• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dawniej i dziś

axer1970

Znany użytkownik
Reakcje
142 1 0
Dawniej i dziś.
Pokażę wam dwa zdjęcia z "dawniej". Niestety - nie mam foto-porówniania tych miejsc z tym co jest dziś. Fotografie te - to reprodukcje z książki o sygnalizacji na kolei z 1954 bodajże roku. Pytanie: wiecie może gdzie (na jakich stacjach) zrobiono te zdjęcia?
motyw z ksiazki lata 50.jpg
Motyw 2 z ksiazki lata 50.jpg
 

axer1970

Znany użytkownik
Reakcje
142 1 0
Czyżby taki głupi "axer1970" zagiął pytaniem tak znamienitych historyków kolei?:)
Mało punktów rozpoznawalnych - z tym się zgodzę. Nic nie ma zbyt charakterystycznego co do danego miejsca, chociaż być może motywy te mogą się Wam kojarzyć z jakimś właśnie miejscem, może nawet wam znanym?

Pozdrawiam.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
Nic nie zagiął. Sam żeś się zagiął.
Tak jak moi poprzednicy napisali, za mało jest charakterystycznych miejsc. A Ty akurat z tych zdjęć wybrałeś te, na których w zasadzie bardzo mało widać. Owszem, mieszkaniec okolic, na których wykonano te zdjęcia rozpozna ale nie wymagaj tego od wszystkich i jeszcze zupełnie niepotrzebna ironia z Twojej strony. Powinno Ci wystarczyć stwierdzenie "nie wiemy" i bez zbędnych aluzji.
Do tego jeszcze dochodzi fatalna jakość tych zdjęć.

Tej akurat instrukcji nie mam. Mam dla kolei dojazdowych z roku 1959. Widzę, że umieszczono te same lub podobne zdjęcia. Dla dojazdowej z tych, które udało mi się zlokalizować większość zdjęć wykonano na obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego: Stalowa, Targówek, Targowa, Piaseczno, Iwiczna, Wawer ... i na tych też widać b. mało szczegółów.
 

axer1970

Znany użytkownik
Reakcje
142 1 0
No dobrze, nie wiemy, to nie wiemy. Bez aluzji i ironii. Nic nie wymagam - myślałem, że po prostu ktoś z was może wie.
Jakość zdjęć jest taka jaka jest - lepszej nie udało mi się z tych ilustracji wyciągnąć. Odnośnie tej instrukcji z 1959 roku, o której wspominasz - opisz tak ogólnie jak wygląda okładka z tej instrukcji. Brązowa z czarnymi napisami?
Tą co ja mam - dostałem już zniszczoną, niemal w strzępach...
Pozdrawiam.
 

dyżurny ruchu

Znany użytkownik
Reakcje
154 3 0
Taki mały przygnębiający zbiór...

Majdan Królewski 1992
1 Majdan Królewski 1992.jpg


Majdan Królewski 2005
2 Majdan Królewski 2005.jpg


Rumun Zbąszynek 1987
3 ST43-205 1987 Zbąszynek.jpg


Zbąszynek 2000
4 ST43-205 Zbąszynek 2000.jpg

Janowiec Wlkp 1988
5 Janowiec 1988.jpg

Janowiec 2004
6 Janowiec 2004.jpg


Jastrząbka SU45 z os. Szczytno-Ostrołęka 9 06 2001
7 Jastrząbka - Pociąg osobowy relacji Szczytno - Ostrołęka 9 06 2001 SU45-066.jpg

Jastrząbka 2005
8 Jastrząbka 2005.jpg


Kępno 1991
9 Kępno_1 1991.jpg


Kępno 2005
9_1 Kępno_2 2005....jpg
Międzyrzecz 1990
Lokomotywownia w Międzyrzeczu (24.05.1990)_1.jpg


Międyrzecz 2009
Lokomotywownia w Międzyrzeczu (6.11.2009)_2.jpg

Krzeszyce 1987
Krzeszyce+krzyżowanie+parowozów+10+maj+1987.jpg

Krzeszyce 2008
Krzeszyce 23 08 2008.JPG

Pruszcz Bagienica 1995
Wjazd do Pruszcza z Tucholi (14.04.1995.jpg


Pruszcz Bagienica 2009
Wjazd do pruszcza rok 2009.JPG
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Brama bocznicy Huty Jedność w Siemianowicach Śląskich w 2000, 2008 i 2017 roku Zobacz załącznik 450166
Zobacz załącznik 450167
Zobacz załącznik 450168
Fajne są te ujęcia z dawniej i dziś. Widać jak wszystko się zmienia z czasem.
[DOUBLEPOST=1485413230][/DOUBLEPOST]
Taka ciekawa focia z wiaduktu w Wieszczyczynie ;)
Zobacz załącznik 448492
Przedni pomysł z tym połączeniem "czasów". Fajnie jednak mieć fotki z różnych okresów tak samo wykadrowane :)
 
Ostatnio edytowane:

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
8.735 17 0
Odcinek szlaku między Łodzią Fabryczną a Łodzią Niciarnianą (vidok w stronę Niciarnianej). W pierwszej chwili osobom nie znającym specyfiki tego miejsca wydawać się może, że: "znowu coś zburzyli". Tym razem, nie! Tylko torowisko zostało przeniesione pod ziemię. Powstał w ten sposób tunel do, przeniesionej również pod ziemię, stacji Łódź Fabryczna. Na drugim zdjęciu, w oddali widać zarys jego wlotu. Wedle projektów tunel ma przeciąć Łódź, łącząc w ten sposób stacje Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska.

marzec 2010

1.JPG


luty 2017r

2.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki