• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Czy takie coś jeździło na PKP

OP
OP
Przemek Kamiński
Reakcje
419 3 0
#3
To akurat znałem. Chodziło mi o istotne różnice w wyglądzie. Ale już sam doszedłem, m.in. średnica kół jest inna i inny tender. A zdjęć nigdzie nie znalazłem.
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
202 4 0
#4
H. Schnabel, Lokomotiv-Archiv Bayern: :)
DSCN1438.JPG
DSCN1439.JPG
To była zupełnie inna maszyna. Bawarskie oznaczenia parowozów były dość niekonsekwentne, przynajmniej z modelarsko - historycznego punktu widzenia. Żeby daleko nie szukać: pod oznaczeniem EI kryją się trzy konstrukcje (jedna z nich znana w Polsce jako Tr101) nie mające ze sobą nic wspólnego poza układem osi 1'D, w tym jedna amerykańska. Pewien szacowny polski dystrybutor wykorzystał zamieszanie i wypuścił na rynek przemalowankę bawarskiej G3/4H jako polską Ti101, choć faktycznie pod tym oznaczeniem jeździła bawarska G3/4N, znów zupełnie niepodobna do tamtej.
 

Filip7370

Aktywny użytkownik
Reakcje
15 3 0
#6
Wiem że nie wnosi to wiele do tematu, ale szkoda że ta 56 915 i jej podobne nie jeździły po PKP bo ma bardzo ładną linię i zapewne pięknie by się prezentowała z bandażami.
 

MD Lu

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#11
Nie wiem dlaczego nie udaje mi się wysyłać postów w dziale Tabor, więc spróbuję tutaj. W sumie tu też pasuje. A admina proszę wkleić ten post, także do wątku: "czy takie coś jeździło na PKP".

To moja odpowiedź, którą chciałem tam zamieścić:

Owszem, był na PKP po wojnie takowy parowóz. Co prawda jeden, ale zawsze. Wyprodukowany w fabryce Heilbronn w 1912 z numerem fabrycznym 601. Na kolejach wirtemberskich oznaczony jako T3 889. Po przejęciu przez DRG, oznaczony jako 89 403 a następnie jako 89 410. W 1936 zakupiony na kolej Polkowice- Rudna. Po wojnie na PKP, jako TKh100-55. Skreślony 12.04.55. Tak więc można śmiało polonizować ten model. Pozdrawiam.

Załączam zdjęcie fabryczne innego parowozu tej serii
Württembergische T3  Esslingen 2587 1898  89 328.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#15
Po przejęciu przez DRG, oznaczony jako 89 403 a następnie jako 89 410.
Tu małe sprostowanie:

- parowóz nr 889 został wyprodukowany w roku 1913,
- nie był oznaczony 89 403. Tym numerem oznaczono wirtemberski parowóz nr 893, z którego kocioł Heilbronn nr 571 z 1912 roku, zamontowano na parowozie 89 410 podczas służby na DR, jeszcze przed sprzedażą na kolej Polkowice - Rudna.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#16
Seria 89 to są wszystkie tendrzaki o trzech osiach jakie powstały na terenie Niemiec. Na PKP to są serie TKh1 i dalej, również część TKh100. Czy ta T3/89.3 była na PKP trzeba poszukać. Po II wojnie mogła się pojawić w przemyśle.
 

MD Lu

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#17
Dzięki Jarząbku za sprostowanie. W moim prywatnym wykazie miałem tylko numer 89 410, a w uwagach 89 403, który to numer gdzieś mi się kiedyś napatoczył, ale nie drążyłem tego dalej. Umieściłem ten numer dla porządku i trochę na wszelki wypadek. Teraz przynajmniej wszystko już jest jasne. Dzięki i pozdrawiam.
 
OP
OP
Przemek Kamiński
Reakcje
419 3 0
#18
Czy ta T3/89.3 była na PKP trzeba poszukać.
Tyle to ja wiem. Właśnie wcześniej szukałem, ale nie posiadam takich informacji jak inni koledzy na forum. Stąd moje pytanie. A może Ty masz jakąś lepszą metodę szukania.
Tu małe sprostowanie:

- parowóz nr 889 został wyprodukowany w roku 1913,
- nie był oznaczony 89 403. Tym numerem oznaczono wirtemberski parowóz nr 893, z którego kocioł Heilbronn nr 571 z 1912 roku, zamontowano na parowozie 89 410 podczas służby na DR, jeszcze przed sprzedażą na kolej Polkowice - Rudna.
Czyli z polskiego na nasze:) Pomimo zmiany kotła parowóz o numerze 89 410 to był wirtemberski T3 i został sprzedany na kolej Polkowice- Rudna gdzie po wojnie trafił na PKP jako TKh100-55?
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#19
Dokładnie tak jak piszesz. :) To może jeszcze raz od początku....
Parowóz wirtemberskiej serii T3 - Nr 889, został wyprodukowany w roku 1913 w firmie Heilbronn z numerem fabrycznym 601. Na DR otrzymał nr 89 410. W trakcie służby na DR został zamieniony kocioł. Zamontowano kocioł firmy Heilbronn nr 571 z roku 1912, który był wcześniej na parowozie 89 403. I z tym właśnie kotłem parowóz znalazł się na PKP jako TKh100-55, w DOKP Wrocław.
I jeszcze jedno - MD Lu zamieścił zdjęcie par. nr T3-975 wyprodukowanego przez firmę Esslingen, takiego jakiego dotyczyło pytanie, czyli T3 958 a na PKP był parowóz firmy Heilbronn.
Na fabrycznym zdjęciu par. 975 brak jest zaworów bezpieczeństwa Ramsbottoma i sprężarki powietrznej - nasz parowóz miał.
 

Podobne wątki