• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Dźwigi

#42
Suwnica gigant już na miejscu!


120-metrowa suwnica bramowa stoi przy nabrzeżu Ostrowa Brdowskiego w Szczecinie. Choć montaż jeszcze trwa, to olbrzymi żuraw jest już widoczny z niemal każdego miejsca w Szczecinie. To najwyższa suwnica w Europie.

Operacja montażu suwnicy to skomplikowany proces. Pierwsze części konstrukcji łączone były jeszcze na placu składowym. Najbardziej widowiskowy etap montażu koncentrował się na wciągnięciu najwyższej części dźwigu na górę (z prędkością 7 m na godzinę) i ustawienia pod nim czterech nóg suwnicy. W sumie prace te trwały ponad tydzień – ze względu na silny wiatr i kwestie bezpieczeństwa musiały być kilka razy przekładane.

Teraz konstrukcja jest już gotowa. Suwnica bramowa stoi w części lądowej pirsu do montażu i załadunku konstrukcji stalowych, na torowisku o długości ok. 300 m. Obecnie między nogami suwnicy a jej najwyższą częścią – dźwigarem - montowane są kratownice łączące. Ostatnim etapem będzie posadowienie nóg suwnicy na dwóch czołownicach - specjalnych wózkach, po których ogromna suwnica będzie mógł jeździć po torach, wjeżdżać na wodną część podtorza i wprowadzać na barki gotowe elementy wyprodukowanych fundamentów.

Po wszystkich testach i odbiorach technicznych suwnica ma być gotowa do pracy w marcu 2016 roku.

120-metrowa suwnica bramowa będzie najwyższym punktem Szczecina. To wyżej o ok. 30 m od charakterystycznych, żółtych suwnic Famak w Stoczni Szczecińskiej, wieży Katedry św. Jakuba i dwa razy więcej niż wysokość masztów największego żaglowca szkolnego - Siedowa.

Suwnica wykorzystywana będzie w końcowych etapach produkcji fundamentów morskich elektrowni wiatrowych na Ostrowie Brdowskim. Suwnica będzie niezbędna do stawiania do pionu gotowych elementów i wprowadzania ich na barki, którymi fundamenty (na stojąco) będą transportowane do klienta.

Suwnica w liczbach:
- w 8 częściach przypłynęła do Szczecina
- 80-340 t waga poszczególnych elementów suwnicy
- ok. 1800 t całkowity ciężar (uwzględnia on dwie czołownice, po 250 t każda)
- 120 m wysokość suwnicy
- 100 m wysokość podnoszenia
- 48 m rozpiętość pomiędzy nogami suwnicy
- do 1400 t zdolność udźwigu
 

Railways

Znany użytkownik
#48
Aleeee foty Gabaryty super!!!!
[DOUBLEPOST=1463853814,1463852875][/DOUBLEPOST]W mieście w którym mieszkam budują chałupy dla angielskich nierobów czyli socjale i taki dźwig:

IMG_20160423_122440.jpg


IMG_20160423_184403.jpg

A tu w ruchu:

IMG_20160513_131301.jpg
 
#51
Szczecin - Bilfinger Mars Offshore, drugi załadunek na ponton (4 z 78) TP - platform pośrednich dla farmy wiatrowej Race Bank na Morzu Północnym.


Najwyższa suwnica w Europie: Van Haagen Kraan - udźwig 1,400 ton, 120 m↑ Bilfinger Mars Offshore Szczecin
Ładunek: Podstawy pośrednie - 1376 ton (4x 344 t), 22m↑, ∅=6,5m Dong Energy Race Bank
Holowniki morskie: Multratug 29 (Pojemność brutto: 453 ton, uciąg na palu: 82 t), Euros (Pojemność brutto: 280 ton, uciąg na palu: 32 t)
Ponton: Bremen Hochtief (Nośnosć: 10,000 ton, 90 x 32 x 6,68 m)
 
Ostatnio edytowane:
#57
Żurawie: 2x Liebherr LTM 1500-8.1 Q= 500 Ton
Transport kolejowy (przekroczona skrajnia): Norca 32 (84-51 PL - ATN 9956 250-3 Uaai) Atenon
Ładunek: Transformator wysokich napięć - Z03AAT01 (151 Ton)
Trasa: ABB Łódź - Port Szczecin - fabryka śilników okrętowych "Caterpillar Motoren" Rostock/Niemcy
Statek: M/V Saturn (DWT: 772 Ton, GT: 627 Ton) Nørresundby Shipping A/S
 

Railways

Znany użytkownik
#60
To ja dzis ma takie ( budowa osiedli socjalnych dla nierobów, również naszych;)):
IMG_20161130_135001.jpg

I co mam napisać, zdjecia własne hehehe:p jak to piszecie. Dajcie już spokój z tą dziecinadą:LOL:

IMG_20161130_135157.jpg

A tu z boku:

IMG_20161130_135258.jpg