• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Czy takie coś jeździło na PKP

OP
OP
Przemek Kamiński

Przemek Kamiński

Znany użytkownik
Donator forum
#3
To akurat znałem. Chodziło mi o istotne różnice w wyglądzie. Ale już sam doszedłem, m.in. średnica kół jest inna i inny tender. A zdjęć nigdzie nie znalazłem.
 

Terebesz

Znany użytkownik
#4
H. Schnabel, Lokomotiv-Archiv Bayern: :)
DSCN1438.JPG
DSCN1439.JPG
To była zupełnie inna maszyna. Bawarskie oznaczenia parowozów były dość niekonsekwentne, przynajmniej z modelarsko - historycznego punktu widzenia. Żeby daleko nie szukać: pod oznaczeniem EI kryją się trzy konstrukcje (jedna z nich znana w Polsce jako Tr101) nie mające ze sobą nic wspólnego poza układem osi 1'D, w tym jedna amerykańska. Pewien szacowny polski dystrybutor wykorzystał zamieszanie i wypuścił na rynek przemalowankę bawarskiej G3/4H jako polską Ti101, choć faktycznie pod tym oznaczeniem jeździła bawarska G3/4N, znów zupełnie niepodobna do tamtej.
 

Filip7370

Aktywny użytkownik
#6
Wiem że nie wnosi to wiele do tematu, ale szkoda że ta 56 915 i jej podobne nie jeździły po PKP bo ma bardzo ładną linię i zapewne pięknie by się prezentowała z bandażami.
 

MD Lu

Aktywny użytkownik
#11
Nie wiem dlaczego nie udaje mi się wysyłać postów w dziale Tabor, więc spróbuję tutaj. W sumie tu też pasuje. A admina proszę wkleić ten post, także do wątku: "czy takie coś jeździło na PKP".

To moja odpowiedź, którą chciałem tam zamieścić:

Owszem, był na PKP po wojnie takowy parowóz. Co prawda jeden, ale zawsze. Wyprodukowany w fabryce Heilbronn w 1912 z numerem fabrycznym 601. Na kolejach wirtemberskich oznaczony jako T3 889. Po przejęciu przez DRG, oznaczony jako 89 403 a następnie jako 89 410. W 1936 zakupiony na kolej Polkowice- Rudna. Po wojnie na PKP, jako TKh100-55. Skreślony 12.04.55. Tak więc można śmiało polonizować ten model. Pozdrawiam.

Załączam zdjęcie fabryczne innego parowozu tej serii
Württembergische T3  Esslingen 2587 1898  89 328.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
#15
Po przejęciu przez DRG, oznaczony jako 89 403 a następnie jako 89 410.
Tu małe sprostowanie:

- parowóz nr 889 został wyprodukowany w roku 1913,
- nie był oznaczony 89 403. Tym numerem oznaczono wirtemberski parowóz nr 893, z którego kocioł Heilbronn nr 571 z 1912 roku, zamontowano na parowozie 89 410 podczas służby na DR, jeszcze przed sprzedażą na kolej Polkowice - Rudna.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#16
Seria 89 to są wszystkie tendrzaki o trzech osiach jakie powstały na terenie Niemiec. Na PKP to są serie TKh1 i dalej, również część TKh100. Czy ta T3/89.3 była na PKP trzeba poszukać. Po II wojnie mogła się pojawić w przemyśle.
 

MD Lu

Aktywny użytkownik
#17
Dzięki Jarząbku za sprostowanie. W moim prywatnym wykazie miałem tylko numer 89 410, a w uwagach 89 403, który to numer gdzieś mi się kiedyś napatoczył, ale nie drążyłem tego dalej. Umieściłem ten numer dla porządku i trochę na wszelki wypadek. Teraz przynajmniej wszystko już jest jasne. Dzięki i pozdrawiam.
 
OP
OP
Przemek Kamiński

Przemek Kamiński

Znany użytkownik
Donator forum
#18
Czy ta T3/89.3 była na PKP trzeba poszukać.
Tyle to ja wiem. Właśnie wcześniej szukałem, ale nie posiadam takich informacji jak inni koledzy na forum. Stąd moje pytanie. A może Ty masz jakąś lepszą metodę szukania.
Tu małe sprostowanie:

- parowóz nr 889 został wyprodukowany w roku 1913,
- nie był oznaczony 89 403. Tym numerem oznaczono wirtemberski parowóz nr 893, z którego kocioł Heilbronn nr 571 z 1912 roku, zamontowano na parowozie 89 410 podczas służby na DR, jeszcze przed sprzedażą na kolej Polkowice - Rudna.
Czyli z polskiego na nasze:) Pomimo zmiany kotła parowóz o numerze 89 410 to był wirtemberski T3 i został sprzedany na kolej Polkowice- Rudna gdzie po wojnie trafił na PKP jako TKh100-55?
 

Jarząbek

Znany użytkownik
#19
Dokładnie tak jak piszesz. :) To może jeszcze raz od początku....
Parowóz wirtemberskiej serii T3 - Nr 889, został wyprodukowany w roku 1913 w firmie Heilbronn z numerem fabrycznym 601. Na DR otrzymał nr 89 410. W trakcie służby na DR został zamieniony kocioł. Zamontowano kocioł firmy Heilbronn nr 571 z roku 1912, który był wcześniej na parowozie 89 403. I z tym właśnie kotłem parowóz znalazł się na PKP jako TKh100-55, w DOKP Wrocław.
I jeszcze jedno - MD Lu zamieścił zdjęcie par. nr T3-975 wyprodukowanego przez firmę Esslingen, takiego jakiego dotyczyło pytanie, czyli T3 958 a na PKP był parowóz firmy Heilbronn.
Na fabrycznym zdjęciu par. 975 brak jest zaworów bezpieczeństwa Ramsbottoma i sprężarki powietrznej - nasz parowóz miał.
 

Podobne wątki