Gdybym ci ja wtedy spisywał numery fabryczne z tabliczek . .
Takie były moje początki.
A tak na tzw. marginesie, tak dla namieszania;
na parowozach Ryś dla przemysłu, widziałem tabliczki firmowe Chrzanów z numerami fabrycznymi . . . 1 oraz 1111 !
Ta z numerem 1 była z roku 1946, a ta 1111 bez roku. Te tabliczki były grube, lane z białego stopu.
Pewnie wyszły z fabryki tak, aby szybciej.
Więc może i tu coś pomieszali ? - mowa o tym parowozie z nitowanymi skrzyniami wodnymi, com go w Cukrowni Środa fotografował,
i z tabliczki rok 1952 odczytałem i zapisałem. Widać zresztą tą tabliczkę na moim zdjęciu.
A może w pośpiechu i ówczesnej niedokładności, przy warstwie farby, mylnie odczytałem rok, myląc 2 z 8, o co nie tak trudno ?
Ale jednego mi nie zarzucicie - miejsca wykonania zdjęcia tego Laska, ten budynek z tyłu !
A skoro temat kręci się wokół Laska, a ja napomknąłem o przemyśle, to . . . to zapodam takie zdjątko :
Woził wilk razy kilka i . . . i powieźli wilka !
Las, Warszawa 26.06.1970, fot.T.Suchorolski
To zdjęcie wykonałem na terenie Elektrociepłowni Warszawa Siekierki. Był tam jeszcze jeden Lasek.
Co one tam robiły, nie wiem. Toru wąskiego nie było, chyba miały tam służyć jako dawcy pary.
Z tego numeru 6, można z budki odczytać numer kotła toruńskiego 1574.
Niestety nie mam przyporządkowania, dla którego parowozu był przydzielony. Rok budowy 1952.
Kurczę, wątek o Cukrowni Środa, a ja tu zawracam gitarę jakimiś Laskami !