• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele żurawi kolejowych

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
Kibri nigdy nie zrobiło tego modelu z oznaczeniami PKP. Wszystkie modele z napisami PKP jakie gdziekolwiek można zobaczyć to konwersje wykonywane przez modelarzy.

Druga zaś sprawa, to kwestia poprawności takiego znakowania. Tutaj na forum jest wątek w którym próbowaliśmy dociec jakie dokładnie oznaczenia powinna mieć podbijarka w takim dokładnie wyglądzie jak model. Niestety jednak nie doszliśmy do tego, gdyż dostępne są fotki jedynie podobnych bardzo podbijarek, jednak nie identycznych jak model.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Kibri to chyba w ogóle nie robiło modelu tej podbijarki, tylko innego typu, ale głowy nie dam. Jeśli chodzi o zdjęcia, to wszystkie mi znane (poza tym jednym z książki M. Pisarskiego, jakie wkleiłem na stronie 5 tego wątku) przedstawiają maszyny w późniejszym okresie eksploatacji, po zmianach, dokonanych w trakcie napraw. Dlatego te podbijarki ze zdjęć nie są identyczne, jak model Liliputa. Moim zdaniem model odpowiada wczesnej, oryginalnej wersji przed przebudową i właśnie taka wersja jest widoczna na zdjęciu, o którym wyżej. Niestety, nie znam innych zdjęć tej wersji, zwłaszcza potrzebne byłyby fotki, na których widać oznakowanie stosowane w tamtych latach.
 

Hardtech

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
92 0 0
Orientuje się ktoś czy jest gdzieś prócz ebay-a możliwość zakupu tego modelu:
Kibri 16070
Dynamiczny stabilizator toru DGS62N
9a6e7d69bc1f4d6e.jpg
[DOUBLEPOST=1412576282,1412575910][/DOUBLEPOST]Ok już mam... nieaktualne ;)
 

adas

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
Skoro o żurawiach mowa ... to załączam zdjęcia żurawia kolejowego: "KAFAR AMERICAN". Żuraw przypłynął do Gdyni w ramach UNRRA w latach 40. Jest to jedyny żuraw tego typu w Polsce. Co więcej żuraw mógł też pracować jako kafar. Obecnie stoi i niszczeje, choć jest maleńka szansa że uda się go umieścić w jednym z muzeów w Polsce.

Ciekawostką jest iż żuraw nie posiadał podpór. Przypinany był hakami to szyn kolejowych. Podczas pracy żuraw bez najmniejszych problemów zachowywał stateczność.
 

Załączniki

adas

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
Jeszcze kilka zdjęć. Na jednym widoczne haki do zabezpieczenia żurawia.
 

Załączniki

adas

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
jeszcze kilka fotek, przepraszam jeśli coś zdublowałem.

Co na pewno psuje urok maszyny to nie oryginalny silnik ze Stalińca :(
Oryginał nie zachował się - a szkoda.

Na pocieszenie zostaje fotel, a właściwie siodełko operatora obite skórą amerykańskiego bizona :)

Mam nadzieje że w dobrym wątku umieściłem zdjęcia. Jeśli nie to proszę Admina o wydzielenie tematu w stosownym miejscu w którym każdy będzie mógł się podzielić zdjęciami i opisami technicznymi maszyn kolejowych :)
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

adas

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
Żuraw zachował się w PNUIK Kraków Sp. z o.o. w której to firmie pracuję. Kilka innych maszyn też jest w tej firmie. Firma zajmuje się budową a także utrzymaniem dróg kolejowych, budową mostów. Przyznam że uchowały się perełki :)
Kafar American był sterowany mechanicznie - linami, miał także elementy pneumatyczne ze skórzanymi membranami.
Kafar ma godło z orłem w koronie! Co ciekawe, operatorzy nie zmienili tego nawet za czasów kiedy byliśmy pod okupacją radziecką.

A różnica między "Dźwig" a "Żuraw" polega tłumacząc bezpośrednio iż dźwig to np. winda w bloku - porusza się tylko w jednym kierunku - czyli góra dół, żuraw dodatkowo ma możliwość obrotu. (przynajmniej tak się kiedyś uczyłem ;) )
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Kafar ma godło z orłem w koronie! Co ciekawe, operatorzy nie zmienili tego nawet za czasów kiedy byliśmy pod okupacją radziecką.
Jeżeli maszyna zaczęła pracę na PKP po II wojnie, to skąd się na niej wziął orzeł w koronie? Przecież już wtedy "byliśmy pod okupacją radziecką".
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.953 6 0
-przyciete (widac to wyraznie) godło parowozowe z " korona" i zamontowane na tym dzwigu/zurawiu wg mnie to ozdoba,- zapewne zawieszone przez kogos na przekor komus lub czegos podczas eksploatacji tej maszyny-autor tej ozdoby pozostanie anonimowy...apropo orla z korona na PKP za peerelu to byl przypadek Ty51-111 z takim wlasnie godlem podczas eksploatacji, -ten dzwig to niesamowite znalezisko !
-Jacek Radziewicz -Winnicki w swojej publikacji "Kolejowe rarytasy"" sfotografował najprawdopodobnie ten zuraw jeszcze przed emerytura podczas wystawy kolejowej infrastruktury w StargardziE Szczecinskim w latach 70 -tych , w ogole to ciekawa plejada roznych żurawi kolejowych znalazla sie po wojnie na PKP, TomasZ Roszak w swojej publikacji o amerykanach na PKP podaje ,ze po IIWŚ na PKP trafilo (zostalo zakupionych) dziewiec sztuk dzwigow /zurawi kolejowych prod.USA i innych ,- bezposredni zakup nowego sprzetu jak i odkupienie z demobilu amerykanskiego jak i odkupienie w ramach UNRRA,nowym zakupionym byl tylko jeden Orton o najwiekszym udzwigu na PKP( niestety zlomowany) , brytyjski "BIG BABE" z unrry( los jego jest jak na razie nieznany) , z demobilu USATC po przez UNRRA Brownchoist (jest zachowany w Karsznicach)- wiec ten American to wspanialy unikat!!-rarytas
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 4
Tabor 7
Tabor 2
A
Tabor 38
A
Tabor 85

Podobne wątki