• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Czy to mógł być wagon, wąskotorowy, tramwajowy?

SINYOU

Aktywny użytkownik
Reakcje
42 2 1
#1
Witam, przechodząc przez działki, na terenie Koszalina, zaciekawiła mnie ta altanka, składzik? Jest osadzona na stalowej ramie, żadnych oznaczeń ani tabliczek nie widziałem, od frontu jest jakieś wycięcie w ramie, nie wiem do czego było. Altanka wygląda jak by była z czegoś zaadaaptowana .Okna są jak by zabite boazerią, szerokośc na oko jest mniejsza niż szerokośc np szoferki stara 25. Zastanawiam się czy to nie jakieś szczątki wagonu gospodarczego, krótkiej węglarki , a moze to kiosk z PRLu? Nie przypomina, to też żadnej zabudowy cieżarowki np typu star 20 czy 25. Może ktoś z kolegów forumowiczów, będzie mógł coś podpowiedzieć. Pozdrawiam ;)
 

Załączniki

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.306 23 0
#2
Przeglądając dostępną literaturę, na temat tramwajów w Koszalinie, a konkretnie pozycję "Strassenbahnen in Pommern" wydawnictwa Bufe, można odnaleźć informację o eksploatowanych tam niegdyś wagonach silnikowych, zbudowanych przez fabrykę Lindner w 1914 roku. Prezentowane poniżej skany pochodzą z tej pozycji wydawniczej.

SiP-119b.jpg


SiP-119a.jpg


Porównując to ze zdjęciami altanki, można dostrzec podobieństwa. Po obcięciu pomostów, zgadza się zarówno układ okien, jak i niesymetryczne umieszczenie drzwi wewnętrznych do kabiny pasażerskiej.
Pewnie sporo by wyjaśniło, gdyby udało się wejść do środka tej altanki. Ciekawe, czy na drugiej ścianie czołowej też znajdują się (niesymetryczne) drzwi?
 
OP
OP
SINYOU

SINYOU

Aktywny użytkownik
Reakcje
42 2 1
#3
Dziękuję za odpowiedz, zastanawia mnie tylko znaczne odsunięcie ram okien od dolnej częsci w kierunku środka, po co konstruktor miałby takie cos robić? Czy chodziło o to że ramy okien były proste, a zaaokrąglone dopiero blachy od strony zewnętrznej? Które zostały w altance wywalone? No i gdzie miejsce w takim razie dla suwanych drzwi wejściowych?Może są jakieś foty z remontu takiego lindnera, gdzie widać ramę nadwozia goła? Druga sprawa to dlaczego miałby tu stać, wagony w czasie likwidacji tramwajów były stosunkowo młode, no i nastapiło to przed 2 wojna światową. W Krakowie jest Lindner mniejszy, są zdjęcia od środka okien. https://shift.org.pl/tramwaje/zv151/ Na koniec dodam, że od razu pomyslałem o wagonie Lindner, ale obawiałem sie, że forumowicze uznają to za zbyt nieprawdopodobne i nie potraktują tematu na serio.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
SINYOU

SINYOU

Aktywny użytkownik
Reakcje
42 2 1
#4
Przepraszam za post pod postem, ale zrobiłem kolejne foty altanki, może one pomogą ustalić jej pochodzenie. Napewno nie jest to wagon tramwaju, miały inny układ okien. Wygląda to na wagon lindnera z kolei plażowej. Co interesujące wagon nr 24 kursował do 3 marca, a dzień później wkroczyły do miasta wojska radzieckie. Jego los pozostał nieznany.
 

Załączniki

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
202 4 0
#5
W którymś z artykułów J. Halora w ŚK znajdowała się informacja, że dwuosiowe tramwaje z likwidowanej miejskiej sieci w Koszalinie trafiły do niemieckiej części Górnego Śląska i jeszcze trochę tam pojeździły. Poniżej koszaliński Linder i jego starszy brat.
512604.jpg
pobrane.jpg
 

Podobne wątki