gbbsoft napisał(a):
...
-1 -> zwalniamy liniowo tak, aby z VMax do 0 zwolnić w 40 sek
0 -> jazda na luzie ze zwiększonymi oporami ruchu -> zwalniamy liniowo tak, aby z VMax do 0 zwolnić w 120s
1 -> jazda na luzie -> zwalniamy liniowo tak, aby z VMax do 0 zwolnić w 240s
Tak po prawdzie to hamowanie i jazda luzem nie są liniowe, przy hamowaniu pod koniec mocniej hamuje, przy oporach ruchu maleją z prędkością.
Ale może nie komplikujmy. Na razie
gbbsoft napisał(a):
...nie jest dobry, bo przy starcie aMax=0, więc nie da się ruszyć
. Zresztą wzór nie mówi, co ile mam liczyć go... No i może jakieś wyjaśnieni, abym go lepiej zrozumiał...
amax nie jest nigdzie zero, jeszcze raz, konkretny przykład:
+2 -> przyspieszamy do VMax/20
z przyspieszeniem a = amax*(Vmax/20-V)
Vmax/20)
gdzie amax dla kroku +2 odpowiada przyspieszeniu od 0 do Vmax w ciągu 60s.
Liczyć trzeba co chwilę w jakiejś tam pętli, żeby płynnie się przyspieszenie zmieniało (nie rzadziej niż co sekundę).
W chwili ruszenia a=amax, a potem się zmniejsza ze wzrostem V.
gbbsoft napisał(a):
No i przyspieszenie do VMax/20 przy 14 krokach prędkości (i liniowej charakterystyce) jest niewykonalne, bo to będzie pewnie jazda na kroku 1.
Ja to rozpatrywałem jako algorytm dla dekodera, który zazwyczaj ma 128 wewnętrznych stopni prędkości,
co innego manipulator który może mieć 14 jak Locomouse albo 128 jak Fred.
Innymi słowy - te stopnie hamowania/rozpędzania na nastawniku (manipulatorze)
są przekazywane do dekodera, a on już sobie konkretne prędkości liczy dokładnie i płynnie.
Jeśli robisz jakiś emulator i liczysz to na PC a nie w dekoderze, to oczywiście musisz to przekazać w trybie dokładnym np. 128.
gbbsoft napisał(a):
Skąd one się wzięły? Czy są z rzeczywistości?
Ależ skąd
Mi nie chodzi o realistyczny symulator fizyki, tylko o wygodniejsze
i bardziej realistyczne (ale bez przegięć) sterowanie
A przy okazji o realistyczne dźwięki silnika, hamowania - ostatnio znajomy pokazywał sztuczki z manipulacją krzywej prędkości aby pociąg jechał "na wybiegu" bez głośnych wydmuchów, ale to działało tylko przy pełnej prędkości.
gbbsoft napisał(a):
A co w sytuacji, gdy jedziemy szybciej niż wskazana docelowa prędkość do przyspieszenia. Np: jedziemy z prędkością 10 a ustawimy +5 (przyspieszenie do VMax/2, czyli do 7)
To samo co na pozycji "jazda na luzie" - zwalniamy powoli do Vmax/2.
Pozdr,
Mc
PS. TrueThrottle może być ?
Co, język ścierpł?
No to TruTro
PS2 - coś nie działa "quote"