• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Dekoder funkcyjny, co to jest?

JayGino

Użytkownik
Reakcje
36 6 0
#1
Witam,
Ostatnio przy przeglądaniu wagonów push-pull Kolei Mazowieckich w skali H0, zauważyłem że do wagonu sterowniczego pasuje dekoder funkcyjny DCC Piko 56126.
Nigdy nie słyszałem o takim dekoderze, a że jestem początkującym modelarzem i już mam cyfrowe sterowanie lokomotyw, zainteresowałem się tym dekoderem. Nigdzie jednak nie mogę znaleźć jak on działa i na polega jego działanie.
Więc takie ogólne pytanie;
Co robi dekoder funkcyjny w takim wagonie? Reguluje oświetlenie wnętrza?
Pozdrawiam
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.388 463 29
#2