• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Czesi nas nie chcą

Słowian

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
No, przepraszam, ale jeździłem w Czechach wiele razy pociągami w różnych regionach tego kraju (Augiasz wie o co chodzi ;) ) i nigdy nie spotkałem blokujących się drzwi wejściowych do wagonu oraz blokujących się drzwi do przedziału (viz. nasze zmodernizowane EN57 z oszklonymi drzwiami) , wiejską płytą pilśniową zamiast szyby w oknie (również nasze EN57). Dużo dworców kolejowych w Czechach bije na łeb nawet dobrze przezentującą się Częstochowę Osobową (proponuję odwiedzić dworzec w Ostrawie-Svinovie, Pilźnie, Děčínie, Bohumínie!, Ołomuńcu, Hodonínie czy chociażby w Czeskim Cieszynie i wielu innych miastach i miasteczkach - robią wrażenie czystością i nowoczesnością). Jeśli chodzi o tabor, to może nie są potęgą, ale wolę jeździć przyzwoitą, zadbaną 460tką niż skrzypiącym kiblem. Poza tym mają różnorodny tabor, zarówno elektryczny jak i spalinowy. A u nas z EZT poza EN57 nie uraczysz nic. Bo co to jest kilka sztuk ED72, EN71 itd. itp., które policzę na palcach jednej ręki? To jest jedna i ta sama konstrukcja od kilkudziesięciu lat, łącznie z EN57. Mógłbym pisać jeszcze długo o wyższości kolei czeskich nad naszymi. Oczywiście zapraszam do dyskusji ;)

A zdjęcie w artykule jest nieprawdziwe. Chodzi oczywiście o kible.
 
OP
OP
A

augiasz

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
A jeśli ktoś chce oceniać czeski tabor po tym co ostatnio sprzedali polskim prywaciarzom to uprzejmie informuję, że nasi południowi sąsiedzi zaczęli traktować nasz kraj jak złomowisko - za naszą zgodą oczywiście i ku radości Czechów. I bardzo dobrze. Złom do złomu.
Oczywiście zgadzam się z przedpiscą w całej rozciągłości. W kategorii taboru Polska jest daleko w tyle, podobnie jeśli chodzi o infrastrukturę (przypominam że wychodziliśmy z tego samego ruskiego grajdoła)...
 

Elvis

Znany użytkownik
Reakcje
1.685 62 3
#7
Na jesień byłem kilka razy w Bohuminie w sklepie modelarskim, który znajduje się na stacji. Stał tam dość długo brązowy EN. chyba właśnie w związku z całą aferą.
 

Słowian

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
Elvis napisał(a):
Na jesień byłem kilka razy w Bohuminie w sklepie modelarskim, który znajduje się na stacji. Stał tam dość długo brązowy EN. chyba właśnie w związku z całą aferą.
Raczej nie. Do Ostrawy kible miały jeździć z nowym RJ. Jak jesienią, to mógł to być jeden z dwóch oczekujących na odjazd z Bohumína do Katowic. Stał na torze oporowym przy pierwszym peronie?

A jakie wrażenia były po odwiedzinach dworca w Bohumínie? :)
 

Słowian

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#10
Zobaczymy, co będzie z tym. Ciekawe jak długo pojeżdżą te pociągi i czy będą miały wzięcie.

Jako ciekawostkę dodam, że pociągi jeżdżące do Ostružné będą odwiedzać stacyjkę Ramzová, która jest najwyżej położoną stacją w CZ, do której docierają pociągi pospieszne :)

Dla zainteresowanych - stacja Ostružná wygląda tak:

:arrow: Widok z lotu ptaka
:arrow: Foteczka mojego autorstwa

Ciekawie będzie wyglądać oblatywanie składu na tej stacyjce :)
 

Podobne wątki