• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Cysterny łamane Zans firmy ARBEL-FAUVET-RAIL

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#1
Czy ktoś się orientuje, czy charakterystyczne "łamane" po środku cysterny do przewozu półpłynnych towarów serii Zans, Zacns (też Zacens) pojawiały się kiedykolwiek na polskich torach? Cysterny te produkowano we Francji od drugiej połowy lat 90. XX w. i służyły w zarządach SNCF i SNCB (własność firm VTG i Atir i ew. niemieckiej Ermewa). Parametry: LüP 12,50 m, ładunek o obj. 41 tys. l, typowe ładunki: kreda, glinka kaolinowa. Dla zobrazowania zdjęcia z netu:

http://goederenwagens.nl/gallery3/index.php/Type-Z/Ketelwagen-7836/20070422_Ehv-Fuutlaan_004
http://goederenwagens.nl/gallery3/index.php/Type-Z/Ketelwagen-7836/20120824_068
http://goederenwagens.nl/gallery3/index.php/Type-Z/Ketelwagen-7836/20070724_Ehv-Fuutlaan_040
http://goederenwagens.nl/gallery3/index.php/Type-Z/Ketelwagen-7836/20060426_Venlo_0001
http://goederenwagens.nl/gallery3/index.php/Type-Z/Ketelwagen-7836/33877836_Zans_Atir-Rail
http://goederenwagens.nl/gallery3/index.php/Type-Z/Ketelwagen-7848/33807848_Ermewa-01/20121116_008
http://goederenwagens.nl/gallery3/i...gen-7836/33877836_Zans_Atir-Rail/20120320_407
http://goederenwagens.nl/gallery3/index.php/Type-Z/Ketelwagen-7846/20110614_194

Jeśli ww. cysterny pojawiały się w Polsce, co przewoziły oraz gdzie? Jak wygląda stacja przeładunkowa dla tego typu "łamanych" cystern (niekoniecznie w Polsce - bo nie mogę znaleźć żadnego zdjęcia)?
 

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.309 16 0
#6
Jechały z zachodu, Junikowo to wjazd do Poznania od zachodu także gdzie dalej jechały trudno powiedzieć. Najpewniej na Franowo, a stamtąd
 
Reakcje
3 0 0
#8
Jadą z Niemiec dalej w Polskę. Na trasie CZERWIEŃSK-GUBIN-GUBEN przeważnie targa je Rumun należący do PKP CARGO(widziałem też z gagarem). Gdzie dalej podążają to nie wiem, ale czy to istotne. Ważne że można je spotkać na naszych torach:)
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#10
Jadą z Niemiec dalej w Polskę. Na trasie CZERWIEŃSK-GUBIN-GUBEN przeważnie targa je Rumun należący do PKP CARGO(widziałem też z gagarem). Gdzie dalej podążają to nie wiem, ale czy to istotne. Ważne że można je spotkać na naszych torach:)
Przynajmniej jest dowód, że pojawiają się w Polsce. Mnie jednakże interesuje, czy w kraju są stacje docelowe tych cystern, a jeśli tak -- jak wygląda taki terminal do za- i wyładunku takich cystern? Jeśli ktoś ma zdjęcie, to proszę wkleić. Może komuś udało się w Polsce pstryknąć zdjęcie tablicy z oznaczeniami wagonu albo może nawet z listem przewozowym?

Np. w Holandii takie cysterny wożą kredę do zakładów papierniczych w Moerdijk firmy Omya (lokalizacja za zakładami Coatex). Ciągną je loki Class 6400 DB-S (MaK 1205) oraz Class 66.
Lokalizacja fabryki na mapie topo:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/2013-Moerdijk.jpg
Strona Omya:
http://www.omya.com/C125736E002FC818/0/6C5CE24B2B2F2461C1257394005AA2F9?Open&country=Netherlands

A jak to u nas wygląda? Gdzie trafiają takie cysterny?
 

Rutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#11
Przynajmniej jest dowód, że pojawiają się w Polsce. Mnie jednakże interesuje, czy w kraju są stacje docelowe tych cystern, a jeśli tak -- jak wygląda taki terminal do za- i wyładunku takich cystern?


A jak to u nas wygląda? Gdzie trafiają takie cysterny?
Skoro jadą przez Gubin to raczej są załadowywane w Polsce ( z tego co wiem to kraje zachodnie na ogół trudnią się przetwórstwem a surowce bierze się ze wschodu)- nie sądzę żeby jechały tranzytem ( na południe z Niemiec nie widzę sensu przez Polskę, na wschód i tak byłby przeładunek na granicy, na północ też nie ma sensu jechać tranzytem przez Polskę). Takie firmy jak Ermewa czy VTG są właścicielami wagonów i dzierżawią je poszczególnym firmom.
Skoro kolega yahya znalazł stronkę Omya to trzeba było zajrzeć też na oddziały w Polsce
http://www.omya.com/C125736E002FC818/vwEntriesByCountryEmbedded?Open&region=Europe&country=Poland
 
Reakcje
419 3 0
#12
Codziennie przejeżdżam obok stacjo Wrocław-Psie Pole i tam bardzo często widuję te cysterny w składach. Jest to kierunek na Oleśnicę, Kluczbork z odbiciem na Ostrów Wielkopolski.
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#14
@Rutek -- oczywiście, że sprawdziłem Omyę w PL. Mielnik odpada, bo nie ma torowisk. Lokalizacje Ołdrzychowice i Jasice -- może, bo mają zakład w pobliżu torów. Kiepsko u mnie działa google maps, więc nie jestem w stanie sprawdzić na 100%, jak wyglądają te zakłady.

Panowie, może jakieś zdjęcia tych cystern udało się wam wykonać? Interesuje mnie w szczególności, jak wygląda stacja za- i wyładunkowa dla takich cystern. Zdjęć takich cystern z Polski nigdzie jednak nie znalazłem.[DOUBLEPOST=1386407410][/DOUBLEPOST]
Dzisiaj pojawiły się takie cysterny Roco na znanym portalu aukcyjnym, 99zł za sztukę...
Ja moją kupiłem jako nówkę prawie 1/3 taniej. :)[DOUBLEPOST=1386408661,1386407370][/DOUBLEPOST]Co do lokalizacji zakładów Omyi w PL z dojazdem koleją: czy to może być tu?

http://maps.geoportal.gov.pl/webcli...13.93914180336,279066.4591734875&variant=ORTO

http://maps.geoportal.gov.pl/webcli...344.6649189878,335043.1927136323&variant=ORTO
 

Rutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#15
Pierwszy link (Biała Lądecka Piotrówka) odpada - widać że stoją tam Falsy i Eaosy i widać hałdy -kredy??
Drugi link (Jasice- niestety nie widać wagonów. Ale sądząc że stoją budynki przemysłowe i dwie ciężarówki silosowe to bym się skłaniał raczej ku tej lokalizacji.
Co do ładunku "typowe ładunki: kreda, glinka kaolinowa" tylko to są cysterny - z racji że nie mają dat badań ani kodu zbiornika oznacza że wożą produkty bezpieczne - czyli pewnie jakieś roztwory.
Jak wygląda zakład za/wyładunkowy - na pewno jest zbiornik pompa i nalewak :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 0
Tabor 18
Tabor 56
Tabor 33

Podobne wątki