• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Części dodatkowe ROCO BR212 nr. 52521

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.095 1 0
#1
Po uzupełnieniu części dodatkowych do modelu ROCO BR212 zostało mi ich kilka. Instrukcja umieszczania ich w modelu nie przewiduje. Niektóre części są na zastępstwo i to rozumiem. Mam pytanie w związku z tym. Czy części dodatkowe mogą nie pasować do naszego modelu?

części roco.jpg
 

piterson

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
61 0 0
#2
Pewnie w seryjnej produkcji na jednym szablonie idzie kilka - taniej wychodzi produkować coś w większej serii wkładane do różnych lokomotyw, niż mniejsze ilości tylko do konkretnego modelu ,w EU45 i EU43 mi zostały jakieś, które nigdzie nie pasowały:)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#3
Zdecydowanie tak. Roco ma standardowe zestawy części dodatkowych, tu są trzy przykłady: te dwa, w których są zaznaczone na czerwono części oraz trzeci oznaczony numerem 20. Są to elementy uniwersalne, pasujące do wielu modeli, ale nie w każdym wszystkie występują. W lewym czerwonym "kółku" są dwa sprzęgi ogrzewania parowego (w kształcie litery L) i sprzęg sterowania wielokrotnego, przeznaczenia tego elementu z prawej nie udało mi się odgadnąć (sam mam parę takich elementów). W tym prawym kółku są dwa sprzęgi ogrzewania elektrycznego.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#5
Udało mi się "znaleźć" brakujący element, o którym pisałem, że nie wiem do czego służy. Wszystko wskazuje na to, że jest to gniazdo złącza sterowania, stosowane przy trakcji wielokrotnej czy jeździe w systemie "push-pull", z wagonem sterowniczym na drugim końcu składu. W każdym razie wiem, gdzie to się znajduje w prawdziwych lokomotywach: pod prawym zderzakiem (patrząc od czołu). Na zdjęciu niżej wskazałem te elementy na czole lokomotywy serii 110 DB. Nie ma tam oczywiście sprzęgu ogrzewania parowego, ale myślę, że większość z Was wie, gdzie to jest zamontowane w oryginale. Dodatkowego wyjaśnienia wymaga sprzęg zasilania (ogrzewania elektrycznego): w starszych lokomotywach zwykle po lewej stronie (patrząc od czoła) jest gniazdo, a po prawej - przewód z wtyczką. Jednak w części lokomotyw, zwłaszcza nowszych, nie montuje się przewodu, a jedynie gniazda po obu stronach. Do połączenia wykorzystuje się przewód z wagonu, lub, jak przypuszcza kolega Jacek765, stosuje się kabel przenośny. Mam nadzieję, że te informacje będą przydatne, a może ktoś z Was może je potwierdzić lub uzupełnić?

części%20roco.jpg
IMG_0415b.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#6
Jeszcze dwie uwagi do powyższego opisu:
1. Ten opis dotyczy lokomotyw DB (zarówno "starego" DB, jak i DB AG). Na innych kolejach wygląd sprzęgów sterowania może być inny. Poza tym w nowych lokomotywach DB stosuje się inny system sterowania i połączenia wyglądają też inaczej. Również sprzęgi zasilania elektrycznego mogą wyglądać trochę inaczej w taborze innych kolei, ale muszą być ze sobą kompatybilne. Rynek niemiecki jest największym rynkiem modeli kolejowych, dlatego Roco ma te elementy wzorowane na oryginałach DB, ale dodaje je do wszystkich modeli lokomotyw.
2. Nie wszystkie elementy da się zamontować w modelu, nawet, jeżeli występują w prawdziwych lokomotywach. Dotyczy to przede wszystkim elementów wiszących poniżej zderzaków, tam, gdzie ma być działający sprzęg modelarski.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 3
Tabor 2
D
Tabor 8
Tabor 21
Tabor 2

Podobne wątki