• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Części do wagonu

Reakcje
25 0 0
#1
Witajcie
Proszę o pomoc ,zakupiłem dwa wagony Fleishmann 852710 są tam dodatkowe części i za skarby nie mogę zlokalizować gdzie powinny się znajdować ,może ktoś z forumowiczów posiada taki wagon i pomoże
pozdrawiam
 

Grg

Użytkownik
Reakcje
85 0 0
#3
Witaj,

Nie posiadam tej konstrukcji, zerknąłem do internetu i to jest egzemplarz z tej paczki:
https://www.fleischmann.de/de/product/241873-0-0-0-0-0-0-003001-0/products.html
Niestety nie widać żadnej instrukcji ani schematu części.

Może zdjęcia pierwowzoru pomogą zidentyfikować?
http://www.dybas.de/dybas/gw/gw_f_1/zabb/g150_z.html

BTW, na niemieckim forum ( https://www.1zu160.net/scripte/forum/forum_show.php?id=1052096 ) piszą że ten wagon nie miał zderzaków tak jak to zostało wykonane w modelu (na zdjęciach oryginału z linka wyżej widać że nie ma), ale dalej w tym wątku również piszą że Fleischmann nie dostarczył części aby to zmodyfikować tak jak kiedyś Roco dostarczało (ale kto wie, może w późniejszej serii dostarczył?). Bo to jest podobno stara forma wtryskowa Roco.

Ogólnie też zdarza się, że jak mamy części które są dodawane luzem, to zamontowanie ich sprawi że np. wagon już nie da rady jeździć po ostrych łukach, więc nie zawsze każdy będzie chciał to montować.

Jak byś umieścił również zdjęcia tych części, to może doświadczeni koledzy z tego forum zidentyfikowaliby co to takiego.

Pozdrawiam
 
OP
OP
P
Reakcje
25 0 0
#4
Dzięki za odpowiedź wagon to Roco a pudełko Fleischmanna i faktycznie jedne części to poręcze a drugie to może zaslepki zderzaków jutro zrobię fotkę i wkleję na forum
Pozdrawiam
 

storch

Użytkownik
Reakcje
18 0 0
#6
Hej. Mnie to wygląda na zamienną czołownicę. Te wagony w Niemczech jeżdżą na sprzęgach samoczynnych (co ciekawe AK-51 chyba kompatybilnych z ruskimi SA-3!)i pewnie dodali w pudełku możliwość symulacji takowych. Jakby jeszcze dodawali sprzęgi np. podobne do Dapol, byłoby super.
Pozdrówka
Storch
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
5.097 105 19
#7
(co ciekawe AK-51 chyba kompatybilnych z ruskimi SA-3!)
To nie taka sensacja. W latach 1970. UIC pracowało nad standardowymi sprzęgami samoczynnymi dla kolei europejskich. Te sprzęgi miały być kompatybilne z SA-3 i niektóre zarządy europejskie eksperymentowały z takimi sprzęgami, stosując je np. właśnie do zwartych składów.
 

storch

Użytkownik
Reakcje
18 0 0
#8
Niemieckie sprzegi nie sa eksperymentem tylko sa normalnie wykorzystywane wlasnie w pociagach zwartych z talbotami, nie pamietam czy czteroosiowe tez na tych sprzegach jezdzą, ale 6-osiowe zdaje się w .de w ogóle nie mają srubowców. Ciekawi mnie jak sciagają loka 151 ktory np. kipnie na szlaku a ma wlasnie "piąstki" (nie nie Brezniewa, niemieckie mimo kompatybilnosci sa troszkę inne- czy nie mają przypadkiem "dostawki" do spinania węzy powietrznych tego nie wiem). Mam podejrzenia ze za pomocą specjalnego "łańcuszka" przejsciówki. UIC owską wersję sprzęgu Willsona testowaly tez koleje Szwajcarskie w pociągach ekspresowych (Swiss Express z charakterystycznymi pomaranczowo-kremowymi wagonami EW III. Ten pociag i te wagony to kolejna zagadko lub ciekawostka-jak kto woli. Po zakonczeniu kursowania Swiss Ekspresu wagony zostały przydzielonevdo normalnych pociagow pospiesznych, jednak google szwajcarskie i strony na ktore kieruje to google wykazuja, ze tylko skrajne wagony skladu i lokomotywy dostaly sprzęgi srubowe (oraz wagony restauracyjne, ktore byly eksploatowane potem pojedynczo w calej Szwajcarii), natomiast reszta jeździla dalej w zwartych skladach. EWIII wciąż jeżdzą w kolejach BLS, ale nigdzie nie znalazlem info, czy w skladzie między wagonami sa juz srubowce, czy dalej AK cos tam, czyli piąstki. O SA 3 w Polsce na Eaaosach i Eaosach nie wspominam, bo to walkowane jest w innych wątkach.
Pozdrówka
Storch
Pozdrówka
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
5.097 105 19
#9
Niemieckie sprzegi nie sa eksperymentem tylko sa normalnie wykorzystywane wlasnie w pociagach zwartych z talbotami
To już jest czepianie się słówek, ale widzę, że niektórzy koledzy wyszukują w moich wypowiedziach takich stwierdzeń, do których można byłoby się jakoś na siłę przyczepić. Nie napisałem, że sprzęgi do dziś stosowane na DB w lokomotywach 151 i składach talbotów eksperymentem. Niemieckie sprzęgi są wynikiem eksperymentów DB ze sprzęgami wg założeń przyjętych przez UIC. W efekcie tych eksperymentów niektóre koleje wprowadziły sprzęgi samoczynne do eksploatacji w wybranych, zwartych składach, więc w tym sensie można powiedzieć, że te w talbotach i BR 151 DB nie są już eksperymentem, lecz normalną eksploatacją. Jednak nigdy nie doszło do zatwierdzenia do powszechnego stosowania żadnego konkretnego rozwiązania jako standardowego systemu europejskich sprzęgów samoczynnych. Lokomotywy serii 151 DB oprócz sprzęgów samoczynnych, miały też zderzaki i wydaje mi się, że również hak do awaryjnego zaczepienia ucha standardowego sprzęgu śrubowego. Poniższe zdjęcia, zrobione z jadącego pociągu (pierwsze nieco ruszone) w marcu 1992 roku, już kiedyś pokazywałem, ale już nie pamiętam gdzie, więc przypomnę je tu. Niestety nie są zbyt dobre, ale coś tam widać.

32 (14)a.jpg

32 (15)a.jpg


Nie znam szczegółów rozwiązań szwajcarskich, ale dodam tu, że sprzęgi samoczynne stosowały już bardzo dawno temu w wagonach pasażerskich na przykład koleje brytyjskie. A jeszcze zupełnie czymś innym są sprzęgi samoczynne różnego typu, stosowane dość powszechnie w zespołach trakcyjnych. Są to najczęściej różne odmiany sprzęgów Scharfenberga (jednak nie zawsze są ze sobą kompatybilne), ale także sprzęgi innego typu.
 

storch

Użytkownik
Reakcje
18 0 0
#10
Cześć.
Andrzeju nikt Cie nie atakuje. Chciałem tylko uzupełnić informacje, bo forum zapewne czytają również początkujący, którzy chcą się z niego czegoś dowiedzieć.
Wątek sprzęgów samoczynnych jest w ogóle bardzo ciekawy i można pisać na ten temat całe strony...(np. sprzęgi Jeanneya-Henricotta na kolejach piaskowych w Polsce).
Zamieszczam linki do sprzęgu szwajcarskiego:
https://upload.wikimedia.org/wikipe...iss_Rail_Re_4_4_Swissexpress4756-1-PetarM.jpg
https://de.wikipedia.org/wiki/Swiss...iss_Rail_Re_4_4_Swissexpress4756-1-PetarM.jpg
Oraz moje podejrzenie, jak mogła wyglądać przejściówka do tego sprzęgu (dlatego loki maja zderzaki):
http://www.ralf-bueker.de/Wagen_Us.996_01.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a8/Ap.22v_Kopfstück_Intermat-Kuppelwagen.jpg/800px-Ap.22v_Kopfstück_Intermat-Kuppelwagen.jpg
Odnoszę wrażenie że ten żółty łańcuszek jest wyjmowalny i to jest właśnie przejściówka. I że pasuje do BR151, a moze nawet jest w niej wożony tak jak półsprzęgi w naszych EN57. Ale to tylko moje przypuszczenie....
Pozdraw
Storch
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 1
Tabor 6
Tabor 2
Tabor 7

Podobne wątki