• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

DCC w Krakowie

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
Wydajność jest całkowicie wystarczająca, a jak komuś mało, może zastosować więcej SPAXów, 20 € za szt. wcale nie jest jakimś dużym wydatkiem ;)

Amerykańskie lokomotywy nie są jakieś specjalnie prądożerne.
 

viva

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Amerykańskie lokomotywy nie są jakieś specjalnie prądożerne
A jednak. Przykład: AC6000 BlueLine z dźwiękiem na max ~1,5 A. W Stanach lokomotywy w singlu występują bardzo rzadko, więc wystarczy dodać drugi taki podobny model i już mamy 3 A. Zwiększając ilość spaxów nie zwiększymy jednostkowego zapotrzebowania na danej sekcji na prąd.

Spax nie jest zły ale w/g mnie jest za mało wydajny. Gdyby miał ~ 5 A to bym się zastanowił nad jego zakupem. Obecnie oczekuję na finalny produkt Martineza, ponieważ będzie on na tyle uniwersalny (działa z Fremo i Roco) i wydajny (5 A), że zaspokoi moje potrzeby.
 

viva

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
TKK napisał(a):
raczej z tym "europejskie" loki nie maja problemow
Europejskie modele lokomotyw posiadają kompromisy np osie bez napędu (toczne) gdy oryginał ma napęd na wszystkie, założone gumki przyczepnościowe na kołach. W modelach zza wielkiej wody jest to nie do pomyślenia. W większości europejskich modeli osie są umieszczone w wózkach "na osi" a modele amerykańskie mają metalowe łożyska ślizgowe na czopach osi. Masa modelu jest także większa. W testach Ludmiła Roco i Brawy (modele posiadające obręcze przyczepnościowe) mają mniejszy uciąg niż np SD90 Kato lub AC6000.
Na dawnym forum Martel'a był temat odnośnie siły pociągowej lokomotywy i tutaj potwierdzają się wnioski kiedyś tam przedstawione.
 

TKK

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
viva napisał(a):
Europejskie modele lokomotyw posiadają kompromisy np osie bez napędu (toczne) gdy oryginał ma napęd na wszystkie, ...
bo to trzeba kupowac modele ktore tak nie maja (np. Trix - moj ulubiony :D )

viva napisał(a):
W testach Ludmiła Roco i Brawy (modele posiadające obręcze przyczepnościowe) mają mniejszy uciąg niż np SD90 Kato lub AC6000.
a czy ten uciag odpowiada rzeczywistemu uciagowi lokomotywy ??? Czy moze jest wiekszy niz oryginalu (analogicznie jak np. predkosc w niektorych lokach) ??? (to tylko takie pytanie, zebys tego przypadkiem zle nie odebral)

a i zeby nie bylo ze nie lubie ameryki czy cos - sam mam dwa amerykanskie loki i fure wagonow - co prawda to roco i trix, ale amerykanskie ;-)
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
Przepraszam, ale trochę odbiegacie od tematu.
A temat był: jaką centralkę i boostery kupić aby robić fremojazdy w Krakowie oraz móc się podłączyć do fremojazd na wyjazdach.
Aukcje na ebayu raczej odpadają, chodzi o faktury, odpadają też rozwiązania na etapie prototypów, tylko sprawdzone i istniejące.
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
No i to jest chyba największy problem... Świat Loconet nie jest światem sklepowym (dzisiaj w Polsce)... Nie pójdziesz do sklepu i nie kupisz centralki (Booster - tak)... Jest kilka osób, które ci sprowadzą np z USA, ale... bez faktury. Musisz iść do sklepu u naszych sąsiadów, ale musisz sią zarejestrować (co kosztuje), aby dostać fakturę z 0%VAT.

Ciekaw jestem, który sklep jako pierwszy wprowadzi do swojej oferty Digitrax albo Uhlenbrock po rozsądnych cenach?

PS. Podobnie było 6-7 lat temu z Lenz'em. Pierwszy był TH...
PS2. Martinezo nie wystawia faktur...
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
gbbsoft napisał(a):
Ciekaw jestem, który sklep jako pierwszy wprowadzi do swojej oferty Digitrax albo Uhlenbrock po rozsądnych cenach?
Centralka Uhlenbrock INTELLIBOX 65050 jest w Conradzie, 486,00 EUR
więc przez conrad.pl można ja kupić (podając w zamówieniu Artikel-Nr.: 241249 - 62 z niemieckiej strony).
Dalej nie wiem co z boosterami i fredami.
 

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
viva napisał(a):
Zamiast Freda możesz zakupić gotowy (fabryczny) manipulator zgodny z LocoNet
W Europie jedynym fabrycznym manipulatorem zgodnym z LocoNet jest... FRED ;-) produkowany przez Uhlenbrock'a. Koszt cca 70 euro. Zresztą długi i niewygodny w obsłudze, sprawdziłem :razz:
Poza nim zostają jeszcze "myszy" Digitrax.

Ale jak chcesz jechać na na FREMO -spotkanie z własną lokomotywą -musisz mieć do niej FREDa, tego FREMOwskiego.

Boostery: w H0 -SPAXa i Lenzów używa całe FREMO i oba się sprawdzają.
I tak dwa SPAXy wychodzą znacznie taniej niż 1 Lenz. Oczywiście zasilając lokomotywy na europejskich szlakach, o czym tu głównie mowa.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
DCC 10
DCC 10
DCC 18
DCC 9
DCC 9

Podobne wątki