• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

DCC w Krakowie

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
Tak właśnie było w Alsfeld w 2006 roku :D
6 centralek DCS100 +te bramki +odcinki pomiędzy sekcjami wykrywające tabor.
Gdzieś, ktoś, chyba gbbsoft podawał stosowny sznurek ;)

Jeżeli ciekma pytał o możliwie tani zakup, wystarczyłby EmpireBuilder, dla lepszego samopoczucia może kupić Super Chiefa :D
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
Centralka ma służyć
a) do fremojazd w Krakowie, tam raczej więcej niż 20 lokomotyw nie pojedzie :)
b) do sterowania polskiego fragmentu loconetu na wyjazdach zagranicznych.

ale ciągle nie wiem co z programowaniem fredów przed imprezą - jak się im przypisuje adres?
Samą centralką tego się nie zrobi, trzeba mieć jakieś guziczki i wyświetlacz?
Dobrze też było by mieć możliwość ustawiania CV itp w lokomotywach.
Więc goła centralka nie wchodzi w grę, tylko jakiś set.
http://www.gadgettom.com/Merchant2/merc ... ory_Code=D
?
 

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
Cały czas pisanina idzie o zestaw Empire... i Super Chief. każdy zawiera centralkę, manipulator DT400, panel z gniazdami i testowy dekoder.

ciekma napisał(a):
...do fremojazd w Krakowie... 20 lokomotyw...
W tym przypadku wystarczy tańszy Empire...

ciekma napisał(a):
... do sterowania polskiego fragmentu loconetu ...
Nie potrzebujesz brać w tym celu centralki, organizatorzy FREMO -spotkania martwią się o zabezpieczenie cyfrowego zaplecza :D

ciekma napisał(a):
...z programowaniem fredów przed imprezą ... ustawiania CV...
Do tego potrzebujesz manipulatora "z guzikami" :razz: np. DT400 z zakupionego zestawu.
Ma też wyświetlacz ;)
Obsługa FREDa http://norma.martel.pl/viewtopic.php?t=633
 

viva

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
WM-MODEL napisał(a):
ciekma napisał/a:
... do sterowania polskiego fragmentu loconetu ...

Nie potrzebujesz brać w tym celu centralki, organizatorzy FREMO -spotkania martwią się o zabezpieczenie cyfrowego zaplecza :D
A centralkę Digtraxa można przestawić przy pomocy jednej zwory w tryb pracy boostera. Więc w Krakowie macie centralkę do 20 lokomotyw a poza Krakowem macie wydajny booster na Fremo imprezach lub nawet w połączeniu z PMM :D
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
WM-MODEL napisał(a):
Nie potrzebujesz brać w tym celu centralki, organizatorzy FREMO -spotkania martwią się o zabezpieczenie cyfrowego zaplecza
Jednak lepiej mieć ze sobą, niż nie mieć.
Rozumiem że taka centralka jakby co to będzie współpracować z innymi poprzez te gatewaye?
Czy też potrzebna jednak centralka DCS100 z zestawu Chief?

Pozostała jeszcze sprawa Fredów i SPAXów.
1. jak to kupić? Z tego co się dowiedziałem, nie musi być faktura.
2. Ile boosterów trzeba na powiedzmy w porywach 7 stacji, z tego 3 na linii dwutorowej?
(czyli jakieś max 9 pociągów w ruchu, może 12 licząc manewry).
 

viva

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
ciekma napisał(a):
Ile boosterów trzeba na powiedzmy w porywach 7 stacji, z tego 3 na linii dwutorowej?
Fremo wymaga aby każda stacja miała swój booster.

ciekma napisał(a):
Rozumiem że taka centralka jakby co to będzie współpracować z innymi poprzez te gatewaye?
Tak będzie ale z ograniczeniem do 20 lokomotyw będących "pod jej władaniem".

Czy też potrzebna jednak centralka DCS100 z zestawu Chief?
Warto dołożyć różnicę aby zainwestować w DCS100 lub nawet DCS200.
 

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
Eeee... może nie tak do końca "ustawia adres jumperkami" :LOL:
We FREDzie nie ma "jumperków", są guziki <STOP> i 3 lub 4 funkcyjne, zależnie od wersji :razz:

Aby żądana lokomotywa była "wolna" w sieci loconet, trzeba przerwać jej aktywację manipulatorem Intelliboxa, tzn. najpierw nacisnąć przycisk wyboru lokomotywy [lok#], potem przerwać jej aktywację [przycisk C], a na końcu nacisnąć znów [lok#]. Aktywację lokomotywy dla FREDa dokonuje się jednoczesnym naciśnięciem <stop> i któregoś z funkcyjnych przycisków <F0>, <F1> lub <F2>. O zakończonym sukcesem przejęciu lokomotywy przez FREDa informuje zmiana czerwonego koloru LED na zielony.
:D :D :D
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
Ale trzeba wziąść pod uwagę, że
1. ty masz N, a ciekma - HO
2. w twoich lokach pewnie nie było dźwięku
3. pewnie w wagonach nie było oświetlenia
a to wszystko pobiera prąd...
 

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
Przecież o tym piszę :D

Użycie FCalib niezbędne jest w ogóle do uruchomienia FREDa, czyli do jego skalibrowania, bez tego to tylko kupka części przylutowanych do płytki. Oczywiście w szczególności można również zmienić adres przypisanej lokomotywy.
ZTCW sa już mądrzejsze programy do kalibrowania FREDów ;)

Natomiast zwykły userek, mając już skalibrowanego FREDa, aby zmienić przypisaną do niego lokomotywę używa wyłącznie jakiejś centralki oraz opisanej wyżej kombinacji klawiszy, bo tak działa zainstalowane podczas kalibracji oprogramowanie.

:LOL: :LOL: :LOL:
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
DCC 10
DCC 10
DCC 18
DCC 9
DCC 9

Podobne wątki