Długość użyteczna torów stacyjnych na makiecie modułowej w skali 1:87 (H0) - czyli jak długi skład powinna przyjąć stacja
Dumam czasami nad układem torowym stacji którą chciałabym w przyszłości zbudować. Nie będę Was tu jednak zanudzał moimi planami które mogą nie wypalić... Problemem jest określenie dostatecznie długich torów stacyjnych, a dokładnie długości użytecznej torów. Oczywiste jest też to, że należy wzorować się na prawdziwych stacjach, jak i to, że trzeba przyjąć jakieś jej skrócenie.
Chciałbym by wypowiedzieli się w tym temacie budowniczowie makiet modułowych jak i ci którym temat jest bliski. Pomogło by to przy budowie stacji/szuflady/mijanki jak i przy zestawianiu składów na makietach.
Bo np. na makiecie modułowej stacja (na linii jednotorowej lokalnej) z trzema torami głównymi która ma długość użyteczną torów 2000 mm ograniczy sąsiednie stacje które maja długość użyteczną torów 2500 mm.
Widziałem, że dla skali 1:160 (N) jest zalecenie, że stacja powinna przyjąć skład o długości 1200 mm - przeliczając na 1:87 daje to 2200 mm.
Dziennik Ustaw z 1998 r. Nr 151 poz. 987 - w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.
długości użytecznej toru - rozumie się przez to długość części toru przeznaczoną na postój pociągu lub wagonów, to jest długość mierzoną pomiędzy punktem ustawienia semafora, tarczy zaporowej lub manewrowej a ukresem, końcem odcinka izolowanego, punktem zwalniającym przebieg pociągu, miejscem usytuowania wykolejnicy lub miejscem przejazdu lub przejścia kolejowego, jeśli są one czynne w czasie postoju pociągu lub wagonów; jeżeli przy torze nie znajduje się semafor, tarcza zaporowa lub manewrowa, to długość użyteczną toru określa odległość między ukresami,
Dumam czasami nad układem torowym stacji którą chciałabym w przyszłości zbudować. Nie będę Was tu jednak zanudzał moimi planami które mogą nie wypalić... Problemem jest określenie dostatecznie długich torów stacyjnych, a dokładnie długości użytecznej torów. Oczywiste jest też to, że należy wzorować się na prawdziwych stacjach, jak i to, że trzeba przyjąć jakieś jej skrócenie.
Chciałbym by wypowiedzieli się w tym temacie budowniczowie makiet modułowych jak i ci którym temat jest bliski. Pomogło by to przy budowie stacji/szuflady/mijanki jak i przy zestawianiu składów na makietach.
Bo np. na makiecie modułowej stacja (na linii jednotorowej lokalnej) z trzema torami głównymi która ma długość użyteczną torów 2000 mm ograniczy sąsiednie stacje które maja długość użyteczną torów 2500 mm.
Widziałem, że dla skali 1:160 (N) jest zalecenie, że stacja powinna przyjąć skład o długości 1200 mm - przeliczając na 1:87 daje to 2200 mm.
Dziennik Ustaw z 1998 r. Nr 151 poz. 987 - w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.
długości użytecznej toru - rozumie się przez to długość części toru przeznaczoną na postój pociągu lub wagonów, to jest długość mierzoną pomiędzy punktem ustawienia semafora, tarczy zaporowej lub manewrowej a ukresem, końcem odcinka izolowanego, punktem zwalniającym przebieg pociągu, miejscem usytuowania wykolejnicy lub miejscem przejazdu lub przejścia kolejowego, jeśli są one czynne w czasie postoju pociągu lub wagonów; jeżeli przy torze nie znajduje się semafor, tarcza zaporowa lub manewrowa, to długość użyteczną toru określa odległość między ukresami,