No właśnie chciałem zadać to samo pytanie. Taka płytka, jaką pokazał kolega sluzbowo, w moim modelu BR110 na pewno by się nie zmieściła w miejsce żarówek (pomijając kwestię świecenia na dwie strony).
Wracając do VT11.5, później 601 i 602 (wersja turbinowa): w tej ostatnie wersji istniały cztery tzw. głowice napędowe. Genezą ich powstania była chęć utrzymania maksymalnej orędkości 160 km/h w najdłuższej możliwej konfiguracji składającej się z 10 członów (podstawowa miała członów 7, jak model Roco). Przy takiej długosci i masie składu prędkość była ograniczona do 140 km/h. Dzięki opracowanemu w tym celu systemowi sterowania można było w jednym pociągu połączyć jeden człon napędowy klasyczny (Diesla) i jeden turbinowy. Zestawiono w ten sposób trzy składy, a czwarta głowica turbinowa pozostawała w rezerwie.
W latach 1990-tych składy 601 kilkukrotnie odwiedzały Polskę jako pociągi turystycze, niektóre z nich dojeżdżały po normalnym torze do Kaliningradu.
Modele tych pociągów w H0 oferuje Roco oraz Trix/Märklin. Trochę w bok od głównego tematu będzie informacja o duńskiej wersji tych zespołów, ich późniejszych losach na Lubuskiej Kolei Regionalnej oraz o ich modelach Roco. Na ten temat istnieje na forum oddzielny wątek.