• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Deutsche Bundesbahn 1949-1993 - modele i 1:1

Ropu

Aktywny użytkownik
Zestawiłem wagon Piko z lokomotywami w podobnym malowaniu od Roco, Märklina i Piko. Każdy z nich okazuje się ma minimalnie inny odcień :eek: niebieskiego i wagon Piko ma chyba najjaśniejszy. Co ciekawe Piko V200 ma też tyci inny odcień od wagonu Piko :)
Różnice biorą się co oczywiste z różnych kolorów, ale chyba również z grubości powłoki. Mam wrażenie, że na lokomotywach jest ona zwyczajnie grubsza i trochę gorzej nałożona.
Poniżej fotka na szybko z lokomotywą Roco.
04479A64-00AC-404E-9F0C-B72EE4987CD0.jpeg
 

EC45

Aktywny użytkownik
Żeby nie było, że tylko zadaję setki pytań i nic dalej się nie dzieje. Oto zaczątek mojego TEE/IC. Dwa wagony LS Models Avmz 207 data rewizji 1977r.. Modele oczywiście na najwyższym poziomie. Zdjęcia nie oddają barw w żaden sposób, napiszę tylko, że jest to chyba dla mnie najbardziej ekscytujący schemat malowania jaki znam. To połączenie kremowego i bordowego daje tym wagonom wykwintności i przede wszystkim takiej szlachetności.

Idąc dalej planuję jeszcze zakup Apmz 121 od Piko i jakąś restaurację. Do wyboru jest Piko 59662 i ACME 52362. Oba wagony są to modele dwóch różnych typów. Z tym, że Piko posiada napis na burcie "Restaurant" a ACME "Quick-Pick". Szczególnie nie wiem co to za wagony z cechą "Quick-Pick" ? Co byście bardziej radzili do tych wagonów LSM które posiadam ?

Czy ktoś posiada wagony LSM oraz wagony Piko (osobowe i restauracyjne) lub ACME restauracyjny i może napisać w jakim stopniu odcienie kolorów są zgodne z tym co jest w LSM ?

Ostatnie pytanie. Przeglądając zdjęcia ewidentnie widać, iż w pociągach TEE/IC dominują lokomotywy BR 103. Czy były one faktycznie podstawowymi lokomotywami dla tego typu pociągów i rzadko zdarzały się inne? Prawdę mówiąc wolałbym sobie zakupić BR 120. Czy one były również powszechnie stosowane w TEE/IC ?



fff.jpg
 

Ropu

Aktywny użytkownik
Mam Piko reataurację, ACME QuickPick i LS Models Avmz207 - od lewej do prawej.
C79B2274-82B9-4122-85AC-573F7909C07C.jpeg

Światło dzisiaj to wyzwanie, stąd fotki nie zawsze oddają co należy, ale... LS Models jest „najczerwieńszy” i jasno beżowy, ACME bardziej pastelowy bordowy i też jasno beżowy, PIKO podobnie przygaszony bordowy jak w ACME, ale beż jest ciemniejszy niż w LS Models i ACME. Tyle pisania, ale czy na zdjęciu razi to choć trochę? Mnie wcale...
Różni producenci będą mieli minimalnie różne odcienie tych samych kolorów, ale to moim skromnym zdaniem wcale nie ujmuje ewentualnym składom, jakie z tego zbudujemy.
 
Myślę że do typowego składu IC lepszy będzie restauracyjny od Piko ARmz211 lub Lima WRmz132. Quick Pick WRbmz139 to rodzaj wagonu restauracyjnego bez obsługi kelnerskiej czyli jak w barze samoobslugowym.
Do pociągów IC oprócz 103 także używano lokomotyw serii 120 prototypowych od roku 1979 lub 1980 go a od roku 1987 go także seryjne 120.1 niestety te już były fabrycznie malowane w kolorze orientrot (wyblakly czerwony) ze "sliniaczkiem".
 
Może jeszcze dodam że na temat wagonu Quick Pick w kolorze kremowo niebieskim morskim i także innych modelach w tym kolorze pisałem na stronie 5 tego wątku i jest tam także link do opisu modelu Kolegi Andrzeja.
 

EC45

Aktywny użytkownik
Dziękuję bardzo za wyjaśnienia.

Teraz bardzo bym prosił o pomoc w ustaleniu co to za pociąg na zdjęciu poniżej? Jest to zdjęcie jak widać autorstwa Piotra Mlaka, a pochodzi z którejś tam wersji katalogu Schlesienmodelle. Na zdjęciu jest przedstawiona lokomotywa EU07-176 z przydziałem Lok. Wrocław Główny. Model wg stanu lokomotywy na rok 1996. Według mnie za trzema wagonami PKP widać wagony DB w nowym malowaniu IC tj. RAL3031_Orientrot (na poziomie okien)oraz RAL4009_Pastellviolett ozdobny pasek. Jest ktoś w stanie powiedzieć co to za pociąg ?

ggg.jpg
 

tulip

Aktywny użytkownik
Dziękuję bardzo za wyjaśnienia.

Teraz bardzo bym prosił o pomoc w ustaleniu co to za pociąg na zdjęciu poniżej? Jest to zdjęcie jak widać autorstwa Piotra Mlaka, a pochodzi z którejś tam wersji katalogu Schlesienmodelle. Na zdjęciu jest przedstawiona lokomotywa EU07-176 z przydziałem Lok. Wrocław Główny. Model wg stanu lokomotywy na rok 1996. Według mnie za trzema wagonami PKP widać wagony DB w nowym malowaniu IC tj. RAL3031_Orientrot (na poziomie okien)oraz RAL4009_Pastellviolett ozdobny pasek. Jest ktoś w stanie powiedzieć co to za pociąg ?

Zobacz załącznik 514365
Obstawiałbym IC "Wawel" (numer międzynarodowy 448/449), kursujący wtedy z Krakowa do Berlina i z powrotem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Tak, jak napisał już Jacek, BR 120.1 były już czerwone. Tylko 5 prototypów było w kolorach TEE. A ten okres, druga połowa lat 1980-tych, to już wprowadzanie nowych barw IC: czerwone na górze i b. jasno szare na dole z różowym paskiem i często składy były mieszane. IC na liniach z V≤160 km/h były też prowadzone innymi lokomotywami, często były to 112 (i ich odmiany 113 i 114) w kolorach TEE.
 

EC45

Aktywny użytkownik
Myślę że do typowego składu IC lepszy będzie restauracyjny od Piko ARmz211 lub Lima WRmz132. Quick Pick WRbmz139 to rodzaj wagonu restauracyjnego bez obsługi kelnerskiej czyli jak w barze samoobslugowym
Chyba faktycznie. Poczytałem trochę dzisiaj na niemieckich stronach i wynika, że wagony Quick-Pick nie były za dobrze przyjęte przez podróżnych którzy generalnie skarżyli się na nie. No więc chyba faktycznie kupię Piko.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Mój najnowszy nabytek. BR 042 od Trixa. To także mój pierwszy parowóz tego producenta. Wcześniej byłem sceptycznie do niego nastawiony. Dzięki tej maszynie, zmieniłem jednak zdanie. Cały metalowy praktycznie, napęd w kotle, bardzo dużo detali, ogólnie ślicznie zrobiony. Można będzie tylko parę własnych dodać smaczków i będzie jednym z moich najlepszych modeli. Co do oryginału... Ponieważ kotły pierwotnej serii BR 41 coraz bardziej cierpiały z powodu zmęczenia materiału, zaczęto je wymieniać oraz ogólnie modernizować całe parowozy. W latach 1957-1961 wyposażono 107 maszyn w całkowicie nowe kotły. 40 egzemplarzy zostało również przystosowanych do opalania mazutem. Mój model właśnie do nich należy.

DSC05475.JPG
DSC05476.JPG
DSC05478.JPG
 

Jacek765

Znany użytkownik
To jest chyba model z całkiem nowego opracowania gdzie zastosowano całkowicie nowy napęd. Koła zębate widać w starszych konstrukcjach tradycyjnych dla Marklina.
[DOUBLEPOST=1509799224][/DOUBLEPOST]A model zacny (y).
 

Ropu

Aktywny użytkownik
Model z 2011 roku. Koło zamachowe w kotle, właściwości jezdne na najwyższym poziomie - rusza delikatnie na oryginalnym dekoderze Märklina.
Zdjęć od spodu nie mam, ale mam taki schemat
463CF888-0784-4F42-B8C2-7CE9653AA17D.jpeg