u nas.
To nie są telefony. To urządzenia które pokazują przebieg trasy w promilach. Wyświetla się w zasadzie pozioma kreska która pokazuje nam o ile wznosi a o ile opada szlak przed nami. Jest to stosunkowo nowe urządzenia DB mające na celu ekonomiczne kierowanie przepustnicą mocy. Urządzenia te mają różny wygląd i stosowane są też w lokomotywach elektrycznych ( np nowy Vectron ).
 

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
10.408 47 0
W oczekiwaniu na BR 151 oraz siostrę dla mojej BR 150 wrócę na chwilę do tej pierwszej, nabytej jakiś czas temu.
Znalazłem chwilę i zrobiłem osłony przeciw słoneczne w kabinie.
1 010.JPG


A teraz lokomotywa, która już była omawiana w tym temacie. BR 220 z Piko, do której w planach mam skład z trzech Silberlingów w tym jednego sterowniczego. Już kiedyś posiadałem dwie V200, ale jak widać z tej lokomotywy nie umiem się wyleczyć.
1 002.JPG
1 004.JPG
1 006.JPG
1 008.JPG
1 009.JPG