• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

dawniej i dziś

Poręby Furmańskie na szlaku Sobów/Sandomierz-Grębów; odkąd kupiłem ten numer KMiD w 2002 (Koleje Małe i Duże) szukałem tego miejsca w regionie; wpisany jak widać jest tylko szlak. Sugerowałem się relacją; która okazała się odwrotna niż w podpisie do zdjęcia. Mam nadzieję, że Pan Dariusz nie pogniewa się za publikację zdjęcia. Na pierwszym zdjęciu wszystko jest jasne; drugie wykonałem 18 lat później; gagarin jedzie po linii 74 z eszelonem do Lublina. Po prawej stronie widać resztki podstaw słupów teletechniki...
1988.jpg
2006.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Czy to na pewno jest to samo miejsce? Na starym zdjęciu nie widać przejazdu, czy go wtedy nie było? I dlaczego "Karpaty" jadą lewym torem? Może zdjęcie zostało odwrócone w druku? Czy na zdjęciu z czasopiśmie da się odczytać numer lokomotywy? Bo na skanie raczej nie.
 
P

Paweł Piotr

Gość
Raczej torem przeciwnym do zasadniczego lub torem niewlasciwym.
Nieprawda. Pojęcie toru - prawy, lewy jest równie poprawne i występuje w przepisach. Przykład:
Ir-1(R-1), paragraf 22, ust. 1:
Na szlaku dwutorowym pociągi powinny kursować po torze prawym, patrząc w kierunku jazdy pociągu (kierunek zasadniczy).
Tu należy dodać, że pojęcia prawy - lewy w kierunku jazdy pociągu determinują pojęcie kierunku zasadniczego lub przeciwnego do zasadniczego (dawniej właściwego i niewłaściwego).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Raczej torem przeciwnym do zasadniczego lub torem niewlasciwym.
Jak by nie patrzeć, jest to lewy tor patrząc w kierunku jazdy. Wtedy (maj 1988) powiedzielibyśmy "tor niewłaściwy".
pojęcia prawy - lewy w kierunku jazdy pociągu determinują pojęcie kierunku zasadniczego lub przeciwnego do zasadniczego
No właśnie, to pojęcia prawy - lewy determinują pojęcie kierunku zasadniczego lub przeciwnego, a nie odwrotnie.
 
Tam tego problemu nie ma bo to są dwie linie jednotorowe (74 Sobów-St. Wola Rozwadów i 78 Sandomierz-Grębów) które łączą się w Grębowie w szlak dwutorowy. Blokada przekaźnikowa "trzy okienkowa" z blokiem pozwolenia. A co do zdjęć, Karpaty złapane z przejazdu widocznego na drugim zdjęciu w tle. Prowadzi on leśną drogą do stacji Olendry. Numer Gagarina nieczytelny.
 

Kris

Znany użytkownik
Poręby Furmańskie na szlaku Sobów/Sandomierz-Grębów; odkąd kupiłem ten numer KMiD w 2002 (Koleje Małe i Duże) szukałem tego miejsca w regionie; wpisany jak widać jest tylko szlak. Sugerowałem się relacją; która okazała się odwrotna niż w podpisie do zdjęcia. Mam nadzieję, że Pan Dariusz nie pogniewa się za publikację zdjęcia. Na pierwszym zdjęciu wszystko jest jasne; drugie wykonałem 18 lat później; gagarin jedzie po linii 74 z eszelonem do Lublina. Po prawej stronie widać resztki podstaw słupów teletechniki...
Zobacz załącznik 434943 Zobacz załącznik 434944
Zaciekawił mnie ten skład "Karpat". Czy ma ktoś zdjęcia tego pociągu (z różnych epok) ?
Poproszę tu, bądź na pw.
Thank you from the mountain ;) ;) ;)
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Czy to na pewno jest to samo miejsce? Na starym zdjęciu nie widać przejazdu, czy go wtedy nie było? I dlaczego "Karpaty" jadą lewym torem? Może zdjęcie zostało odwrócone w druku? Czy na zdjęciu z czasopiśmie da się odczytać numer lokomotywy? Bo na skanie raczej nie.
Z całą pewnością nie odwrocono zdjęcia w druku bo Gagarin miałby na nim nnieprawidłowo rozmieszczone drzwi .
 

RS11

Znany użytkownik
Księżycu, toż to lepsze od zdjęcia, pomijamy pytania co to za wagon w składzie na zdjęciu. I ta petucha jadąca w stronę Kraśnika...ależ to musiało fajnie wyglądąć.

Życzę powrotu do zdrowia!
 
A w następnych latach było tak:
1964
1964.jpg

1968:
1968.jpg

Później z tego były dwa pociągi - "Karpaty" do Rumunii i "Solina" do Zagórza przez terytorium Ukrainy.
[DOUBLEPOST=1479932194,1479931763][/DOUBLEPOST]
1970
1970.jpg


1972
1972.jpg


1973:
1973.jpg


1979:
1979.JPG


1980:
1980.JPG


1981:
1981.jpg

I tak już było do wiosny 1988, gdy wraz z nowym rozkładem jazdy pociąg "Karpaty" puszczono niedawno zelektryfikowaną linia przez Muszynę. Oczywiście za Pt47 były zastępstwa - ST44, Ty51, Ty2 i nie wiem co jeszcze.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Później z tego były dwa pociągi - "Karpaty" do Rumunii i "Solina" do Zagórza przez terytorium Ukrainy.
Z tym, że "Karpaty" od razu po oddzieleniu od części do Zagórza ("Solina") zostały skierowane na nową trasę przez Skarżysko Kamienną i Sandomierz. W pewnym okresie pociąg omijał Skarżysko łącznicą.
 

Podobne wątki