• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

DCC z Chin

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
648 9 1
#4
Kupiłem ich trochę, generalnie IMHO 8 pin są ok, 21/22 to porażka - na pewno nie warto. Dekodery "duże" mają tylko 2 dodatkowe funkcje, więc raczej niewiele da się na nich uzyskać. Jazda na różnych silnikach jest ok, włożyłem ostatnio taki dekoder do najnowszej zabawki PIKO - ST44 - jazda jest bardzo cicha i płynna, nic nie przerywa, oczywiście oświetlenie działa dziwnie: białe kierunkowe są OK, oświetlenie kabiny jest ok, oświetlenie maszynowni tez jest OK, ale czerwone da się juz zapalić tylko z jednej strony, o E1 nie ma mowy. Bardzo źle w tych dekoderach działa przyciemnianie oświetlenia (za pomocą CV tylko - jeden parametr dla wszystkich wyjść) - nie mam oscyloskopu, ale pwm ma jakieś dziwaczne parametry, bo przyciemnione światła mocno migają. Nie próbowałem jeszcze krzywych przyspieszania i hamowania, ale parametry jazdy ustawiane tylko przez CV3 i CV4 są "takie sobie" - niby nie jest źle, ale i nie wygląda to naturalnie, a ustawienie CV4=8 powoduje, że lokomotywa staje po przejechaniu ok. 3 metrów:)
Dekoder dodatkowo ma tryby oświetlenia specyficzne dla USA, tego też nie testowałem.
Reasumując - jest ok, szczególnie do przerabiania starszych lokomotyw bez DCC, dekoder jest mały i daje się łatwo upychać, ma też kabelki do podłączenia kondensatora. Chętnie odpowiem na jakieś specyficzne pytania.
 
Reakcje
37 24 8
#5
W opisach tych dekoderów na forum znalazłem ciekawą informacje. Podobno lepiej jak wartości wpisywane do CV sa parzyste. Nie wiem czy to prawda ale na wszelki wypadek tak wpisuje.
Co do jakości. Jeżeli jesteś w stanie odróżnić dzwięk silnika dwu cylindrowego od trzy cylindrowego w lokomotywie i jeszcze potrafisz powiązać to z ruchem kół to zdecydowanie nie kupuj. Jeżeli natomiast chcesz tanio pojeździć to zupełnie wystarczą.
Ja mam dekodery 8 pin oraz 22 plux i dają radę w 12 lokach głównie nowe piko. Właśnie odebrałem przesyłkę następnych 6 szt i zamontuje do starych piko.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.080 140 0
#6
Z tą parzystością to może być prawda. Jak gdzieś tam wspominałem, "pierwsze wersje" miały ID takie jak dekodery TCS. A tam właśnie parzystość CV sprawdziłem doświadczalnie.
 
Reakcje
37 24 8
#7
Wpisałem kiedyś wartość nieparzystą z dozwolonego zakresu i zawiesił się. Po restarcie i wpisaniu najbliższej wartości parzystej nie było problemu.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.288 61 2
#8
To ciekawe co piszecie o dekoderach Lais. Ja też już mam kilka tych dekoderow. Moje wrażenia są na ogół pozytywne. Dobrze się sprawują w modelach Roco. W nowych Piko moim zdaniem słabo dotyczy to precyzji jazdy przy ruszaniu i zatrzymywaniu i na pierwszych kilku krokach jazdy. Dekoder ze złączem Plux22 idealnie się sprawuje w lokomotywie Roco CC72000 SNCF a taki sam wkladalem do kilku wyrobów Piko i tylko w EU07 348 działa względnie do wytrzymania. O dziwo w EP08 10 tragedia.
Ze złączem MTC21 kupiłem do modelu BB67300 SNCF firmy REE i też tragedia zero precyzji. Dość dobrze działał w DE1 NS Artitec gdzie jest bardzo mały silniczek. Natomiast ostatecznie trafił do M61 MAV firmy NMJ gdzie działa bardzo dobrze.
Gadałem na temat zachowania modeli z tymi dekoderami z kolegą Elvisem i powiedział że to jest problem z ustaleniem zbyt dużej kompensacji obciążenia na pierwszych krokach jazdy. Niestety z pozycji użytkownika raczej nie ma dostępu do tych ustawień a przynajmniej w fabrycznych instrukcjach tego nie ma.
Czy ktoś z Was próbował coś w tej materii zdziałać.
 

wicy

Znany użytkownik
Reakcje
653 1 3
#10
To ciekawe. Ja od jakiegoś miesiąca próbuję kupić Laisdcc na Aliekspress i ciągle produkt jest niedostępny (choć stany magazynowe są wysokie). Pytałem obsługi, odpowiedzieli, że sprzedawca (Laisdcc) nie ma wystawionych przedmiotów. Sprzedawca zapytany o sytuację bąkał coś o ostatniej reklamacji (pewnie się obraził, że zgłosiłem uszkodzony dekoder).
Czy komus udaje się dodać do koszyka te dekodery?
 
Reakcje
37 24 8
#11
Kupiłem bez problemu następne 6 szt i przyszły po 3 tygodniach.
Oczywiście są to złe dekodery i nie należy ich kupować ponieważ nie można się nimi pochwalić. Jak wygląda prawdziwy modelarz montujący dekodery po 44 pln.
Co do ruszania i hamowania to 15 minut prób i udało się dla każdego loka. Oczywiście nie jest to zgodne z charakterystykami rozpędzania według wykresów z książek ale działa pięknie.
Przy okazji ustawijąc opóżnienie i przyspieszenia na imprezy pamiętajcie że tym lokiem będzie jechał ktoś obcy i jeden raz w związku z tym ustawienie drogi hamowania na 5m żeby było realnie nie ma najmniejszego sensu i na pewno zostaniecie za to strasznie sponiewierani.
Lok na imprezie musi stanąć na ok 30 cm. Inaczej nie da się nim jechać, bedzie powodował przejeżdżanie sygnałów i co mniejszych stacji. Uruchamianie silnika przez pięć minut i rozpędzanie przez następne pięć powoduje wypadanie z rozkladu. Lok musi ruszyć od razu i rozpędzić się do pełnej prędkości na odcinku 2 m. Do następnej stacji może być 5 m a program ustawiający rozkład zakłada średnią bliską Vmaxa. Ograniczenia prędkości ustawia maszynista kółkiem.
W domu wszystko wolno. Na imprezie loka ustawiamy optymalnie dla zepewnienia płynności jazdy.
 

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
648 9 1
#12
Kupiłem bez problemu następne 6 szt i przyszły po 3 tygodniach.

Co do ruszania i hamowania to 15 minut prób i udało się dla każdego loka. Oczywiście nie jest to zgodne z charakterystykami rozpędzania według wykresów z książek ale działa pięknie.
Ja też mam podobne doświadczenia, też ostatnio kupiłem ich kilka, a jeden z kupionych wcześniej zareklamowałem, bo dział dziwnie (wyglądało to na jakieś wewnętrzne zwarcie wyjść (stałe napięcie na "żółtym", przeprogramowałem w zamian linię aux, po jakimś czasie padło też w zasadzie sterowanie silnika - robi zwarcie w jedną stronę). Z reklamacją nie miałem najmniejszych problemów, po prostu do kolejnego zamówienia sprzedawca dołożył dodatkowy dekoder.

To na co zwracałeś już uwagę - opóźnienie hamowania jest "bardzo czułe" - wpisanie proponowanej przez Multimouse wartości 8 powoduje właśnie hamowanie na kilku metrach. Niestety nie robiłem moich badań wartości CV zbyt pedantycznie, więc zmieniałem różne wartości, "aż mi się spodobało", ale E185 i gagarin Piko ruszają bardzo precyzyjnie i jadą równo na minimalnej prędkości.
 
Reakcje
37 24 8
#13
przeprogramowałem w zamian linię aux
A co to znaczy. Pytam ponieważ dekodery mają różne dodatkowe funkcje o których producent nie informuje.
Najbardziej interesują mnie zależności logiczne bardzo kiepsko albo wcale nie udokumentowane a istniejace nawet w tańszych dekoderach.
Typu jeżeli włączyłeś F3 jazda manewrowa to włącz też wyjście Aux3
 

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
648 9 1
#14
A co to znaczy. Pytam ponieważ dekodery mają różne dodatkowe funkcje o których producent nie informuje.
Najbardziej interesują mnie zależności logiczne bardzo kiepsko albo wcale nie udokumentowane a istniejace nawet w tańszych dekoderach.
Typu jeżeli włączyłeś F3 jazda manewrowa to włącz też wyjście Aux3
Niestety na tyle na ile zrozumiałem lakoniczną instrukcję Lais + własne eksperymenty, takich zależności tutaj nie uda się ustawić - czyli operujemy wyłącznie w ramach jednej linii którą możemy przypisać do dowolnego klawisza funkcyjnego, dodatkowo opisując warunki (zawsze, jazda do przodu, jazda do tyłu) i sposób włączenia (stały, przyciemniony, migający - typu płomień, cały zestaw funkcji oświetlenia "amerykańskiego", które mnie nie interesowało. Ja jedynie przeprogramowałem uszkodzoną linię "rear lights" na jedną z linii Aux przypisując jej te same parametry (czyli aktywna dla jazdy wstecz, światło stałe, klawisz F0). Trochę zresztą mało jest tych linii Aux, żeby zrobić pełne oświetlenie. Zrobiłem półśrodek włączając poszczególne lampy przez diody, czyli jedna lampa zasilana jest z dwóch linii, co daje możliwość zapalenia świateł manewrowych i "niechcący" postojowych, które w zasadzie nie występują oficjalnie, czyli po dwa białe z obu stron lokomotywy.

Mi najbardziej brakuje możliwości przypisania do dodatkowych klawiszy funkcyjnych "modyfikatorów" linii - np. przyciemnienia - klawisz można przypisać tylko do fizycznej linii.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
DCC 10
DCC 10
DCC 9
DCC 176
DCC 9

Podobne wątki