• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Deutsche Bundesbahn 1949-1993 - modele i 1:1

Tigrek

Aktywny użytkownik
Wiem, że już pisaliście. To przecież 1 z moich ulubionych działów na tym forum, przejrzany od deski do deski :) Ale pytam, bo może ktoś wie, co teraz się z nią dzieje. Chyba jej nie zezłomowali?
 

Ropu

Aktywny użytkownik
Według revisionsdaten.de i wpisów na drehscheibe właścicielem lomotywy jest ciągle Wiebe, lokomotywa stoi na werku Bombardiera w Kassel, jest niesprawna i trafi jako eksponat muzealny na zasadzie wypożyczenia do Verein Dampflokfreunde Salzwedel e.V.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
No to już coś wiadomo ☺ ciekawi mnie tylko, czy będzie czynną muzealna maszyną, czy będzie tak stała i się kurzyla... No i czy przywroca jej barwy fabryczne db, czy będzie dalej żółtym kanarkiem?
 

Ropu

Aktywny użytkownik
Czynna chyba nie - Wiebe się nie opłacało, a Verein wątpię, żeby był silniejszy finansowo. Natomiast ma zostać na zewnątrz odświerzona, choć czy to oznacza, że będzie znowu altrot, tego nie wiem.
 

EC45

Znany użytkownik
Panowie, chciałbym zakupić sobie ten wagon https://www.brawa.de/en/products/h0...covered-freight-car-grs-alak-db-brit-us-zone/

Pytanie brzmi. Do których lat wagony DB/DR posiadały na burcie wskazanie do której strefy okupacyjnej przynależą ?
Drugie pytanie. Czy ten wagon w oryginale miał taki odcień czy by był po prostu żółty jak niektóre modele tego wagonu od innych firm ?
Pytanie trzecie. Czy była również w oryginale taka wersja https://www.brawa.de/produkte/spur-...terwagen-grs-alak-der-dr-brit-us-zone-oppeln/ ?
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Koleżanki i Koledzy, swego czasu pokazałem tu kilka modeli wagonów w oznaczeniach, podając jednocześnie link do strony Drehscheibe, gdzie były zdjęcia prawdziwych wagonów. Mój wpis jest tu:
http://forum.modelarstwo.info/threa...9-1993-modele-i-1-1.28823/page-22#post-650116
a w nim linki do Drehscheibe, niestety, już niedziałające.
Mam pytanie, czy ktoś z Was ściągnął może te zdjęcia i mógłby się nimi ze mną podzielić w wiadomości prywatnej lub przez e-mail? Ja niestety wtedy tego nie zrobiłem, a zdjęcia w międzyczasie zniknęły. Jeżeli ktoś miałby inne zdjęcia składów Lufthansa Airport Express to też byłbym nimi zainteresowany, bo znalezienie czegoś na ten temat w internecie jest bardzo trudne- przynajmniej mnie nie udało się trafić na zbyt wiele materiału.

Z góry dziękuję!
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
Na stronie 18 tego wątku przedstawiłem model wagonu 2 kl Bnb720 z rodziny Silberling firmy Piko. Przedwczoraj do mnie dotarł model takiego wagonu 1 i 2 kl ABnb503 w nieco nowszej wersji malowania z ramą pomalowana na kolor niebieski morski. Wagon jest pomimo znikomej ilości detali bardzo ładnie wykonany i z zewnątrz prezentuje się bardzo dobrze. Niestety we wnętrzu w obszarze przedziałów 1 kl czeka na nabywców duże rozczarowanie. Dlatego wczoraj zdecydowałem się na pewne przeróbki.
20181212_123624-1.jpg

Wagon przed przerobka.

20181212_125050-1.jpg

W środku jest takie paskudztwo.

20181212_135341-1.jpg

Po usunięciu tych ohydnych scianek korytarza bocznego.
20181212_143701-1.jpg

W szufladzie zalegały sciaki korytarza po wagonach YB Roco z których wycialem 5 segmentów i przykleilem do elementu wnętrza. Warto tutaj ustawić drzwi do przedziałów względem okien a nie wypraski wnętrza bo nie do końca się pokrywają przedziały z oknami.

I poniżej efekt przeróbki.
20181212_221552-1.jpg
20181212_221912-1.jpg
20181212_221640-1.jpg
20181212_222134-1.jpg
 

Ropu

Aktywny użytkownik
Niech żyją Silberlinge! ;)
Bn719 z rewizją z 1970 roku od Piko z zestawu na okoliczność dni otwartych Piko 2017.
Kupiłem tak naprawdę dla lokomotywy z tego zestawu BR 141 z logo S-Bahn - wagony wpadły przy okazji.
Rybia łuska podoba mi się bardziej niż w Roco :p
W zestawie są również ABn i sterowniczy - pokażę jutro.
7D983CBB-1317-41A3-ADDD-8E730DB455FA.jpeg
A1E0A7C0-8EDD-4381-901D-D7382C0041C3.jpeg
1580D57B-3214-4489-9D4B-3C76C67534C7.jpeg
742AD2EA-52C5-471D-AE21-3F69C3BB233D.jpeg
 
Ostatnio edytowane:

Irokez46

Znany użytkownik
Co prawda jakiś czas temu postanowiłem ograniczyć swoje zbieractwo do PKP IV i głównie V epoki, ale od kilku lat chodziła mi po głowie myśl o dwóch ciężkich i dużych niemieckich elektrowozach, które od samego początku strasznie mi się podobały. Na początek 150-ka.
Model to Piko 51640 z przed dwóch czy trzech lat.
Br150 007.JPG
Br150 008.JPG
Br150 009.JPG
Br150 003.JPG
Br150 004.JPG
Br150 013.JPG

Niebawem zdjęcia drugiej, jeszcze ładniejszej jak dla mnie lokomotywy.
 

Ropu

Aktywny użytkownik
Piękna i mocarna lokomotywa - klasyk kolei elektrycznych w Niemczech. Też mam ten model, jak i kilka innych tej serii z różnych okresów eksploatacji.
Poniżej numer pierwszy tej serii - E50 001 z okresu po 1954 roku. Pojedyńcze lampy, inne wywietrzniki na ścianach bocznych, zderzaki przymocowane bezpośrednio do budy lokomotywy - bez pośredniej belki, srebrny dach z rynienką wokół całej lokomotywy to główne różnice w porówaniu do egzemplarzy z późniejszego okresu budowy i eksploatacji.
Model to Piko 51645 z dźwiękiem Esu LokSound.
26A6212F-386C-4819-9D4C-43FDE74AB4D8.jpeg
949C067F-AC37-4162-9885-057ED4B68F42.jpeg
91B5E06B-06EB-49B8-860E-6A8136A5257E.jpeg
76905E0C-7701-4535-8873-9D503012A85E.jpeg