Re:
LUKASZdiy napisał(a):
czy aby nie jet tak ze najdłuższe sklady składaja sie z kilku weglarek oczywiscie mogę sie mylić
Oczywiście że się mylisz, długość składu zależy od ilości zamówień na towary i próżne wagony oraz od ilości stacji, w przypadku kilku stacji wiadomo że pociągi towarowe będą krótkie,
w przypadku bardziej rozbudowanej sieci pociągi robią się wykładniczo dłuższe, trzeba to wcześniej przewidzieć i wpisać w rozkład więcej tych pociągów.
Tu przykład pociągu zdawczego z Kviteckova do Polips który prowadziłem na imprezie w Komorni Lhotka:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/DSCF0836-25wagonow.jpg
25 wagonów, ledwie się mieścił, ale sprawdziłem wcześniej czy się zmieści, bo każda stacja uczestnicząca w takim spotkaniu posiada wydrukowany Stacyjny Arkusz Danych gdzie sa podane długości użyteczne torów oraz długości peronów:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/T ... FREMO/SAD/
Parę przykładów du torów zasadniczych i peronów naszych stacji z ostatniej imprezy:
Padowo, stacja na linii 2-torowej,
du=420cm, dp=170cm
Świerków Miasto, stacja na linii 1-torowej:
du=325cm, dp=233cm
Bartoszów, mała stacyjka na linii 1-torowej:
du=250cm, dp=210cm
Jak widać, Bartoszów był wąskim gardłem dla pociągów towarowych, a w Padowie nie mieściły się przy peronie pociągi pospieszne (w zasadzie to przystanek, ale tu pełnił rolę stacji granicznej).
Zazwyczaj staram się grupować stacje tak, aby te krótsze były na jednym odgałęzieniu, a dłuższe na drugim, ale da się tak pod warunkiem że krótsze są wyjątkiem, a nie normą.
A osobom które nie mają miejsca na budowę stacji a chcą mieć coś więcej niż szlak, proponuje fabryczną bocznicę szlakową.