Pozdrawiam wszystkich serdecznie z ''zielonej wyspy''. Przepraszam, ze nie pisze z polskimi znakami ale nie mam systemu ani oprogramowania polsko-jezycznego i cos nie wychodzi mi zmiana ustawien.
Przyjmijmy, ze jest to moj pierwszy ''oficjalny'' post na tym forum wiec sie przedstawie. Jestem Slawek, rodowity szczecinianin a obecnie wraz z rodzina mieszkam w Irlandii. W mlodosci bawilem sie i troche kolekcjonowalem tabor w skali TT, kleilem modele plastikowe (glownie okrety i bron pancerna, mniej samoloty). Zawsze jednak kolej gdzies tam byla mi bliska wiec po narodzinach naszego synka, gdy zauwazylem jak bardzo lubi kolka i pociagi, postanowilem ze w ciagu nastepnych 5-7 lat zbuduje kawalek makiety, przy ktorej bedziemy milo spedzac czas
Od kilku miesiecy czytam to forum, przegladam linki, tutoriale, strony modelarzy, filmy PMMH0 oraz innych klubow i zbieram, zbieram informacje. Trudno jest wchlonac takia objetosc wiedzy i doswiadczen, wiec od razu prosze o wyrozumialosc jezeli z czyms bede sie powtarzal.
Tworzac modele w przeszlosci wiele uwagi przykladalem do bardzo wiernego odwzorowania prototypu i przy realizacji tego projektu chcialbym sie tej zasady jak najbardziej trzymac (choc wiem, ze nieraz trzeba pojsc na kompromis).
Bardzo lubie polaczenie kolei z portem/nabrzezem itp.
Lokalizacja, ktora chcialbym odtworzyc to terminal przeladunku zlomu Cronimet w porcie szczecinskim.
Pragnalbym bardzo aby ta makieta mogla byc kiedys ''wczepiona'' do makiety modulowej, dlatego skrajne profile przejsciowe chce wykonac wedlug norm. W zwiazku z tym, ze z najblizszym polskim klubem modelarzy kolejowych dzieli mnie dystans ok 2000km (tak aby wpasc na spotkanie i co nieco obgadac),to pozwole sobie szukac Waszej pomocy w ramach tego forum.
Od jakiegos czasu zbieram informacje, plany, zdjecia, geoportal, mapy google dot. tej lokalizacji i mysle, ze czas aby rozpoczac etap rozrysowywania i planowania na dobre. Mam jakies 6-7 metrow wolnej dlugosci w pomieszczeniu i chcialbym wyliczyc czy udaloby mi calosc przeskalowac i doslownie przeniesc.
Nie jestem kolejarzem ani inzynierem wiec nie jestem bardzo biegly w terminologii, budowie, mierzeniu torowiska itp. Nie jestem pewien jak poprawnie czytac dlugosci torow na planie schematycznym i tutaj chcialbym prosic o pomoc.
Na wykazie torow (w zalaczeniu) podane sa dlugosci albo od ukresu rozjazdu albo do styku przediglicowego.
Zastanawialem sie nad uzyciem zwrotnic Weinerta (tak aby jak najbardziej zblizyc sie do prototypu) ale nie wiem czy mi sie to wszystko zmiesci. Jezeli np. zwrotnica Weinerta 190-1:9 ma ok. 37,5cm a tor 1202 od Ukresu do Ukresu kolejnej zwrotnicy (wg planu w zalaczeniu) ma 249cm to czy mam po prostu dodac 37,5cm + 249cm aby znac calkowita dlugosc?
Wiedzac, czego nie bede w stanie zrobic, bede mogl pomyslec wtedy o kompromisie
Dziekuje za wszelkie wskazowki i pomoc.
W zalaczeniu przesylam widok ogolny lokalizacji, plan schematyczny, wykaz torow, wykaz zwrotnic.
P.S. Jezeli zaczalem ten watek w zlym miejscu, prosze moderatora o przeniesienie. Dziekuje.
Przyjmijmy, ze jest to moj pierwszy ''oficjalny'' post na tym forum wiec sie przedstawie. Jestem Slawek, rodowity szczecinianin a obecnie wraz z rodzina mieszkam w Irlandii. W mlodosci bawilem sie i troche kolekcjonowalem tabor w skali TT, kleilem modele plastikowe (glownie okrety i bron pancerna, mniej samoloty). Zawsze jednak kolej gdzies tam byla mi bliska wiec po narodzinach naszego synka, gdy zauwazylem jak bardzo lubi kolka i pociagi, postanowilem ze w ciagu nastepnych 5-7 lat zbuduje kawalek makiety, przy ktorej bedziemy milo spedzac czas
Od kilku miesiecy czytam to forum, przegladam linki, tutoriale, strony modelarzy, filmy PMMH0 oraz innych klubow i zbieram, zbieram informacje. Trudno jest wchlonac takia objetosc wiedzy i doswiadczen, wiec od razu prosze o wyrozumialosc jezeli z czyms bede sie powtarzal.
Tworzac modele w przeszlosci wiele uwagi przykladalem do bardzo wiernego odwzorowania prototypu i przy realizacji tego projektu chcialbym sie tej zasady jak najbardziej trzymac (choc wiem, ze nieraz trzeba pojsc na kompromis).
Bardzo lubie polaczenie kolei z portem/nabrzezem itp.
Lokalizacja, ktora chcialbym odtworzyc to terminal przeladunku zlomu Cronimet w porcie szczecinskim.
Pragnalbym bardzo aby ta makieta mogla byc kiedys ''wczepiona'' do makiety modulowej, dlatego skrajne profile przejsciowe chce wykonac wedlug norm. W zwiazku z tym, ze z najblizszym polskim klubem modelarzy kolejowych dzieli mnie dystans ok 2000km (tak aby wpasc na spotkanie i co nieco obgadac),to pozwole sobie szukac Waszej pomocy w ramach tego forum.
Od jakiegos czasu zbieram informacje, plany, zdjecia, geoportal, mapy google dot. tej lokalizacji i mysle, ze czas aby rozpoczac etap rozrysowywania i planowania na dobre. Mam jakies 6-7 metrow wolnej dlugosci w pomieszczeniu i chcialbym wyliczyc czy udaloby mi calosc przeskalowac i doslownie przeniesc.
Nie jestem kolejarzem ani inzynierem wiec nie jestem bardzo biegly w terminologii, budowie, mierzeniu torowiska itp. Nie jestem pewien jak poprawnie czytac dlugosci torow na planie schematycznym i tutaj chcialbym prosic o pomoc.
Na wykazie torow (w zalaczeniu) podane sa dlugosci albo od ukresu rozjazdu albo do styku przediglicowego.
Zastanawialem sie nad uzyciem zwrotnic Weinerta (tak aby jak najbardziej zblizyc sie do prototypu) ale nie wiem czy mi sie to wszystko zmiesci. Jezeli np. zwrotnica Weinerta 190-1:9 ma ok. 37,5cm a tor 1202 od Ukresu do Ukresu kolejnej zwrotnicy (wg planu w zalaczeniu) ma 249cm to czy mam po prostu dodac 37,5cm + 249cm aby znac calkowita dlugosc?
Wiedzac, czego nie bede w stanie zrobic, bede mogl pomyslec wtedy o kompromisie
Dziekuje za wszelkie wskazowki i pomoc.
W zalaczeniu przesylam widok ogolny lokalizacji, plan schematyczny, wykaz torow, wykaz zwrotnic.
P.S. Jezeli zaczalem ten watek w zlym miejscu, prosze moderatora o przeniesienie. Dziekuje.