• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Deutsche Bundesbahn 1949-1993 - modele i 1:1

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Wygrzebałem swoje jedyne dwa zdjęcia zespołu 403, już w malowaniu Lufthansa Express. Pierwsze zrobione w 1988 roku z okna jadącego pociągu na filmie diapozytywowym ORWO, zeskanowane i trochę wykadrowane - efekt jaki widać: nie najlepszy. Drugie zdjęcie na dworcu Frankfurt nad Menem Flughafen, już na lepszym materiale, w marcu 1992 roku. Przy okazji warto dodać, że numer serii 403 wykorzystano ponownie: oznaczono w ten sposób zespoły ICE3.

018b.jpg
22-img437.jpg
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
Aktualnie jeden zespól 403 jest w zaawansowanej odbudowie do stanu czynnego. Ma być w oryginalnym malowaniu InterCity....
 

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
152 3 0
Jako, że bardzo mi się podobają wagoniki przemysłowe... to wklejam zdjęcia mojego, wagon szutrówka z Essen z ładunkiem węgla.
Essen - miasto w Zagłębiu Ruhry, dawniej miasto przemysłu ciężkiego i kopalń.
DSC02718.JPG
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
W przypadku tego wagonu jest to oznaczenie wagonu niehandlowego i Essen oznacza tutaj tylko dyrekcję do której wagon jest przydzielony jako wago do własnych celów kolei. Nie oznacza to że nie może byc umieszczony w składzie pociagu towarowego. Wagony te słuzyły do przewozu i układania tłucznia na torze. Niestety firma Roco wykonała imitacje ładunku w kolorze czarnym co niestety będzie wymagało pomalowania ładunku na kolor "tłuczniowy";).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Tak, przerobiłem w ten sposób taki sam model, który oferuję w dziale "Giełda". Ze względu na światłowody biegnące pod dachem od centralnie umieszczonych żarówek, w modelu nie ma za dużo miejsca, więc dekoder (dość nietypowy, starszego typu, bez standardowego złącza) umieściłem nad jednym wózkiem, a przewody przylutowałem do odpowiednich miejsc na oryginalnej płytce. Konieczna też była drobna zmiana okablowania płytki (przelutowanie kilku przewodów), zlikwidowałem też przełącznik do odbioru prądu tylko z kół lub z kół i z sieci trakcyjnej. Specjalnych problemów z przebudową nie miałem, po podłączeniu dekodera model od razu działał prawidłowo. Zdjęcie zamieściłem w swoim ogłoszeniu: http://forum.modelarstwo.info/threads/db-br-111.30425/
 

sluzbowo

Znany użytkownik
Reakcje
137 1 0
Dokładnie w ten sam sposób przebudowałem elektrowóz 144 075-9 (ROCO 4131A). Dodatkowo w miejsce żarówek zamontowałem LEDy. Przyjemna robota, żadnych niespodzianek.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Też myślałem o diodach, ale w 110 żarówka świeci na dwie strony: w przód na biało, w tył na czerwono (światłowody do tyłu mają końcówki pomalowane czerwoną, transparentną farbą). Z diodą jest problem, bo na ogół świeci bardzo kierunkowo w jedną stronę.
 
D

Dampflok

Gość
Spalinowe zespoły trakcyjne Baureihe VT 11.5 zostały wyprodukowane w latach 1957-1958 dla kolei zachodnioniemieckich w liczbie dziewięciu sztuk. Kursowały jako komfortowe pociągi ekspresowe Trans Europ Express do Belgii, Holandii, Włoch oraz Austrii. W Bawarii jednostki kursowały na górskiej linii kolejowej Karwendelbahn. Wagony zostały pomalowane w złoto-bordowe malowanie Trans Europ Express. Jednak po likwidacji tych komfortowych pociągów w 1978 roku, kursowały jako pociągi ekspresowe kolei zachodnioniemieckich do tyrolskich regionów w Austrii. Dodatkowo kursowały w okresie zimowym do górskich ośrodków wypoczynkowych w Bawarii. Kilka zespołów trakcyjnych zachowano jako eksponaty zabytkowe w oryginalnym malowaniu Trans Europ Express.

Fotografie zachodnioniemieckiego Baureihe VT 11.5 w malowaniu Trans Europ Express.
http://retours.eu/nl/14-design-trans-europ-express/image/DB-TEE-Rhein-Palm.jpg
DB-TEE-Rhein-Palm.jpg

http://www.bahnbilder.de/bild/deuts...e-triebzuge/901195/601-019-derkum-170598.html
601-019-derkum-170598--901195.jpg

ttp://www.bahnbilder.de/bild/deutschland~dieseltriebwagen--95-80-~br-601--602-historisch-db-vt-115-tee-triebzuge/468898/601-011--005-geislinger-steige.html
601-011--005-geislinger-468898.jpg

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,6785119
bild20c08gqusirm.jpg

bild22usxl68gbif.jpg

http://www.forum.hunsrueckquerbahn.de/viewtopic.php?f=32&t=19971
04426sregen198607168060iw2.jpg

07426nregen198307132060mq8.jpg

03426sregen198607163060zh8.jpg

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4992194
'
02-1985-0x-xx-gemnden00jnb.jpg

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,1395283
601xxx1981061110amannshausendt.jpg
601xxx1982090310lorchbkbodenta.jpg
6010171981090510lorchbodentald.jpg

6010191987081610slorchdt134876.jpg

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4653523,page=all
0016-k1992.05.28-601011q6z.jpg
0017-1987.08.21-601014ypyj.jpg
6010191987080710loreleydt13415.jpg
 
B

bobby74

Gość
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
bobby, wiem gdzie znaleźć....gorzej ze znalezieniem funduszy, a marzenia nie kosztują. Co więcej uczą cierpliwości, jak samo modelarstwo ;)
Marzenia trzeba spełniać i to jest takie do spełnienia.....trzeba czasu ;)
 
B

bobby74

Gość
Na szczęście to tylko zwykły niewiele znaczący w Europie ;) TEE, masz czas i cena jego raczej będzie spadać. Nie to co Chrobry :eek:
Dlatego tyle radości sprawia mi modelarstwo kolejowe w barwach DB i SBB... Zawsze zdążę, jest wybór, jakość pasuje :)

Jeszcze zdjęcie za wikipedią - egzemplarz VT11.5 z serii 602 - silniki diesla zastąpione zostały turbinami gazowymi - muzeum w Norymberdze - ujęcie a'la StarTrek

DB_Museum_Nuernberg_Trans_Europe_Express.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
No właśnie chciałem zadać to samo pytanie. Taka płytka, jaką pokazał kolega sluzbowo, w moim modelu BR110 na pewno by się nie zmieściła w miejsce żarówek (pomijając kwestię świecenia na dwie strony).
Wracając do VT11.5, później 601 i 602 (wersja turbinowa): w tej ostatnie wersji istniały cztery tzw. głowice napędowe. Genezą ich powstania była chęć utrzymania maksymalnej orędkości 160 km/h w najdłuższej możliwej konfiguracji składającej się z 10 członów (podstawowa miała członów 7, jak model Roco). Przy takiej długosci i masie składu prędkość była ograniczona do 140 km/h. Dzięki opracowanemu w tym celu systemowi sterowania można było w jednym pociągu połączyć jeden człon napędowy klasyczny (Diesla) i jeden turbinowy. Zestawiono w ten sposób trzy składy, a czwarta głowica turbinowa pozostawała w rezerwie.

W latach 1990-tych składy 601 kilkukrotnie odwiedzały Polskę jako pociągi turystycze, niektóre z nich dojeżdżały po normalnym torze do Kaliningradu.

Modele tych pociągów w H0 oferuje Roco oraz Trix/Märklin. Trochę w bok od głównego tematu będzie informacja o duńskiej wersji tych zespołów, ich późniejszych losach na Lubuskiej Kolei Regionalnej oraz o ich modelach Roco. Na ten temat istnieje na forum oddzielny wątek.