• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dłubanie, by jak najmniej popsuć :)

OP
OP
P

przemek_lipski

Aktywny użytkownik
Reakcje
759 10 0
#21
I zmiana koła dachu. Zdaję sobie sprawę, że tak najłatwiej, ale koło na dachu w oryginale jest położone odwrotnie i nie ma możliwości założenia kołpaka. A listwy na błotniku i drzwiach? A napis 105B na budzie?
Czyli jeszcze nie koniec. ;)
No niestety z kołem jest problem, bo tylko wersja z kołpakiem jest, ale w przyszłości mam chęć zająć się tematem druku 3D, to może coś sam stworzę. A nad listwami popracuję jak będę bardziej pewny swojej ręki :)
 

Adamzalesie

Znany użytkownik
Reakcje
283 45 10
#22
No niestety z kołem jest problem, bo tylko wersja z kołpakiem jest, ale w przyszłości mam chęć zająć się tematem druku 3D, to może coś sam stworzę. A nad listwami popracuję jak będę bardziej pewny swojej ręki :)
Normalnie koło w Syrenie Bosto montowało się na dachu na specjalnym uchwycie, odwrotnie niż na samochodzie tzn. część zewnętrzna szła na dach. Tak pamiętam z zakładu w którym mieliśmy taką na stanie przez pewien czas.
 
OP
OP
P

przemek_lipski

Aktywny użytkownik
Reakcje
759 10 0
#23
Normalnie koło w Syrenie Bosto montowało się na dachu na specjalnym uchwycie, odwrotnie niż na samochodzie tzn. część zewnętrzna szła na dach. Tak pamiętam z zakładu w którym mieliśmy taką na stanie przez pewien czas.
Zgadza się to wyglądało tak (trzeba będzie pomyśleć w przyszłości nad zmianą):

IMAG1895.jpg


Uzmysłowiłem sobie też przy okazji, że chyba kołpaki za duże namalowałem.
 
Ostatnio edytowane:

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
974 82 11
#26
I zmiana koła dachu. Zdaję sobie sprawę, że tak najłatwiej, ale koło na dachu w oryginale jest położone odwrotnie i nie ma możliwości założenia kołpaka. A listwy na błotniku i drzwiach?
Nie wszystkie Bosto miały te listwy na błotniku i drzwiach, moja nie miała nawet otworów do ich mocowania. A co do kołpaka to istniała co najmniej jedna 105B która miała kołpak na kole;), moja miała pokrowiec z podgumowanego brezentu.
738px-FSM_Syrena_Bosto_-sł.jpg
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
445 18 0
#29
Nie wszystkie Bosto miały...
Krzyśku, miały. Akurat tym wyróżniały się od ubogich R20. Likwidowano je podczas napraw, remontów bo często blachy sprzedawano bez otworów. Sam takie montowałem.
To coś na zdjęciu przez Ciebie przywołanym nie zasługuje na żółte tablice. Listwy, "usta" lub kierunkowskazy, podwójne szyby budy, znaczek na masce, drzwi od limuzyny (a nie Bosto), napis Syrena, listwy progowe, listwa na masce, złe reflektory oraz nakładki na nadkola to coś co wyklucza pojazd z bycia "zabytkiem", ale jednak ktoś taki staus temu przyznał. Trudno. A auto znam i miejsce jego remontu też.
Moja też ma pokrowiec na koło zapasowe, ale nie jest to fabryczne wyposażenie.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
974 82 11
#30
a Bosto i R20 były produkowane tylko w FSM
Bosto była faktycznie produkowana tylko w FSM ale R20 początkowo była produkowana jednak w FSO(ok 500 szt). Natomiast co do tego czy FSM,
czy FSO tak naprawdę było pomysłodawcą Bosto nie mam pewności ze względu na to, że FSO już w roku 1967 zbudowało prototypy Syreny 104P
w wersjach nadwoziowych pick-up i furgon z przerobioną ramą i tylnym zawieszeniem na dwóch resorach piórowych jak w 105B
To coś na zdjęciu przez Ciebie przywołanym
Masz rację, zdjęcie przywołałem, co zresztą zaznaczyłem, jako żarcik. Kierunkowskazy w 105B miałem takie same jak te na zdjęciu i z tego co wiem
były one montowane w fabryce kiedy zawiodła dostawa takich jak te z tyłu. Tylne szyby budy są złudzeniem, co widać przy dokładnym
przyjrzeniu się(brak uszczelek i drugiej szyby po przeciwnej stronie), reszta to już faktycznie"radosna twórczość". To co napisałem o listwach to tylko mój wniosek wysnuty z obserwacji, sporo z widzianych przeze mnie Bosto ich nie miało. A..i zgodnie z instrukcją przednie reflektory powinny mieć
"wihajster"do ich przestawiania, ale też nie wiem czy wszystkie 105B je miały zamontowane fabrycznie, moja ich nie miała.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
P

przemek_lipski

Aktywny użytkownik
Reakcje
759 10 0
#32
A kojarzycie gdzie R20 ma koło zapasowe? Za Chiny nie mogę sobie przypomnieć, czy się mieściło za fotelem kierowcy, czy pod skrzynią z tyłu. Tak mi się coś przypominają gumy z haczykami za fotelem, ale pewności nie mam.
 
OP
OP
P

przemek_lipski

Aktywny użytkownik
Reakcje
759 10 0
#40
Przez budowę w skali 1:1 mało czasu mam na skalę H0, ale zacząłem nadrabiać zaległości. Na razie wywrotka Jelcz 640, jeszcze troche do roboty w nim jest, ale z grubsza już nabiera wyglądu:

03 - Jelcz.jpg


Równolegle składam dwa Stary 660 z koparką KS 251. Tu niestety w koparce problem był z wydrukiem gum w oknach co niestety widać i ten element jednak do wymiany będzie (dlatego na razie wstrzymuję się z dalszymi pracami). Drugiego Stara robię w kolorze niebieskim, to akurat jakaś wersja prototypowa jest, więc wyjdzie jak wyjdzie :)

Star 660 KS251.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
W robocie 24
W robocie 5

Podobne wątki