• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dekoder NCE

Michal78

Aktywny użytkownik
Reakcje
228 0 0
#1
WItam zakupiłem właśnie Dasha 8-40C w N-ce Atlasa (nowy) z zamontowanym fabrycznie dekoderem NCE i nie bardzo mogę sobie z nim poradzić. Używam gbb kolejka oraz sterowania Lenza. Ustawiłem 28 kroków prędkości i w gbb kolejce wprowadziłem dla każdego z nich oddzielną wartość tak jak to robiłem w innych lokach (zakładka programowanie dekoderów a następnie "profil prędkości"). Pierwsza wartość to 8 ostatnia to 255. Mimo tego lok zachowuje się jakby miał tylko kilka kroków, startuje dość żwawo już przy pierwszym kroku, przy kolejnych nic się nie zmienia, potem gdzieś w okolicy 16 kroku przyśpiesza. Co robię źle ? Gdy wybieram odczyt wartośći z dekodera pojawiają się te same wartości które wprowadzałem dla poszczególnych kroków więc moje zmiany się zapisały. Dodam jeszcze że z ustawianiem cv decydującego o szybkości ruszania i hamowania nie ma problemu. Tak czy inaczej już na pierwszym kroku lok jeździ tak szybko że wykluczałoby to pewne manewry.
 
Ostatnio edytowane:

PiotrK

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
308 0 0
#2
Wiesz jaki dekoder masz zamontowany w lokomotywie? Czy jest to NCE N12A0?
Chcesz sterować według tabeli prędkości z CV67-CV94. Czy masz ustawiony w CV29 bit4 na 1?

Przy okazji dołączam instrukcję do tego dekodera .
 

Załączniki

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.079 140 0
#3
NCE można spokojnie programować, bez żadnych cyrków w postaci tabeli prędkości.
Swoją drogą dekoder powinnien być zresetowany i jej nie używać (tej tabeli)

Sprawdź czy CV 29 masz 6 czy 38 - byle nie 22 lub 54 o ile z pamięci podaję wartości dla tabeli prędkości)
Jak masz CV29 = 6 lub 38 to ustaw sobie CV3 i CV4 najpierw na wartość np. 8 i zobacz jak ci pasuje ze startem.

Sprawdź CV5 i CV6
Przykładowe katolickie CV 5 (prędkość) w moich lokomotywach z NCE mam w granicach 96-122.
Niezależna światła: F0-przód, F1-tył (to akurat jest wspólne ustawienie także dla Digitraxa, ale nie TCS)
CV33=1
CV34=1
CV35=2

Przyśpieszanie/hamowanie ustawiam w zakresie 2-8.
Przy czym "stare" silniki zasuały jak TGV, nowy model z NCE na dokładkę powinien mieć "wyskalowany" silnik - ale dla zasilania 12voltami analog-icznie i DCC podobnie .

Instrukcja do bazowego dekodera Atlasa-NCE - http://download.atlasrr.com/pdf/AN12A0.pdf
 
OP
OP
Michal78

Michal78

Aktywny użytkownik
Reakcje
228 0 0
#4
Już jest lepiej. CV2 było fabrycznie na 100, dlatego startowała jak bolid i chyba przez to dalej wszystko źle działało. Teraz dałem 25 i ładnie powoli się toczy na najniższej prędkości. CV5 i CV6 fabrycznie jest na 0 , z reszta w innych lokach te wartości też tak zostawiałem. CV29 mam 2 (w innych lokach 6). CV 3 i 4 mam ustawione we wszystkich lokach na 15 bo lubię taki powolny rozruch, tutaj też tak dałem. Nie mogę jeszcze dojść z tymi funkcjami świateł (mars light itp.)
 
OP
OP
Michal78

Michal78

Aktywny użytkownik
Reakcje
228 0 0
#6
Tyle było, słowo. Przy pierwszym kroku prędkości ruszała z miejsca jak nowiutenka mazda. Moja E5 Kato z cv5 0 ma przeliczeniową v max 470km/h
 
OP
OP
Michal78

Michal78

Aktywny użytkownik
Reakcje
228 0 0
#7
Jeszcze gdybyście mogli mi ewentualnie podpowiedzieć jakie wartości cv dobrać aby móc włączać funkcje świateł np. beacon powiedzmy przyciskiem 1 ale jednocześnie mając nadal możliwość za pomocą przycisku 0 włączyć normalne światła. Na ten moment zmieniając wartośći w cv 120 i 121 oraz 35 udaje mi się uzyskać ów efekt ale bez możliwości normalnych,ciągłych świateł.
 

PiotrK

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
308 0 0
#8
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Michal78

Michal78

Aktywny użytkownik
Reakcje
228 0 0
#10
Ok czyli rozumiem że jeśli nei chce nic fizycznie przerabiać to musze wybrać czy chcę mieć światło zwykłe czy funkcyjne ?
I jeszcze ostatnie pytanie czy te wielkości cv jakie podałem mogą pozostać, w sensie nie spowoduje to nieprawidłowości/ ryzyka jakiegoś spięcia itp. ?
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.079 140 0
#11
CV 3, 4, 29 z grubsza są OK - jak Ci pasują, ale prędkość max bym ustawił tak jak napisałem.
Aha, ogólnie przyjęta zasada w przypadku lokomotyw amerykańskich jest taka, że adres podstawowy równy jest numerowi lokomotyw "na burcie".
Łatwo zapamiętać i mała szansa, że się zdubluje z innym modelem.
W przypadku gdy zmienisz adres na "wysoki" to CV29 automatycznie podskoczy o 32 punkty ;-).
 
OP
OP
Michal78

Michal78

Aktywny użytkownik
Reakcje
228 0 0
#13
Czy ograniczenie prędkości będzie tez wpływać na ograniczenie mocy ? Mam jeden dość stromy podjazd, Kato nawet go nie zauważa ale Atlasy na nim zwalniają.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
DCC 3
DCC 2
DCC 1
DCC 10
DCC 13

Podobne wątki