Parowóz Las stoi na torze prostopadłym do toru linii kolejowej Poznań - Kluczbork, czyli stoi równolegle do obecnej ulicy Niedziałkowskiego.
W tle jest budynek nr 61 z tą małą dobudówką z przodu i po lewej fragment małego dobudowanego budynku nr 60.
Czyli Las stoi prostopadle do ulicy Niedziałkowskiego, na najniższym na planie torze.
Moi rodzice Pamiętają lata 50-60, gdy istniała jeszcze drewniana kładka nad bocznicą przy bramie cukrowni.
Zamieszczam oba, lekko je poprawiłem i mocno powiększyłem.
Dla identyfikacji bardzo pomocny jest plan dostarczony przez Marka Mareckiego.
Tu widać tą drewnianą kładkę nad torami, tutaj akurat wąskimi :
Cukrownia Środa, widok na kładkę. Zdjęcie z Ebay.de
W tle dwa małe budynki, pasują pod numery 74 i 75.
Ci wojacy usiłują w srogą zimę coś ładować na te wagony Schrodauer Kreisbahn. Coś im to nie za bardzo idzie i chyba nie bardzo mają ochotę to wykonywać. Tu pytanie - co oni mają ładować ? zamarznięte wysłodki ?
Następna fotka przedstawia ogólny widok na cukrownię.
Cukrownia Środa, widok ogólny. Zdjęcie z Ebay.de.
Po środku zdjęcia widać trzy tory normalnej szerokości. Tory odgałęziające się w lewo są zasypane śniegiem.
Przed zbiornikiem zsypowym stoją dwie lub trzy cysterny. Na pierwszej widać budkę hamulcową.
Przed tymi cysternami, ledwo widoczny spod śniegu, tor odgałęziający się w prawo.
Całkiem po prawej stronie zdjęcia, mały fragment ceglanego budyneczka numer 75.
Za nim jakiś drewniany, nie uwzględniony na planie.
Cukrownia miała wtedy dwa kominy. Dzisiaj nie ma żadnego.
Oj, poprawka, ma jeden.
Same zabudowania główne obecnie bardzo mocno zmienione.
Nie wiem, co to było i jakie przeznaczenie miał obiekt znajdujący się przy lewym kminie. Ten stojący na stalowych konstrukcjach nośnych.
To tyle, co udało mi się przeanalizować.
A i jeszcze najważniejsze,
wiatr wiał wtedy z południa, więc może zima zelżała wkrótce.
Ostatnio edytowane:
- 5
- 2
- Pokaż wszystkie